Ga naar inhoud


Verschil tussen Windows 10 en 11 bij het normale gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, Penthe zei:

Voor nu zal dat misschien prima werken maar MS zet zulke software bij grote updates vaak weer buitenspel, dus ik begin er maar niet aan.

 

Ik ben gewoon tevreden met Windows 10 waarom zou ik dat veranderen, ik heb nu Windows 11 meer als een speeltje maar er mee werken nee geen haar op mijn hoofd.

 

Maar ik wil wel graag je mening lezen over Windows 11 als je er een paar weken mee gewerkt hebt.

 

So far so good

 

 

Windows 11 start screen.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Pluizebol zei:

 

So far so good

 

 

Windows 11 start screen.jpg

Op het menu na weinig verschil met het gratis ExplorerPatcher en Open Shell Menu. Enkel jij hebt nog die dikke taskbar.

 

Screenshot2024-05-29131646.thumb.png.09017c2908b6596ef7bc71dd63c9d010.png

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

Op het menu na weinig verschil met het gratis ExplorerPatcher en Open Shell Menu. Enkel jij hebt nog die dikke taskbar.

 

Screenshot2024-05-29131646.thumb.png.09017c2908b6596ef7bc71dd63c9d010.png

 

Yep, die dikke taskbar heb ik graag want dan zie ik alles goed  😇

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Pluizebol zei:

 

Yep, die dikke taskbar heb ik graag want dan zie ik alles goed  😇

Ik vind die dikke taskbar verschrikkelijk, haalt veel ruimte van je scherm weg. Maar iedereen heeft zijn eigen wensen.

 

Maargoed naast het menu die bij mij Windows 7 stijl is ziet ik weinig verschil met jou en mijn desktop ondanks die dikke taskbar. Maar dat is enkel nog maar de look, de feel komt later als je een paar weken met Windows 11 aan de gang bent geweest. Het grootste euvel is dat je de zaak voledig moet patchen om het naar je zin te krijgen omdat MS het nalaat de gebruiker zelf te laten kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Penthe zei:

Ik vind die dikke taskbar verschrikkelijk, haalt veel ruimte van je scherm weg. Maar iedereen heeft zijn eigen wensen.

 

Maargoed naast het menu die bij mij Windows 7 stijl is ziet ik weinig verschil met jou en mijn desktop ondanks die dikke taskbar. Maar dat is enkel nog maar de look, de feel komt later als je een paar weken met Windows 11 aan de gang bent geweest. Het grootste euvel is dat je de zaak voledig moet patchen om het naar je zin te krijgen omdat MS het nalaat de gebruiker zelf te laten kiezen.

 

 

Ik heb een 32inch scherm, die taskbar stoort mij echt niet hoor (was ook zo in Windows 10).

Het instellen/configureren heeft mij een paar uur gekost maar nu heb ik mijn Windows 10 interface compleet terug zoals ik die onder Windows 10 had.

Ik heb in Stardock ook een backup van mijn settings  gemaakt waarop ik kan terugvallen mocht er iets gebeuren (hopelijk werkt dit in gevan MS er met een Windows 11 update toch roet in het eten gooit).

Ik hou je op de hoogte.

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Pluizebol zei:

Ik heb een 32inch scherm, die taskbar stoort mij echt niet hoor (was ook zo in Windows 10).

Het maakt niet uit hoe groot je scherm is, zodra een balk dikker is ben je gewoon ruimte kwijt op je desktop, dus meer scrollen omdat de browser bovenin ook een vrij dikke balk heeft tenzij je die full screen zet uiteraard. Ik heb het liefst zo veel mogelijk ruimte op de desktop dus alles moet smal. Maar zoals ik al zei dat zijn mijn wensen en die van jou zijn weer wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Het maakt niet uit hoe groot je scherm is, zodra een balk dikker is ben je gewoon ruimte kwijt op je desktop, dus meer scrollen omdat de browser bovenin ook een vrij dikke balk heeft tenzij je die full screen zet uiteraard. Ik heb het liefst zo veel mogelijk ruimte op de desktop dus alles moet smal. Maar zoals ik al zei dat zijn mijn wensen en die van jou zijn weer wat anders.

