Ga naar inhoud


Wavefrontier t90, wideband of unicable lnb's?


bannadda

Aanbevolen berichten

@ceesv de configuratie kan met een Vu+ en de wideband LNB en die Unicable II Jultec switch

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Duo_4K_(SE)_mit_zwei_DVB-S2X_FBC_Dual_Tuner#Unicable_.2F_JESS_f.C3.BCr_zwei_Satpositionen

 

Zoals @bannadda schrijft kun je die switches ook vooraf laten programmeren en als je dan het aansluitschema volgt dat ze je meesturen werkt dat perfect op de FBC tuners.

 

Ik heb het zelf ook overwogen maar dat is dan extreem duur voor het één persoonshuishouden (een woning) als die niet tegelijkertijd naar alle satellietposities kijkt en opnames maakt van FTA zenders, want met payTV zal het al helemaal niet van toepassing kunnen zijn daar die ene payTV kaart meteen in de strafmodus gaat. En over CI+ maar beter gezwegen.

 

Het is voor een meergezinswoning een aardig verdeelsysteem met weinig coax kabels. En dat het perfect werkt is bekend.

Theoretisch is het mogelijk en praktisch is het ook uitvoerbaar maar veel te duur voor een woning.

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Tja, de TS wil minstens 8 tuners aansluiten van tenminste 4 satelliet posities.

Het prijskaartje en de complexiteit van het programmeren van alle componenten krijgt dan een heel andere dimensie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv veel incidentele kijkplekken hebt die overwegend niet tegelijk gebruikt gaan worden heb ik nog een andere insteek.

Je kunt dan een dikke ontvanger met meerdere tuners aan de schotel koppelen en de andere simpele tuners zo instellen dat ze hun signaal over de netwerkkabel krijgen van de hoofdtuner.

Dit werkte voor mij bv goed op de slaapkamer die gebruik maakte van de tuners in de huiskamer. Scheelt ook weer coax trekken en dure lnb's op de schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het kost geld een wideband opstelling of unicable oplossing wat is nu de betere keuze van de twee kan ik dan alleen fbc tuners gebruiken of ook de oudere sat tuners voor unicable kan ik de oude sat tuners niet gebruiken met wideband opstelling wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unicable II matrix gebruikt die wideband LNB's en geeft enkel een Unicable frequentie door aan de receiver.

Dus als de receiver Unicable aankan werkt het.

zelfs de sat receivers en TV's uit 2010 kunnen het nog steeds

 

je moet die website van Inverto waar je de schema's afgeplukt hebt gewoon eens echt lezen.

succes

 

 

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...