Moderator ceesv Geplaatst: 16 maart Moderator Geplaatst: 16 maart Dit komt voor technici niet als een verrassing, dit zagen we al jaren aankomen. Als het aan diverse partijen in de gemeenteraad ligt wordt het gebruik van elektrische auto’s in Utrecht binnenkort voor een deel ook aan banden gelegd. Om netcongestie te voorkomen moeten alle laadpalen in de stad gedurende delen van de dag uitgeschakeld worden, zo is het idee. Wethouder Lot van Hooijdonk (GroenLinks) geeft aan dat het volledig afschakelen van alle gemeentelijke laadpalen tot de mogelijkheden behoort. Utrecht kent al een milieuzone, dieselauto’s zijn in een deel van de stad niet meer welkom. https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3710260/netcongestie-elektrische-autos-mogelijk-helemaal-niet-meer-opladen-in-utrecht Ze zijn in Utrecht van lotje getikt. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Politici zijn geen techneuten en hier botsen twee werelden keihard!
Con Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart (aangepast) 4 uren geleden, ceesv zei: Dit komt voor technici niet als een verrassing, dit zagen we al jaren aankomen. Als het aan diverse partijen in de gemeenteraad ligt wordt het gebruik van elektrische auto’s in Utrecht binnenkort voor een deel ook aan banden gelegd. Om netcongestie te voorkomen moeten alle laadpalen in de stad gedurende delen van de dag uitgeschakeld worden, zo is het idee. Wethouder Lot van Hooijdonk (GroenLinks) geeft aan dat het volledig afschakelen van alle gemeentelijke laadpalen tot de mogelijkheden behoort. Utrecht kent al een milieuzone, dieselauto’s zijn in een deel van de stad niet meer welkom. https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3710260/netcongestie-elektrische-autos-mogelijk-helemaal-niet-meer-opladen-in-utrecht Ze zijn in Utrecht van lotje getikt. We hebben een overschot aan zonne-energie op de dag ... toch? Laden lijkt mij dan een aardige oplossing. Maar goed, in de stad zullen relatief weinig zonnepanelen liggen??? Particulieren worden afgeschakeld, hoe zit het dan met de grote zonneparken die zijn/worden aangelegd? 16 maart aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 16 maart Auteur Moderator Geplaatst: 16 maart Het probleem zit in het distributienet, de grondkabels in het verdeelnet zijn te dun. De transformatoren zijn niet berekend op die stromen. Iedereen van het gas af betekent dat je voor elke m³ aardgas 10 kW/h over de kabels erbij moet transporteren. Er is niet genoeg materiaal en er zijn onvoldoende technici om het net uit te bouwen. De vergunningen duren jaren. Wr zijn bezig goede oude schoenen weg te gooien zonder nieuwe schoenen te hebben. 3 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Parkeren en opladen in de buitenwijken waar al die panelen op de daken liggen. En dan met fiets, vanaf de eigen fietsdrager of ov naar het centrum. Moet ik nou echt nog de politiek in VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Tonskidutch Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Zou het zijn omdat de snelladers bij tankstations voorgaan in de aanvragen en levering van stroom? The Flood Katie Melua
alias haha Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Gewoon niet mee doen met die bullshit, gewoon een brandstof auto blijven rijden, dan is het zo afgelopen met die elektrische waanzin. Ieder die zo'n ding koopt, verpest het voor de generatie na ons. Het gaat toch niet werken met heel die energie transitie Brandstof motoren kunnen ze ook nog veel schoner maken... 2 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart Dat toch maar even de feiten in plaats van al die complottheorieë-achtige uitlatingen: https://natuurenmilieu.nl/themas/vervoer-reizen/elektrisch-rijden/mythes-over-elektrisch-rijden/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwqdqvBhCPARIsANrmZhMnTwEADDjOtvLC2sT5qtF1WktvLZHT3crmo_1lovolBSC3_6uJVa8aAh-OEALw_wcB Quote In 2031 komt 45-55% van onze elektriciteit van windmolens op de Noordzee. De doelen zijn gesteld voor 2030 en in 2031 zullen de windmolens volledig operationeel zijn. De energietransitie is in volle gang en het duurt dus niet heel lang meer voordat een groeiend deel van de elektrische auto’s op groene stroom zullen rijden. Als we onder de 1,5 graad opwarming van de aarde willen blijven, hebben we geen tijd om met elektrisch rijden te wachten tot alle