 

Die brede/dikke taskbar komt door het feir dat ik helemaal rechts-onder de tijd (h-m-s) met daaronder de datum altijd wil zien.

Daardoor wordt de balk dus breder/dikker. Dat is inderdaad mijn bewuste keuze.

 

image.png.af2f1c262ec060fab8c5cd0a1f803e5c.png

 

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Pluizebol zei:

 

Die brede/dikke taskbar komt door het feir dat ik helemaal rechts-onder de tijd (h-m-s) met daaronder de datum altijd wil zien.

Daardoor wordt de balk dus breder/dikker. Dat is inderdaad mijn bewuste keuze.

 

image.png.af2f1c262ec060fab8c5cd0a1f803e5c.png

 

 

Zo oud ben je toch niet :) Ik weet precies welke datum ik leef dus dat is beslist niet nodig op mijn desktop. De tijd vind ik wel  belangrijk. Maar dan kom ik weer terug op ieder zijn wensen en ja je moet doen wat jezelf wilt. Enkel geeft MS je standaard geen enkele keuze meer om de taskbar dunner te maken, en dat is mijn probleem. Dus moet je gaan patchen wat eigenlijk belachelijk is. Als MS de keuze aan de gebruikers laat is daar toch niets mis mee win win situatie maar nee ze bepalen voor jou dat je die dikke balk moet gebruiken, dat is 100% niet gebruikers vriendelijk. En dat is enkel nog maar de taskbar.

 

Maar als jij tevreden bent is dat prima toch, mijn mening is nog altijd anders en ik heb een website gevonden die precies uitlegt om macOS Ventura onder VMware te installeren zodat ik daar eens flink mee kan gaan spelen, dat maakt de overstap een stuk makkelijker.

 

https://iboysoft.com/howto/macos-ventura-vmware.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Op 29-5-2024 om 23:13, Penthe zei:

Zo oud ben je toch niet :) Ik weet precies welke datum ik leef dus dat is beslist niet nodig op mijn desktop. De tijd vind ik wel  belangrijk. Maar dan kom ik weer terug op ieder zijn wensen en ja je moet doen wat jezelf wilt. Enkel geeft MS je standaard geen enkele keuze meer om de taskbar dunner te maken, en dat is mijn probleem. Dus moet je gaan patchen wat eigenlijk belachelijk is. Als MS de keuze aan de gebruikers laat is daar toch niets mis mee win win situatie maar nee ze bepalen voor jou dat je die dikke balk moet gebruiken, dat is 100% niet gebruikers vriendelijk. En dat is enkel nog maar de taskbar.

 

Maar als jij tevreden bent is dat prima toch, mijn mening is nog altijd anders en ik heb een website gevonden die precies uitlegt om macOS Ventura onder VMware te installeren zodat ik daar eens flink mee kan gaan spelen, dat maakt de overstap een stuk makkelijker.

 

https://iboysoft.com/howto/macos-ventura-vmware.html

 

Ik ben er nu héél tevreden mee :
PS. Ik word straks wel 77 😇

 

Win 11 with Stardock Start 2-0-8 start menu.jpg

nPerf Orange lb7 win11.jpg

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog altijd 100% tevreden met Windows 10 gewoon omdat ik er alles mee kan doen wat nodig is en dat allemaal top werkt en stabiel, ik hoef niet meer dan dat. Maar las al dat je gewoon verder kunt blijven werken met Windows 10 zolang je er maar voor betaald, gratis gaat de support eraf in 2025. Dat is een prima optie vind ik. Ook voor de vele bedrijven hier die niet van 10 af willen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Penthe zei:

Ik ben nog altijd 100% tevreden met Windows 10 gewoon omdat ik er alles mee kan doen wat nodig is en dat allemaal top werkt en stabiel, ik hoef niet meer dan dat. Maar las al dat je gewoon verder kunt blijven werken met Windows 10 zolang je er maar voor betaald, gratis gaat de support eraf in 2025. Dat is een prima optie vind ik. Ook voor de vele bedrijven hier die niet van 10 af willen.

