Ga naar inhoud


[Pioneer] Signaalsterkte en Kanalenlijst voor de DBR-S110NL.


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik zit met drie vragen en ik hoop dat iemand mij daar een goed antwoord op kan geven.

 

Vraag 1.

Als ik mijn schotel met één LNB op da Hotbird Satelliet richt dan kan ik wel de kanalen (Satori's Kanalenlijst met aangepaste transponder tabel) ontvangen maar als ik dan via menu-optie 7 wil kijken naar de signaal sterkte dan slaat de meter niet uit. Dat doet ie dus wel bij de Astra satelliet. Bij een kennis van mij geeft hij wel een signaalsterkte af op een enkelvoudige LNB.

Ik heb een Triax 65 cm schotel met de volgende LNB specs:

Universal LNB KU Band (DIGI)

Frequency Range 10.70-12.75 Ghz.

Lo1 9.75 Ghz. Lo2 10.60 Ghz.

Kan het soms aan deze LNB liggen ?

 

Vraag 2.

Ik wil een nieuwe kanalenlijst maken. Ik scan dan eerst op de hotbird en na verwijdering (mbv. Pionero) van de Datakanalen scan ik de Astra satelliet in.

Ik krijg dan alleen de Astra kanalen te zien en niet de reeds eerder ingescande Hotbird kanalen. Ik heb mbv Pionero 4.0 in de Transponder tabel de Hotbird entry veranderd in Astra.

 

Vraag 3.

Hoe kan ik de aangemaakte eeprom-file uitlezen ? Als ik mbv Pionero de eeprom wil uitlezen dan moet ik de deco in de service mode (88:88) zetten en dan is dus de Eeprom leeg.

 

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Wim,

 

Sorry, maar ik kan me jouw situatie niet helemaal goed voorstellen.

 

Je wil een kanalenlijst maken voor Astra en Hotbird voor en met een schotel met één LNB. Wat bedoel je hier precies mee.

 

Groetjes Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sander,

 

Ik wil een kanalen lijst maken voor zowel de Astra als de Hotbird met één schotel en één LNB. Ben nl. in de mogelijkheid om de schotel handmatig te draaien naar Astra of Hotbird.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wim,

 

Je moet als je naar hotbird zenders wil kijken, volgens mij ook deze instellen bij de schotelinstellingen. Als je de specs voor hotbird invult zou hij de zenders moeten weergeven. De omzetting in de lijst naar astra is volgens mij correct.

 

Astra is volgens mij niet meer dan een schotelverwijzing.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Groetjes Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kanalen gaat scannen met je Pioneer kun je LNB 1 of LNB 2 kiezen. Jij moet met 1 LNB altijd LNB 1 kiezen.

Als je in Pionero de hotbird kanalen veranderd naar Astra, dan zou 'mijn' kanalenlijst moeten werken. Tbv de mensen met een monoblock heb ik wel eens, met succes, Astra en Hotbird verwisseld mbv Pionero en dat is nog een stap verder dan wat jij wilt doen.

 

Ik herinner me voor de sigaalmeter in de oude versies dat we ook wat parameters moesten omzetten. Zie tabel hieronder.

 

Sateliet [color:"white"] AA [/color] = Overige

Frequentie = 12515 Mhz

Polariteit [color:"white"] A [/color] = Horizontaal

Symbolrate = 22

Fec [color:"white"] AAAAA [/color] = 5/6

Schakeling = JA

 

Voor Sateliet moet je nu niet voor Overige kiezen, denk ik. Je kunt er even mee spelen.

 

 

Volgens mij kun je in je '110' de eeprom uitlezen in de jtag sectie, en dan hoef je niet in service mode. Zo heb ik het ook altijd gedaan.

 

Dit is geen antwoord op al je vragen, maar in elk geval een beginnetje.

 

Groeten,

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sander,

 

Ik gebruik momenteel de kanalenlist van Satori en die heb ik dus mbv Pionero 4.0 aangepast. Ik heb in de transpondertabel Hotbird veranderd in Astra en alles kan ik bekijken. Ik hoefde hiervoor geen schotel specificaties te wijzigen.

Daar deze lijst alweer een halfjaartje oud is was ik van plan een nieuwe te maken.

Daar ik geen signaalsterkte kan zien als de schotel op de Hotbird is gericht(zie vraag 1) heb ik dus mijn schotel op eerst op de Hotbird gericht(door een Hotbird kanaal uit de Satori-list te kiezen). Vervolgens heb ik alle hotbird- en astra kanalen uit de Satori lijst verwijderd op 3 kanalen na en heb dus deze "lege' kanalenlijst weer in de deco gezet en vervolgens de hotbirdkanalen ingescand. Vervolgens kon ik de schotel wel mbv de signaalsterkte die de Astra afgeeft wel op de Astra satelliet richten en heb ik daarna dus de Astra kanalen ingescand.

Tot mijn stomme verbazing waren toen de Hotbird kanalen weer verdwenen.

Mijn vraag is dus: Kan ik een Astra-Hotbird kanalenlist maken met één LNB?

Zo ja hoe doe ik dat dan?

 

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wim,

 

Ik heb voor mezelf (en voor de liefhebbers die geïnteresseerd zijn) een lijst gemaakt voor mijn opstelling met monoblock.

 

Wat ik heb gedaan is 2 aparte lijsten gemaakt en deze later met pionero samengevoegd. (Pionero heeft deze optie namelijk.)

 

Dit werkt perfekt. Volgens mij als je twee keer scant op schotel 1 (de ene keer astra en de andere hotbird) dan moet dit volgens mij werken.

 

Overigens het uitlezen van de eeprom doe ik in service mode (K2002)(Dlo) en dan krijg ik de actuele inhoud van de eeprom.

 

Ik doe nooit iets met de andere service mode. (K70....)

 

Ik hoop dat je nu wat verder geholpen bent.

 

Groeten Sander

 

P.S. als je wil kan ik je mijn AH lijst mailen. Deze is plusminus 3 weken oud.

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...