Ga naar inhoud


De krant "Het Nieuwsblad" heeft in mijn browser de onhebbelijke gewoonte om vanzelf naar artikels met een pijltje rechtsboven te gaan wanneer mijn muis-pointer toevallig  boven het artikel staat


Pluizebol

Aanbevolen berichten

De krant "Het Nieuwsblad" heeft in mijn browser de onhebbelijke gewoonte om vanzelf naar artikels met een pijltje rechtsboven te gaan wanneer mijn muis-pointer toevallig  boven het artikel staat ( zie voorbeeld hieronder) zonder dat ik er op click 😡.

Wanneer ik het artikel in kwestie wel wil lezen click ik zelf wel op ... toch.

Hoe kan ik dat tegengaan : bestaat er een extensie voor Google Chrome (of MS Edge)

Krantenartikels starten vanzelf.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doen mijn Brave en Firefox browsers niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
14 uren geleden, Penthe zei:

Mijn Chrome doet het ook goed met Het Nieuwsblad, misschien Chrome eens resetten naar zijn standaard instellingen een optie?

 

 

Dat heb ik gedaan maar het ptobleem blijft.

Bij de technische dienst van  "Het Nieuwsblad" heeft men mij verteld dat dit inderdaad zo is omdat het in hun systeem zo ingebakken zit en er heel arrogant bijgezegd dat ik er maar mee moet leren leven.

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt en daarom gebruik ik een browser met plugins die dat er vakkundig weer uit sloopt. 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dat klopt en daarom gebruik ik een browser met plugins die dat er vakkundig weer uit sloopt. 😁

 

Wist ik maar welke van de vele EXTENSIES in de Chrome-webstore dat aankan. Ik heb er al een hele riedel geprobeerd

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

dito en dat is geen probleem van een browser maar een kundig geschreven website die doorverwijst van het overzicht der artikelen naar het artikel zelf.

 

 

"KUNDIG geschreven software of websites" zijn voor mij eerder deze die de gebruiker de keuze laten om er al dan niet gebruik van te maken. 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb het nu geprobeerd met Firefox, Brave en Chrome en ik heb het probleem op alle 3 niet. Zal ook eens voor je kijken op een andere computer.

 

Hi Penthe

Heb jij toevallig bepaalde extensies in jou Chrome browser staan die het blokkeren van dit soort euvels zou kunnen mogelijk maken ?
Ik heb mij al te pletter gezocht.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Pluizebol zei:

 

Hi Penthe

Heb jij toevallig bepaalde extensies in jou Chrome browser staan die het blokkeren van dit soort euvels zou kunnen mogelijk maken ?
Ik heb mij al te pletter gezocht.

Ik heb maar 2 extensies die iets met een website doen, uBlock Origin mijn adblocker en dan nog Fluff Busting Purity die alle troep uit Facebook weghoud maar die doet niets op andere websites.

 

Heb je al een andere browser geprobeerd naast Chrome om te zien of je het dan ook hebt? Anders moet het echt iets met Chrome zelf zijn op 1 of andere manier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Pluizebol zei:

 

Dat heb ik gedaan maar het ptobleem blijft.

Bij de technische dienst van  "Het Nieuwsblad" heeft men mij verteld dat dit inderdaad zo is omdat het in hun systeem zo ingebakken zit en er heel arrogant bijgezegd dat ik er maar mee moet leren leven.

 

Ze kunnen jou van alles bevestigen maar meerdere personen geven hier aan geen last van te hebben bij dezelfde site.  Dus dan ligt het niet aan de site maar aan jou computer/laptop.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Pluizebol, ik heb ook eens even gekeken op die krant, ook bij mij geen automatisch verspringen.

 

Iets in je eigen instellingen zal dit veroorzaken, zoals hierboven vermeld.

Kan ook iets zijn wat op jouw computer is geïnstalleerd.

 

Misschien helpt dit je verder?

https://help.gnome.org/users/gnome-help/stable/a11y-dwellclick.html.nl

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

@Pluizebol, ik heb ook eens even gekeken op die krant, ook bij mij geen automatisch verspringen.

 

Iets in je eigen instellingen zal dit veroorzaken, zoals hierboven vermeld.

Kan ook iets zijn wat op jouw computer is geïnstalleerd.

 

Misschien helpt dit je verder?

https://help.gnome.org/users/gnome-help/stable/a11y-dwellclick.html.nl

 

Thanks ceesv,

Dat ga ik vanavond nog proberen.

PS. Ik heb het niet enkel op mijn Desktop (2 users) maar ook op mijn Laptop (zelfde 2 users).

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je op die computers bepaalde software die dit zou kunnen veroorzaken?

 

Welk operating systeem is in gebruik?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...