Ga naar inhoud


Kwaliteitsverschil in coax-kabel?


Racer009

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Dat schrijf ik toch, nooit gezien van buitenaf eerst folie, daarbinnen vlechtmantel.

Dat bedoelde ik dus ook, dat was de fout op mijn tekening.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Sprietje

Omtrent de mysterieuze coax kabel;

Na veel moeite heb ik het kunnen ontcijferen (moest mn bril opzetten en een zaklantaarn bij schijnen), heb ik de opdruk kunnen lezen, dit staat er: H.Q. SATELLITECABLE TYPE RG6

 

Weet jij de fabrikant? (Gewoon uit nieuwsgierigheid ben ik hier benieuwd naar).

 

Misschien hebben andere leden hier ook iets aan?

 

Alvast bedankt en groetjes,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RG6 is de type benaming en werd door verschillende fabrikanten geproduceerd.

 

Belden heeft RG6 geproduceerd en wanneer ik mij niet vergis heeft Pope ook RG 6 in het assortiment gehad.

 

 

RG 6 is geruime tijd geleden vervangen door RG 11.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry @Sprietje,

Ik heb ze niet geteld, en om nu die coax los te koppelen....

 

@allemaal, bedankt voor jullie reacties.

 

@Windhoos, de kern is niet magnetisch.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Windhoos gewoon een magneetje meenemen als je coax gaat kopen, neem een blikopener mee, daar zit een magneet in.

Groetjes

D-box

EDIT in ieder geval bedankt voor je moeite.

En @ceesv, uiteraard ook bedankt.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RG 6 is er in vele varianten.

Afhankelijk van de toepassing kan je uit verschillende materialen kiezen.

@Windhoos de fabrikant die jij hebt geselecteerd gebruikt dus ccs.

 

Belden heeft alleen al 72 versies RG 6 in het programma.

https://www.belden.com/products/Cable/Coax-Triax-Cable/RG6-Cable#sort=%40catalogitemwebdisplaypriority ascending&numberOfResults=25

Klik maar eens op product listings.

 

image.png

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Cees, het gaat niet alleen om RG6 coax, het moet ook RG6-coax zijn met air spaced dielectric en ook ik vind daar maar 2 van in het zwart. Eén daarvan is die van fabrikant Pro Power voor slechts €28,76 per rol van 100 meter. Over de dempingsfactor is helemaal niets te lezen. Je kunt deze coax ook per meter kopen, dan is hij ruim 3x zo duur. Ook is deze coax in het wit en bruin te koop.


Er bestaat nog een ander merk met air spaced dielectric maar die is ook wit. Daar staan wel voldoende specificaties bij zoals we dat gewend zijn, zie:
https://www.tradeeasy.com/home/aceltd/76767/pdf/044 KF105AS.pdf

Ook is deze air spaced dielectric te koop met een middenader van 1,25mm en een buitenmaat van 9,6mm, zie: https://www.farnell.com/datasheets/314665.pdf

Fabrikant Aircom heeft deze coax ook onder de naam Aircom plus maar deze heeft een buitendiameter van 10,3mm, zie: http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/0800293340001.pdf

 

Een ander merk die het zou kunnen zijn is Cavel. Het gaat dan om type: QC 100D. Die is ook zwart en heeft een buitendiameter van 6,65mm. Hiervan is de folie van koper en is de vlechtmantel van koperen draadjes die niet vertint zijn, bij Pro Power zijn de koperen draadje vertint en betreft het een aluminium folie. Zie hier de specs: https://www.qingcables.com/files/QingCavelCatalogue.pdf

 

Dus beste D-box, als jij wilt weten of het om de Pro Power coax gaat met met ijzeren middenader en aluminium folie of om de Cavel coax met koperen middenader en koperen folie en vlechtmantel, dan zul je zelf even moeten kijken.

 

Cavel QC100D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Als ik tijd heb zal ik m loskoppelen om een beter verslag te kunnen geven.

 

Hopelijk heeft @Racer009 iets aan bovenvermelde informatie.

 

Fijne Paasdagen allemaal!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, D-box zei:

Hopelijk heeft @Racer009 iets aan bovenvermelde informatie.

 

Fijne Paasdagen allemaal!

 

Beste D-box

 

Ik ben niet zo'n liefhebber van deze air spaced dielectric coaxkabel.
Er is altijd een kans dat er bij de schotel water in de coax kan lopen. Met deze air spaced dielectric coaxkabel kan het water dan meteen meters ver de coax in lopen wat tot een enorm signaalverlies leidt. Bij coax met polyethylene foam die meestal gebruikt wordt, kan dit niet zo makkelijk. Bij foame zijn het allemaal gesloten celletjes zodat het water niet verder kan lopen. Als er bij foame-coax water in de coaxkabel loopt, is het altijd maar een klein stukje. Hoe ver het water er in is gelopen, kun je zien aan de middenader. Die koperen kern is altijd glanzend. Als er water in de coax is gelopen, zal de kern oxyderen en mat worden. Als je de coax met stukjes van 2cm inkort, kun je precies zien tot waar het vocht in de coax is gelopen. Met  het inkorten van de coaxkabel van een aantal centimeters, kun je het slechte deel van de coax makkelijk verwijderen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Je hebt helemaal gelijk.

Mijn lnbf heeft een uitschuifbaar kapje zodat mijn coax kabels beschermt zijn tegen regen, natuurlijk kan er wel condens in de kabels komen.

 

Maar probeer je voor te stellen: 30 jaar geleden was ik 35 en ik wilde de hele wereld ontvangen, als er dan iemand verteld dat je de beste coaxkabel ter wereld kan kopen dan doe je dat gewoon, trouwens voor jou informatie: op vrijdag heb je de eerste vrije training om 04.30, de tweede vrije training om 08.00 uur, zaterdag om 04:30 de 3e vrije training. om 08.00 kwalificatie.op zondag de race om 7 uur 's ochtends.

 

Ik pak ze heerlijk uit de lucht via Turkmenistan.

 

veel groeten man,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...