Ga naar inhoud


Caiway stopt analoog tv signaal


Aanbevolen berichten

Eind mei stopt Caiway met het analoge tv signaal via de coax en ik vraag mij af of dit nog gevolgen heeft voor mijn VU DUO 4K met cable tuner. Hier zit de coax van Caiway op aangesloten maar ik ga er vanuit dat dit al een digitaal signaal is en dat alleen de zenderlijst aangepast gaat worden of zie ik iets over het hooft?  

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, alfred de witt zei:

Eind mei stopt Caiway met het analoge tv signaal via de coax en ik vraag mij af of dit nog gevolgen heeft voor mijn VU DUO 4K met cable tuner. Hier zit de coax van Caiway op aangesloten maar ik ga er vanuit dat dit al een digitaal signaal is en dat alleen de zenderlijst aangepast gaat worden of zie ik iets over het hooft?  

Denk je dat er zo'n 400 tv kanalen met een analoog signaal op de kabel passen?😁

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar ik wil 100% zekerheid omdat de medewerker van caiway het had over het uitzetten van dvb-C en volgens mij is dit ook de kabeltuner maar ik kan mij dat niet voorstellen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, alfred de witt zei:

Eind mei stopt Caiway met het analoge tv signaal via de coax en ik vraag mij af of dit nog gevolgen heeft voor mijn VU DUO 4K met cable tuner.

Afgaand op jouw verstrekte informatie wordt het analoge signaal afgeschakeld.

 

Je Vu is een digitale ontvanger.

 

Mocht jouw verstrekte informatie niet juist zijn, tja, dan weten wij het ook niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, alfred de witt zei:

omdat de medewerker van caiway het had over het uitzetten van dvb-C

die gast weet niet waar hij het over heeft

analoge signalen kan een DVB-C tuner ook moduleren dat heeft dus niet direct iets met digital video braodcast van doen.

Er zal een ander digitaal signaal "overblijven" zoals QAM

Quote

Dit systeem verzendt een digitale audio/digitale videostream uit de MPEG-2 of MPEG-4 familie, gebruikmakend van QAM-modulatie met kanaalcodering.

 

analoog werd niet gecodeerd bij cayway, nu dus wel en hebbie een smartcard nodig of een ci+ van hun.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs hebben ze het FM-radio signaal al uitgezet met als gevolg dat ik een niet zo handige oude mevrouw heb moeten beroven van haar radio waar ze wel mee om kon gaan.
En vervolgens eindeloos pogingen gedaan om een andere radio begrijpbaar te maken.

  

39 minuten geleden, SIMBAke zei:

analoge tv ? wist niet dat dat nog bestond  , dacht dat het al 20 j geleden is gestopt

Dat klopt, de zenders dan, maar via de kabel heeft het nog tijden gewerkt. ( en hier (en daar ?) nog steeds )

aangepast door kees321
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kees321 zei:

Onlangs hebben ze het FM-radio signaal al uitgezet met als gevolg dat ik een niet zo handige oude mevrouw heb moeten beroven van haar radio waar ze wel mee om kon gaan.
En vervolgens eindeloos pogingen gedaan om een andere radio begrijpbaar te maken.

Had je op die radio niet gewoon een draadje kunnen aansluiten en FM uit de lucht kunnen ontvangen? 

Of was bijv. Radio 5 een must?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alex1970 zei:

Had je op die radio niet gewoon een draadje kunnen aansluiten en FM uit de lucht kunnen ontvangen?

Heb ik uiteraard ook overwogen, maar de ontvangst is daar niet zo goed en . . .

 

11 uren geleden, Alex1970 zei:

Of was bijv. Radio 5 een must?

Dat ook dus idd. ( min of meer ).
Het maakt bij haar ( en vele anderen ) niet uit wat er op de radio is als maar geluid is.

( daar denk ik persoonlijk heel anders over )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ieder wel z'n meest wenselijke situatie kan omschrijven.

Maar of ik nu echt een verschil hoor tussen IPradio of FM dat kan per zender erg verschillende ervaringen leveren

Dat ligt ook aan de codec bij IPradio en voor het oude FM zendertje aan al die sound boosters

die ze in de studio al eraan toevoegen

 

pure sound is echt heel anders

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt het over de geluidkwaliteit (?)

Ik bedoelde het programma, wat er te horen is.

Ik ben wel kritisch op hoe iets klinkt, niet te veel vervorming of te kleine luidsprekers ed.

Maar meest vd tijd luister ik in een lawaai omgeving naar mijn draadloze peltor ( zelf omgebouwd )

Als de herrie uit is dan hangt daar een klassiek "vintage" kef setje.

 

( maar we dwalen af )

aangepast door kees321
toevoeginkje
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, kees321 zei:

Heb ik uiteraard ook overwogen, maar de ontvangst is daar niet zo goed en . . .

 

Dat ook dus idd. ( min of meer ).
Het maakt bij haar ( en vele anderen ) niet uit wat er op de radio is als maar geluid is.

( daar denk ik persoonlijk heel anders over )

NPO Radio 5 heeft geen FM-(ether)frequentie. Op een FM-radio met antenne zijn we dus niet te ontvangen. Maar er zijn tal van andere mogelijkheden, zowel thuis als onderweg, om toch te luisteren! Denk aan DAB+, internet en satelliet.

  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...