Ga naar inhoud


Welke schotel aankopen?


Racer009

Aanbevolen berichten

westen tussen gent en aalst.Mss moet wel eens kijken naar de skew of die juist staat want is enkel bij regenval (die hier dikwijls vrij hevig is de laatste tijd)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uren geleden, Racer009 zei:

voor de Astra 28.2? Rond of ovale/vierkante van bv. Visiosat? Welke afmeting?

De vorm op zich maakt niks uit , de diameter wel !! 45cm is ok , 60cm is perfekt !!

Ik heb zelfs al met een 28cm schoteltje getest , een dikke 30 transponders !!

Echter , weerreserve heb je dan niet , en ach , het was slechts een test !!

https://www.sat4all.com/forums/topic/369871-wat-kan-je-ontvangen-met-een-kleine-schotel/page/3

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, bellejt zei:

westen tussen gent en aalst.Mss moet wel eens kijken naar de skew of die juist staat want is enkel bij regenval (die hier dikwijls vrij hevig is de laatste tijd)

Die moet bij jou voor de Astra 28,3 op -18,5 graden staan.

hoek van 18,5 graden.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

moet dat eens nakijken want had vroeger een andere waarde :

De skew van de lnb's moet voor jou locatie als volgt staan:

Astra 19,2 op   -4,5°

Astra 23,5 op   -8°

Astra 28,35 op -11°

 

 

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok THX.Zodra het weer het toelaat ga ik dat eens bekijken en herafstellen. Is er voor de andere sats ook wat veranderd of blijft dat gelijk want dat verklaard vermoedelijk de snellere uitval bij regenweer

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik dan vragen de hoeken nog ff te geven Sprietje dan print ik ze uit en ga dat aanpassen.Alvast hartelijk dank.

 

Ps : heb wel de lnb van 13E weggehaald ban de schotel want krijg nagenoeg geen ontvangst op die sat met de nieuwe gibertini

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Afgelopen zondag rond middernacht deden alle zenders het behalve... de Engelse HD zenders.

Slecht weer rond de uplink?

....

Ik ga nu iets vreemds vertellen:

Ongeveer 20 jaar geleden keek ik 's-avonds naar de 28,5E (LET OP!, DUS NIET NAAR DE 28,2E!) opeens flikkerde de hele 28,5 eruit!

 

De 28,2E had prima ontvangst!

 

De 28,5E was tebarste gegaan!

 

Wie weet dit nog?

Het kan dus ook aan de satelliet liggen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, D-box zei:

Wie weet dit nog?

Staat mij niks van bij. Bij mijn weten is er nooit een Astra 2 satelliet volledig uitgevallen. Wel Astra 5a (sirius 2) die op 31,5 oost hing

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Mojo zei:

Staat mij niks van bij. Bij mijn weten is er nooit een Astra 2 satelliet volledig uitgevallen. Wel Astra 5a (sirius 2) die op 31,5 oost hing

Geloof me maar, het kan ook 25 jaar geleden zijn geweest, ik had dit toen ook vermeld op dit board en er was een member die dit tegelijkertijd met mij had waargenomen.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het niet meegemaakt maar wat we wel hebben gehad is dat de ganse engelsen eruit lagen na update van de image.De satelites.xml was verkeerd en die 28.2 ipv 28.5 gaf de miserie.Was snel rechtgezet maar bij velen ff paniek :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, D-box zei:

Geloof me maar, het kan ook 25 jaar geleden zijn geweest, ik had dit toen ook vermeld op dit board en er was een member die dit tegelijkertijd met mij had waargenomen.

 

Lijkt me sterk 25 jaar geleden.

image.png.840c17b43c1223206fc0eb3e2c973d8b.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

mag ik dan vragen de hoeken nog ff te geven Sprietje dan print ik ze uit en ga dat aanpassen.Alvast hartelijk dank.

 

Ps : heb wel de lnb van 13E weggehaald ban de schotel want krijg nagenoeg geen ontvangst op die sat met de nieuwe gibertini

23,5 op -15,5 graden

19,2 op -12 graden

hoek van 15,5 graden.png

Hoek van 12 graden.png

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is een ganse bijstelling dan.Zal de tablet en wifi eens moeten aansluiten om te vergelijken en dan hopelijk weel full signal

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...