 

 

 

Ik heb nu een Win11 desktop (met Stardock Startv208) en een Win 10 Laptop.
Wanneer we straks te weten komen hoeveel er zal moeten betaald worden voor het behoud van de Win10 zal ik ook beslissen welke definitive oplossing ik zal kiezen voor de BEIDE machientjes.

 

PS: lekker weertje voor het ogenblik hier, maar dat is bij jou waarschijnlijk altijd het geval.

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Pluizebol zei:

 

Ik heb nu een Win11 desktop (met Stardock Startv208) en een Win 10 Laptop.
Wanneer we straks te weten komen hoeveel er zal moeten betaald worden voor het behoud van de Win10 zal ik ook beslissen welke definitive oplossing ik zal kiezen voor de BEIDE machientjes.

 

PS: lekker weertje voor het ogenblik hier, maar dat is bij jou waarschijnlijk altijd het geval.

 

Dan betaal je in plaats van Stardock gewoon Windows 10 :) Bij wijze van spreken dan. Afwachten dus.

 

Weer hier volle zon 28 graden morgen 30 en Vrijdag 32 graden, echt weer voor een groot glas koud bier!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 4-6-2024 om 13:50, Penthe zei:

Dan betaal je in plaats van Stardock gewoon Windows 10 :) Bij wijze van spreken dan. Afwachten dus.

 

Weer hier volle zon 28 graden morgen 30 en Vrijdag 32 graden, echt weer voor een groot glas koud bier!

 

 

Tuesday - patch-day is perfect verlopen 👍.

Win11 updates gelukt en Stardock Start11 v208 staat nog stevig overeind.

 

PS. geen last van het noodweer zoals in Murcia hoop ik.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2024 om 14:26, Pluizebol zei:

 

Tuesday - patch-day is perfect verlopen 👍.

Win11 updates gelukt en Stardock Start11 v208 staat nog stevig overeind.

 

PS. geen last van het noodweer zoals in Murcia hoop ik.

Heb de updates nog niet laten installeren onder Windows 11 want pc staat uit, ik doet er immers weinig mee op dit moment. Ben tevreden met 10 en ook  meer aan het stoeien met Linux op het moment. Zodra ik er zin in heb laat ik Windows 11 updaten want moet ook al vind ik het helemaal niets er wel de snufjes van leren en de kennis hebben om goed met dat OS te kunnen werken.

 

Offtopic:

Murcia is hier in de buurt maar ik woon op een berg aan de kust met andere bergen er omheen, meestal kaatsen de wolken af op deze bergen waardoor we eigenlijk heel weinig regen kennen. Ik bedoel het regent wel eens maar niet zo hard dat alles onderloopt beneden aan de berg. En dan ligt de Rio Seco(Droge rivier) nog naast ons die al het water naar zee afvoert. Morgen 29 graden! Proost!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Penthe zei:

Heb de updates nog niet laten installeren onder Windows 11 want pc staat uit, ik doet er immers weinig mee op dit moment. Ben tevreden met 10 en ook  meer aan het stoeien met Linux op het moment. Zodra ik er zin in heb laat ik Windows 11 updaten want moet ook al vind ik het helemaal niets er wel de snufjes van leren en de kennis hebben om goed met dat OS te kunnen werken.

 

Offtopic:

Murcia is hier in de buurt maar ik woon op een berg aan de kust met andere bergen er omheen, meestal kaatsen de wolken af op deze bergen waardoor we eigenlijk heel weinig regen kennen. Ik bedoel het regent wel eens maar niet zo hard dat alles onderloopt beneden aan de berg. En dan ligt de Rio Seco(Droge rivier) nog naast ons die al het water naar zee afvoert. Morgen 29 graden! Proost!

 

 

Bij mij ging het er om te weten of Windows11 updates Stardock Start11v2 zouden kunnen boycotten : nee dus, deze keer toch niet.

 

En oef, gelukkig zijn jullie in Mutxamel gespaard gebleven van weers-ellende.

Ik drink er ook eentje op.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...