stroom groen is. Elektrische auto’s die op grijze stroom rijden is een stap in deze transitie. Mijn auto rijd in de lente en zomermaanden vrijwel volledig op zelf opgewekte energie. https://www.milieucentraal.nl/duurzaam-vervoer/elektrische-auto/alles-over-elektrische-auto/ Quote Een elektrische auto is veruit de groenste auto, groener dan een diesel- of benzineauto. Een elektrische auto stoot over zijn hele leven ruim 60 procent minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat. Bij een elektrische middenklasse auto komt in totaal zo'n 20.000 kilo CO2 vrij, bij een vergelijkbare brandstofauto is dat zo'n 51.000 kilo CO2. De CO2-uitstoot is berekend voor productie (inclusief accu voor de elektrische auto), onderhoud en er is een schatting gemaakt van de uitstoot voor het (toekomstige) gebruik van de auto. 22 minuten geleden, alias haha zei: Gewoon niet mee doen met die bullshit, gewoon een brandstof auto blijven rijden, dan is het zo afgelopen met die elektrische waanzin. Ieder die zo'n ding koopt, verpest het voor de generatie na ons. Het gaat toch niet werken met heel die energie transitie Brandstof motoren kunnen ze ook nog veel schoner maken... Het zijn mensen zoals jij die het voor de generatie na ons verpesten. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart Gewoon het salderen wegnemen, bedrijven verplichten een minimaal aantal elektrische laders voor het aantal parkeervakken te realiseren, het voor bedrijven fiscaal interessanter maken voor eigen verbruik en voor die laders zonnepanelen te plaatsen die niet mogen terugleveren naar het net en de salderingsregeling laten vervallen. Zelf gebruik ik minimaal 73% van de opgewekte energie. Als iedereen dat zou doen was er geen probleem. In België is er mede om die reden al enige tijd geen salderingsregeling meer. 1 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
alias haha Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Een elektrische auto produceren, is veeeeeeeeeeeeeeel belastender voor het milieu dan 25 jaar met een brandstofauto rijden inclusief productie er van, want een elektrische frikandel gaat zowiezo deze leeftijd niet halen, en daarbij, zoveel grondstoffen zijn er nog niet eens You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart Hou op met die onzin, dat is allemaal in die berekening meegenomen en is al talloze keren wetenschappelijk weerlegd. Leer lezen wappie 2 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart Hier nog even over iedere kilometer die je rijd (productie en recycling niet meegenomen): Dus ook dan kloppen deze berekeningen, behalve als je wappie bent en niet in CO2 en fijnstof geloofd natuurlijk Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart Ook nog meer even de factchecker geraadpleegd, want je moet niet alles geloven wat je leest natuurlijk Een elektrische auto is milieuvriendelijker dan een vergelijkbaar model dat op diesel of benzine rijdt. “Er zijn weliswaar gradaties: afhankelijk van waar de elektrische auto rijdt, en de manier waarop de gebruikte stroom geproduceerd wordt”, benadrukt Joeri Van Mierlo. “In Polen bijvoorbeeld wordt nog massaal gebruikgemaakt van steenkool. Dat zorgt voor een toename van de ecologische voetafdruk van een elektrische wagen, maar die voetafdruk blijft hoe dan ook lager dan wanneer men met een verbrandingsmotor rijdt. In België is het een ander verhaal. Hier wordt veel gebruikgemaakt van groene stroom. Een elektrische auto is dan tot vier keer minder vervuilend dan een klassieke diesel- of benzinewagen.” Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
alias haha Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Leesvoer, ik geloof ook niet alles wat Michel zegt https://www.duurzaamnieuws.nl/waarom-te-veel-elektrische-autos-voor-milieurampen-gaan-zorgen/ You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Beheerder Michel Geplaatst: 17 maart Beheerder Geplaatst: 17 maart In dat artikel staat werkelijk helemaal niets dat een vergelijking maakt tussen een auto op fossiele brandstof en een elektrische auto. Uiteraard zijn er ook nadelen, anders was het een wondermiddel en die bestaan niet (hence de naam 'wonder'). Als je beide tegen elkaar afzet, is uit werkelijk ALLE studies gebleken dat een elektrische auto veel schoner is en de komende jaren nog veel schoner wordt. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen