zeeteefje Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Sinds kort is het niet meer mogelijk om kleine bedragen met Google Wallet te betalen zonder eerst je smartphone te ontgrendelen. Op internet verschijnen al de eerste klachten, maar Nederlandse banken adverteren nog steeds met de tekst dat ontgrendelen niet hoeft onder de €50,- De wat krom naar Nederlands vertaalde uitleg van Google staat hier. De tekst "Binnenkort worden er geen kosten meer in rekening gebracht op uw creditcard" moet zijn "binnenkort worden geen betaling verricht met uw credit card". Vanuit het Engels naar Nederlands vertaald met Google Translate waarschijnlijk. 😉 Ik hoop dat ze dit optioneel maken zodat de gebruiker zelf kan bepalen of ontgrendelen nodig is voor kleine bedragen. Zo wordt betalen met een bankpas weer sneller en gemakkelijker dan betalen met smartphone. 1
Penthe Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart In de afgelopen dagen hebben sommige gebruikers van Google Wallet gemerkt dat ze worden gevraagd om hun Android-telefoon altijd te ontgrendelen om te betalen, ongeacht het transactiebedrag. In sommige landen hoef je je apparaat niet te ontgrendelen voor "kleinere betalingen". Er is bijvoorbeeld een drempel van €25 in België, €30 in Frankrijk of €50 in Duitsland. Het verschilt per land en uitgever, terwijl "je maar een beperkt aantal vergrendelde transacties kunt doen voordat je telefoon vraagt om te ontgrendelen." In de VS en andere landen "is ontgrendeling vereist voor alle transacties behalve voor transit", hoewel ik heb gemerkt dat Android niet zo streng is als iOS. Op de iPhone moet je elke betaalsessie verifiëren, terwijl recente ontgrendelingen werken voor Google Wallet. (Als je bijvoorbeeld je telefoon ontgrendeld hebt gehouden om de QR-code van je in-app supermarkt te scannen, hoef je niet opnieuw te authenticeren als je een minuut of twee later tikt om te betalen). Rond februari van dit jaar voegde het gerelateerde Google Wallet ondersteuningsartikel een melding toe: "Binnenkort wordt uw creditcard en bankpas niet belast voor retailbetalingen, tenzij u onlangs een verificatiemethode hebt gebruikt, zoals uw vingerafdruk of pincode. Sommige gebruikers moeten mogelijk al verifiëren om een betaling te kunnen doen. Als je wordt gevraagd om te verifiëren dat jij het bent, voltooi dan de verificatiestappen op je apparaat om een betaling te doen." In de afgelopen dagen begonnen Europese gebruikers deze verandering te merken. Elke transactie, ongeacht het bedrag, vereist een ontgrendeling. Dit is aantoonbaar een verbeterde beveiliging en het is beter om het zekere voor het onzekere te nemen bij betalingen. Dat gezegd hebbende, mensen vinden dit veranderde gedrag overdreven storend en zullen er even aan moeten wennen. https://9to5google.com/2024/03/22/google-wallet-unlock/ 1
zeeteefje Geplaatst: 25 maart Auteur Geplaatst: 25 maart Ik kreeg die vage lap tekst afgelopen woensdag in beeld op mijn telefoon toen ik wilde betalen zonder te ontgrendelen. Alsof je op je gemak zo'n lap tekst op je display gaat lezen als je aan de kassa wilt afrekenen. Je wilt betalen en wegwezen. Als die sukkels nu gewoon een normaal leesbare tekst als "voortaan bij elk bedrag ontgrendelen" lieten zien, dan was het helder. Nu ben ik tijden aan het zoeken geweest naar een mogelijk onjuiste instelling. Vooral omdat onderaan nog een cryptische instelling staat beschreven die helemaal (nog) niet bestaat: Mijn telefoon draait op Android 14 met de security patch van februari. Er bestaat dus helemaal geen nieuwere Android versie. Maar ik zou die instelling graag willen hebben en uit zetten.
moonchild Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Blijft irritant als er zn klojo voor je in de rij met telefoon wil betalen Eerst geweigerd, dan moetie weer iets op zn telefoon doen of zoeken, lukt dan nog niet. Dan maar bankpas zoeken, en natuurlijk pincode kwijt, dit schiet toch allemaal niet op...................... 1 VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
alias haha Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Terug naar cash, probleem opgelost, dan kan alles door blijven gaan, ook zonder internet of stroom 1 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Eduard07 Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart 6 minuten geleden, alias haha zei: Terug naar cash, probleem opgelost, dan kan alles door blijven gaan, ook zonder internet of stroom Geen kassa gaat open zonder stroom! En het gewissel en afpassen van geldbedragen was nou juist de oorzaak van die lange kassarijen van weleer. (5 in de rij, kassa erbij is geen optie meer bij de huidige personeelstekorten en het pijnlijke gebrek aan rekenvaardigheden van het tegenwoordige personeel) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Rekenvaardigheid is voor de dame achter de kassa vrijwel niet nodig. Ze toetst in wat de klant geeft en op het scherm staat wat ze moet terug geven. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Penthe Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Hier betaald zeker nog de helft gewoon cash en ik staat eigenlijk nooit lang te wachten bij een kassa, ik betaal enkel online aankopen met mijn telefoon en in de winkel gewoon met mijn bankpas.
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Geldzaken zijn persoonlijk en dat hoeven die Third Parties van Google LLC niet ook nog allemaal te weten. En al lijkt het "maar peanuts" de massa gebruikers die per betaling iets bij Google LLC achterlaten maken het een hele grote berg geld voor de aandeelhouders. Coles Corner Richard Hawley
zeeteefje Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart 14 uren geleden, moonchild zei: Eerst geweigerd, dan moetie weer iets op zn telefoon doen of zoeken, lukt dan nog niet. Dan maar bankpas zoeken, en natuurlijk pincode kwijt, dit schiet toch allemaal niet op. Hier in Frankrijk is dat precies andersom. Je weet als consument van een Franse bank nooit zeker of een contactloze betaling met de pinpas wel werkt, afhankelijk van de bank, bedrag, aantal keren reeds contactloos betaald, de stand van de maan en de zon wordt een contactloze betaling met pinpas om de haverklap geweigerd. In Nederland tik je dan alsnog de pincode, in Frankrijk wordt echt de betaling geweigerd en afgebroken, alsof je credit card diep in het rood staat. De kassière moet dan opnieuw de betaling klaarzetten en hopen dat de betaling alsnog werkt. Een cheque uitschrijven gaat nog sneller... (en dat doen ze hier ook nog vaak). Betaling met telefoon lukt eigenlijk altijd, binnen een seconde klaar. Soms is er een communicatieprobleem, dan moet de telefoon even opnieuw tegen de betaalterminal gehouden worden, kost een seconde extra.
Penthe Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Ik heb totaal geen problemen hier in Spanje met de bankpas en onder de 50 euro hoef ik geen pincode in te tikken, het is dus altijd biep en klaar en ben weer weg. 47 minuten geleden, Tonskidutch zei: Geldzaken zijn persoonlijk en dat hoeven die Third Parties van Google LLC niet ook nog allemaal te weten. En al lijkt het "maar peanuts" de massa gebruikers die per betaling iets bij Google LLC achterlaten maken het een hele grote berg geld voor de aandeelhouders. Ben ik voledig met je eens.
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Waar de kassière en haar winkel woont is altijd een kwestie die meetelt. ik ben al eens op een dorp in Sachsen de winkel moeten uitlopen zonder levensmiddelen omdat mijn pinpas gewoon niet werkte in die verrotte ouderwetse modem infrastructuur. Dat komt ook voor op het platteland in Europa. Over latency maar beter gezwegen bij starlink. Coles Corner Richard Hawley
Gerard 76 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart 14 uren geleden, minplus zei: Rekenvaardigheid is voor de dame achter de kassa vrijwel niet nodig. Ze toetst in wat de klant geeft en op het scherm staat wat ze moet terug geven. Totdat je 13 euro 20 moet aftikken, en je met een briefje van 5 en tien, en een muntje van 20 ct betaalt, dan snappen ze t niet meer😂
Tonskidutch Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart (aangepast) Er kwam eens een Nederlandstalige vertegenwoordiger van moderne kassa apparatuur bij de slagerij van Sint Fiet in Maastricht om hem een computer gestuurde kassa aan te draaien. Sint Fiet telde alles samen, met een potlood op het papieren zakje, waar het vlees in ging van een klant terwijl de vertegenwoordiger uitleg gaf over het apparaat. En zei tegen de klant die op zijn vlees stond te wachten, zoene flauwekul hubbe veer neet nuudig menier is un auwkut! toen was er nog geen vertaling 28 maart aangepast door Tonskidutch firefox vertaald het voor je Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen