Ga naar inhoud


Noob alert (ik). Hoe werkt Oscam met Ziggo?


vanbinsbergen
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, ceesv zei:

 

Hoeveel risico's op boetes lopen gebruikers van illegale IPTV?

In Nederland kunnen de boetes voor het gebruik van illegale IPTV-diensten oplopen tot € 20.750.

Er zijn ook gevallen bekend in België waar gebruikers boetes van enkele duizenden euro's hebben moeten betalen voor soortgelijke overtredingen.

 

Er is letterlijk nog nooit 1 gebruiker veroordeeld tot een boete dus waar je deze onzin vandaan haalt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van de vele bronnen die aangeven dat illegale abonnementen strafbaar zijn.

https://www.spreekbuis.nl/hoeveel-risico-op-boetes-lopen-gebruikers-van-illegale-iptv/

 

Of er actief vervolgd wordt is een vraag, maar ik zou het risico niet willen lopen op een strafblad.

Bedenk dat er 2 trajecten zijn waar je een risico loopt, het juridisch strafrecht, maar ook het burgerrecht, waar aanbieders je aan kunnen spreken op het compenseren van de opgelopen schade.

 

Dat laatste is al een paar keer gebeurd, Dutch Filmworks is bijvoorbeeld actief op zoek geweest naar illegale downloaders.

 

 

 

1 uur terug, Codx zei:

Er is letterlijk nog nooit 1 gebruiker veroordeeld tot een boete dus waar je deze onzin vandaan haalt.

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

 

Schiet niet op de boodschapper, ik geef slechts aan wat de wetgever voor sancties heeft gesteld op het afsluiten van een "lijntje".

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schiet nergens op, maar je moet geen dingen roepen die niet waar zijn.  Ze kunnen dreigen wat ze willen maar dat is alleen maar bangmakerij.  Bovendien zou het ooit gebeuren gaat iedereen via VPN kijken, (nu niet doen want daar houden ze niet van) dan is praktisch niet te doen om individuele kijkers te identificeren. Als je ook nog anoniem betaald is het risico nagenoeg nul. 

 

Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds naar enigma2 boxen, en ik heb ook de kennis en mogelijkheden om dit werkend te houden.  Maar als bijv. Ziggo morgen de stekker uit DVB-C trekt dan wordt het ook voor mij lastig. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ervan vinden wat je wilt, ik wijs alleen op de wettekst, met de daarin genoemde mogelijke veroordeling.

Het is strafbaar, dat is geen dreiging, maar een feit.

 

Soms kan je ergens jarenlang parkeren zonder boete, op een plek waar dat niet mag, totdat op een ochtend je wagen een prent heeft of is weggesleept.

 

Wat mensen zich niet realiseren is, wat een veroordeling en een aantekening op je strafblad ook voor je dagelijkse leven voor consequenties kunnen hebben.

Iedereen moet ermee doen wat hij zelf verstandig vindt, maar een gewaarschuwd mens....

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de gevangenis hebben ze ook tv, ik zou een klooster suggereren.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de lik moet je je TV huren (behalve in de recreatiezaal). Paar jaar geleden €1,60 per dag...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 Bovendien zou het ooit gebeuren gaat iedereen via VPN kijken, (nu niet doen want daar houden ze niet van) dan is praktisch niet te doen om individuele kijkers te identificeren. Als je ook nog anoniem betaald is het risico nagenoeg nul. 

 

 

 

 

 

Waarom geen vpn?  ik ben nu mijn zywall met vpn voor mijn kastje aan het zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, vanbinsbergen zei:

Waarom geen vpn?  ik ben nu mijn zywall met vpn voor mijn kastje aan het zetten...

 

Het schijnt dat ze je account aan het land binden omdat je normaal gezien alleen mac authenticatie hebt, en die zijn te spoofen/raden. Als je dan met VPN inlogt heb je kans dat de account wordt uitgezet.  Misschien als je de aanbieder vraagt dat het wel kan hoor. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...