Ga naar inhoud


Canal Digitaal test nieuwe satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Sprietje zei:

 

Beste OFDM

Precies zoals ik maanden geleden al voorspelt had. Op de Canarische Eilanden kun je Canal Digitaal en TV Vlaanderen vanaf volgende maand niet meer ontvangen.

 

Juist Sprietje! Ik denk dan als je een 2e hands auto koopt krijg je ook niet altijd de opties die je af fabriek had kunnen bestellen. Het is wel balen dat een footprint wordt hergebruikt zonder die super speciale west Afrika lob.

 

Maar wat ik ook nog wel spannend vind is hoe de beslissing is gelopen om een paar (minder belangrijke?) zenders op een east beam te zetten. Was er méér vraag naar de west beam en moesten daar in verband met Spanje dan toch de meest bekeken zenders naar toe? Beetje filosoferen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


42 minuten geleden, OFDM zei:

Juist Sprietje! Ik denk dan als je een 2e hands auto koopt krijg je ook niet altijd de opties die je af fabriek had kunnen bestellen. Het is wel balen dat een footprint wordt hergebruikt zonder die super speciale west Afrika lob.

 

Maar wat ik ook nog wel spannend vind is hoe de beslissing is gelopen om een paar (minder belangrijke?) zenders op een east beam te zetten. Was er méér vraag naar de west beam en moesten daar in verband met Spanje dan toch de meest bekeken zenders naar toe? Beetje filosoferen..

Met dat verschil dat Canal Digitaal de transponder niet koopt maar huurt en dan kun je toch eisen stellen.

Ik schat zo in dat de meeste Canal Digitaal abonnementen toch gebruikt worden in het buitenland. In Nederland zijn immers genoeg mogelijkheden om tv-programma's te bekijken en dan nog een flink stuk goedkoper. In Spanje zullen verreweg de meeste Nederlandse zenders bekeken worden en dan is het toch vreemd om een deel van de zenders naar een satelliet over te huizen die niet in Spanje te ontvangen zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Sprietje zei:

Met dat verschil dat Canal Digitaal de transponder niet koopt maar huurt en dan kun je toch eisen stellen.

Wanneer Canaldigitaal de gehele satelliet huurt is er misschien te praten, maar zij delen die met andere providers.

Astra heeft een keuze gemaakt, en het staat Canaldigitaal vrij bijvoorbeeld over te stappen naar Astra 1 of Hotbird.

 

Tenslotte heeft Canaldigitaal of hun voorganger er indertijd voor gekozen om Astra 1 te verlaten.

Ook toen waren er gebruikers die daardoor signaal verloren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

Met dat verschil dat Canal Digitaal de transponder niet koopt maar huurt en dan kun je toch eisen stellen.

Ik schat zo in dat de meeste Canal Digitaal abonnementen toch gebruikt worden in het buitenland. In Nederland zijn immers genoeg mogelijkheden om tv-programma's te bekijken en dan nog een flink stuk goedkoper. In Spanje zullen verreweg de meeste Nederlandse zenders bekeken worden en dan is het toch vreemd om een deel van de zenders naar een satelliet over te huizen die niet in Spanje te ontvangen zijn.

Ja maar SES kan daar verschillende prijskaartjes aan hangen om een maximale huuropbrengst te realiseren. Ik zou graag de abonnee cijfers zien want ik denk dat ze zakelijke markt in Nederland ook nog veel opbrengt. Maar dat Spanje van de particuliere markt nog een grote is en ja dat is raar. Maar misschien was het echt niet haalbaar. Als de keuze reuze was zou alles wel naar west gaan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal wil op den duur compleet verdwijnen van de satelliet en overgaan op IPTV. Internet verbindingen in de EU worden steeds sneller, snel genoeg voor de Canal+ App. Die trend is al jaren geleden ingezet.. Dat kantelpunt komt steeds dichterbij..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die twee zenders gecheckt ( die in het Canal + bericht staan vermeld), als reeds op Astra 3C.

191 Chamber TV HD 12168V - West beam

238 Noe TV 12363V - East beam

Maar mijn Rebox receiver, noemt ze nog steeds  Astra 3B ?

Het was toch niet nodig om een nieuwe zenderlijst in te laden ?

Op beiden zenders had ik een hoge signal sterkte, dus lijkt me dan toch Astra 3B.

Iemand een verklaring ?

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die naam in je ontvanger verandert niet, en omdat de frequenties en transponder parameters hetzelfde blijven zal je gewoon kunnen blijven kijken.

De naam Astra 3B staat in je satellietlijst van je Rebox, die zal je zelf moeten veranderen wanneer je daar behoefte aan hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Lekker dan.  Canal digitaal maakt er een zooitje van.  Had net de boel op mijn Maximum e85 schotel redelijk afgesteld hier in noord denemarken ( Vodskov) Had al niet een al te sterke ontvanst en nu met het rond klooien met de Satellieten nog maar 30/40 % singaal kwaliteit op de NPO zenders.  Sterkte rond de 60 % . Op de RTL zenders is de ontvangst met wel met 20/30 % gekelderd. Zal wel aan de buitenkant van de Foodprint zitten.  Van alles geprobeerd transponder gereset ENZV.  

0,0 verbetering . zoals Sprietje al zij als Canal digitaal niet snel verbeteringen invoert gaat iedereen via internet kijken.  🙋‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD niet alleen want hebben alle dingen op nul gezet en dus moeten velen de skew veranderen van hun LNB's.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zitzak zei:

Lekker dan.  Canal digitaal maakt er een zooitje van.  Had net de boel op mijn Maximum e85 schotel redelijk afgesteld hier in noord denemarken ( Vodskov) Had al niet een al te sterke ontvanst en nu met het rond klooien met de Satellieten nog maar 30/40 % singaal kwaliteit op de NPO zenders.  Sterkte rond de 60 % . Op de RTL zenders is de ontvangst met wel met 20/30 % gekelderd. Zal wel aan de buitenkant van de Foodprint zitten.  Van alles geprobeerd transponder gereset ENZV.  

0,0 verbetering . zoals Sprietje al zij als Canal digitaal niet snel verbeteringen invoert gaat iedereen via internet kijken.  🙋‍♂️

Alleen de parameters zijn nog maar verandert.

De satelliet wisseling moet nog komen voor de Nederlandse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zitzak zei:

Lekker dan.  Canal digitaal maakt er een zooitje van.  Had net de boel op mijn Maximum e85 schotel redelijk afgesteld hier in noord denemarken ( Vodskov) Had al niet een al te sterke ontvanst en nu met het rond klooien met de Satellieten nog maar 30/40 % singaal kwaliteit op de NPO zenders.  Sterkte rond de 60 % . Op de RTL zenders is de ontvangst met wel met 20/30 % gekelderd. Zal wel aan de buitenkant van de Foodprint zitten.  Van alles geprobeerd transponder gereset ENZV.  

0,0 verbetering . zoals Sprietje al zij als Canal digitaal niet snel verbeteringen invoert gaat iedereen via internet kijken.  🙋‍♂️

Nog even geduld. Zodra ze de transponders van de 3B naar 3C verhuizen, wordt in Nederland en omgeving de ontvangst weer beter. Vanaf 18 september wordt eerst de transponder van RTL over gezet en zul je de eerste verbeteringen merken.

Zie bericht van Canal Digitaal: https://www.canaldigitaal.nl/nieuwe-satelliet/?ems_dl=425988453_lzqks2gxVo_14274_6251417_1_2000003

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Nog even geduld.

Buiten dat: als hij nu met een maximum e85 problemen heeft dan is er iets niet goed afgesteld

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...