Ga naar inhoud


Triple LNB achter switch


time2party

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja, de vraag is alleen of dat met jou ontvanger kan. Het is namelijk een Option Switch. @a33 heeft meer verstand van switches dan ik.

Dat weet ik dus ook niet, volgens de verkoper wel maar wil of kan niet helpen via mail of tel. Wil wel een technieker langs sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, time2party zei:

De A is verbonden met de mono kop voor de 13.0.

De B is verbonden met één uitgang van de triple kop (19.2 – 23.5 – 28.2)

 

Ik heb beeld op de 13.0 en schakelt perfect.

Op de 19.2 en 28.2 heb ik ook beeld maar schakelen tussen deze loopt moeilijk (duurt soms zeer lang).

Op de 23.5 heb ik niets.

 

Dit is wel enigszins vreemd, ik dacht dat een triple LNB diseqc volgorde 19-23-28 had?

Dan zou ik verwachten dat je met deze aansluitingen 19E en 23E hebt op diseqc A en B, via poort A van de option switch; en 13E dan via poort B van de option switch.

Op het plaatje van je bijsluiter zie je duidelijk dat poort A diseqc A/B doorgeeft, en poort B diseqc C (/D).

 

Het "langzame schakelen" (naar ik vermoed alleen/vooral naar 23E) komt vermoedelijk door het gemis van een diseqc repeat voor de twee diseqc 1.0 schakelingen achter elkaar.

Ik ken dan in de menu's de opties repeat diseqc, en sequence repeat.

Ik ging er altijd van uit, dat repeat diseqc of diseqc repeat alleen het diseqc 1.0 commando herhaalde. Maar in jouw ontvanger heet dat diseqc 1.1 herhalingen? Heb dat nooit getest, of die optie nu 1.0 herhaalt, of 1.1.

 

Anyway:

Diseqc 1.1 kan uit, bij deze switch.

Voor het geval de vertaling verkeerd is, kan je proberen de diseqc 1.1 herhalingen op AAN te zetten (en dan te kijken of dat op diseqc 1.0 werkt).

Zo niet, dan de sequence repeat op 1 of 2.

 

Wat je zou kunnen doen met deze switch:

- de 13E LNB op poort B zetten, en de triple LNB op poort A. Van de triple LNB is dan op die tuner  28E NIET beschikbaar, maar voor die kabel dus 19-23 en 13 wel.

- voor 23E een diseqc repeat activeren (zie boven); wellicht ook nodig voor 19E.

 

En anders moet je een 4/1 switch wat aanpassen, of een 1.1 switch aanschaffen.

 

 

Nog wat leesvoer over option switches, in deze post: https://www.sat4all.com/forums/topic/348569-dsr8141-met-duo-quad-lnb-en-extra-lnb-voor-bbc-mogelijk/?do=findComment&comment=2329399

NB In de post ervoor schrijf ik onzin over diseqc 1.2 switch instellen! Dat gaat gewoon via een GotoNn opdracht; maar dat wist ik toen nog niet. De verwarring komt uit de tijd dat je het positienummer Nn van een GotoNn opdracht meestal niet zelf in het menu in kon stellen; ik heb toen geschreven over hoe ik het kennelijk ergens beschreven had gezien (en hoe ik dat dan begreep....).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren reeds de kabels gewisseld (de triple op A en de mono op B).

Zo vind hij perfect en automatisch de 19.2 en 23.5 op de A en 13.0 op de B, schakelen doet hij ook perfect zonder enige wijziging.

Jammer van de 28.2.

Vind het wel vreemd want normaal zou je op de B ook twee mogelijkheden hebben (C en D) maar daar vond hij dus enkel de 28.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, a33 zei:

NB In de post ervoor schrijf ik onzin over diseqc 1.2 switch instellen! Dat gaat gewoon via een GotoNn opdracht; maar dat wist ik toen nog niet. De verwarring komt uit de tijd dat je het positienummer Nn van een GotoNn opdracht meestal niet zelf in het menu in kon stellen; ik heb toen geschreven over hoe ik het kennelijk ergens beschreven had gezien (en hoe ik dat dan begreep....).

 

Ah kijk, in de manual van de in die post vermelde EMP-switch vond ik nog steeds deze tekst:

DiSEqC Goto nn: rotate until signal is found, then save position

Erg onhelder, zo niet geheel onjuist....

 

 

9 uren geleden, time2party zei:

Jammer van de 28.2

De mogelijke oplossingen daarvoor staan al hierboven beschreven.

 

 

9 uren geleden, time2party zei:

Vind het wel vreemd want normaal zou je op de B ook twee mogelijkheden hebben (C en D) maar daar vond hij dus enkel de 28.2.

Die mogelijkheden heb je daar nog steeds, met een 2/1 diseqc POSITION schakelaar erbij (kan ook met een 4/1).

Dus als je nog één poort van de triple LNB over hebt, zou je die daarvoor kunnen gebruiken.

Ziedaar, weer een andere oplosmogelijkheid erbij....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...