Ga naar inhoud


Schoonste auto ter wereld is niet elektrisch.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Waterstof is geen energiebron maar een energiedrager.

De vraag is dus hoe die waterstof is gegenereerd.

Wanneer dat met elektriciteit uit een steenkolen centrale is..., of ontleed uit aardgas kan je niet spreken over schone energie.

 

Voorlopig moet je veel energie in waterstof stoppen en krijg je maar een gedeelte daaarvan terug.

 

Afgezien daarvan  heeft waterstof veel voordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toyota is alweer een stapje verder, pure water tanken, motor loopt ook op waterstof, door elektroden in de water opslag te brengen en zo zelf waterstof te produceren en meteen op te verbruiken, ipv op te slaan.

Ik heb zelf zo'n generator gemaakt als test, mijn grasmaaier motor loopt er even op, maar hij moet iets worden vergroot, dan kan ik de motor er wel continu op laten lopen, de techniek is heel simpel, iedereen kan het.

 

 

  • Haha 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

Afgezien daarvan  heeft waterstof veel voordelen.

 

Juist, ook voor je gasfornuis met aangepaste  sproeiers bijvoorbeeld.

Oude gasleidingen blijven bruikbaar. CV aanpasbaar blijft ook bruikbaar.

Bij verbranding alleen hitte en waterdamp.

 

nou

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Pionewbie zei:

Wat een onzin weer in dat filmpje.

Nee hoor, jij snapt dus niet.

Zoals ik al zei, ik heb dit zelf getest, het is natuurlijk niet zo hightech uitziend als op het filmpje, maar de techniek werkt, en het is al heel oude techniek schijnbaar.

Begin 1900 waren er al elektrische wagen. scooters en van alles wat, dat is een tijd voor ons verborgen geweest, en nu doen ze net of ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.

Ditzelfde geld ook voor opwekken van waterstof.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die echt veel zin en tijd had, heeft hier één echt klasse youtube van gemaakt over water als brandstof.

petje af

Waar Alias Haha het filmpie weer gevonden heeft en ook nog "zelf getest heeft" is natuurlijk nog meer trumpisme dan z'n doorsnee berichten.

Lijkt me spannend @alias haha om die elektrodes in de watertank te hangen en er spanning op te zetten terwijl er waterstof en zuurstof uit opborrelt.

Heb je dat zelf gefilmd? Retorisch.

 

Screenshot_1.png.482d9c8e2308a6c421a9a7d9ed58c46d.png

😁

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2024 om 10:06, alias haha zei:

Nee hoor, jij snapt dus niet.

 

Ik ook niet, leg het even uit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uitleg waarom het niet werkt!

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik zie weer mijn oude natuurkunde docent voor me

die effe nadenken, 50 jaar geleden, dat als eindejaarstoets samen met de amanuensis natuurkunde dit als perpetuum mobile opgesteld had in het klaslokaal.

 

veel van ons tuinden erin.

 

met de brandstofcel waterstof is het wel de meest schoonste auto

waterstof gemaakt met witte waterkracht, windenergie of getijde energie.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2024 om 04:06, alias haha zei:

Zoals ik al zei, ik heb dit zelf getest...

Waar kwam de energie vandaan in jouw experiment om het water te splitsen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

 Ik zie weer mijn oude natuurkunde docent voor me

die effe nadenken, 50 jaar geleden, dat als eindejaarstoets samen met de amanuensis natuurkunde dit als perpetuum mobile opgesteld had in het klaslokaal.

 

veel van ons tuinden erin.

 

met de brandstofcel waterstof is het wel de meest schoonste auto

waterstof gemaakt met witte waterkracht, windenergie of getijde energie.

 

Heerlijk, zo'n degelijke oude natuurkunde docent. Had ik ook, geniale man. Gepromoveerd in de natuur- en scheikunde en geen zij-instromer al dan niet met bevoegdheid zoals je nu vaak tegenkomt. Gelukkig zijn er nu ook nog veel erg goede.

Voor hoe lang?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...