Ga naar inhoud


SBS9 wordt morgen Viaplay TV


Giant2000

Aanbevolen berichten

Morgen wordt SBS9 Viaplay TV. Helaas de Formule 1 en andere sport in SD op de satelliet. Zou Canal+ met het verdwijnen van BBC Entertainment niet een overweging kunnen maken om dit kanaal in HD door te gaan geven? Wat kunnen wij doen?

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


BBC Entertainment zit zelf niet op deze transponder waar SBS9 op zit, dat gebruikt gewoon de overschot van de transponder in ruimte, als je SBS9 wilt overzetten op de transponder van BBC Entertainment zal je weer een SD kanaal hebben want BBC Entertainment was ook SD.

er zal dus in feite niks veranderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Low bitrate HD is nog altijd beter dan SD dus gewoon omzetten Canal Digitaal/Canal Plus. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las bij TV Totaal dat een opwaardering naar HD wordt overwogen. Dat zou wel fijn zijn, want aan SD kan je toch echt niet meer wennen. Na 20 min de F1 kwalificatie , maar afgezet.

 

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op Ziggo is de beeldkwaliteit van SBS 9 wel in orde.

Canaldigitaal kan ik niet meer zien, maar wat ik mij van SBS9 herinner was dat bagger.

 

Ik had de race vanochtend al gezien op F1Pro, daar was niets op aan te merken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op SBS 9 was de tekst onderin het beeld volledig te zien.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een bitrate van max 2427 voor beeld op canal digitaal voor Viaplay tv is het idd bagger, ben benieuwd of ze nog plaats kunnen vrijmaken voor die in HD door te geven met minimum een bitrate van 4000 a 5000 voor beeld.

BBC Entertainment dat verdwenen is had ook maar een SD beeld dat niet veel bitrate had.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...