Ga naar inhoud


Bewoners protesteren tegen komst "lelijke" Elektriciteitshuisjes.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1169269743/stoorzender-in-de-straat-komst-lelijke-elektriciteitshuisjes-doorn-in-oog-van-bewoners

 

Het nimby effect, het niet in mijn achtertuin argument.

 

Door de energie transitie en het toenemende elektriciteitsgebruik moeten er de komende jaren 45.000 nieuwe "stroomhuisjes" gebouwd worden in de openbare ruimte.

Maar de eerste bewoners verzetten zich al tegen de komst van die huisjes voor hun deur.

 

Citaat bericht:

 

„Ik was met stomheid geslagen”, zegt Nimrod Sternefeld uit de Breughelstraat in Amsterdam-Zuid. „Gelukkig had ik de helderheid van geest om razendsnel een picknicktafel in de kuil neer te zetten om met mijn kinderen en andere buurtbewoners de plek bezet te houden. Dat hebben we de hele dag volgehouden en uiteindelijk zijn de werklui afgedropen.

 

In Amsterdam dienen er 2.600 nieuwe elektriciteitshuisjes toegevoegd te worden, die zullen toch bij iemand voor de deur terecht komen.

 

Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam zegt dat het stroomgebruik in 2050 met minstens 300 procent toe gaat nemen ten opzichte van 2024.

„Uitbreiding van het netwerk met elektriciteitshuisjes is dan ook onvermijdelijk.

 

Het mag schuren, die energie transitie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, ceesv zei:

„Ik was met stomheid geslagen”, zegt Nimrod Sternefeld uit de Breughelstraat in Amsterdam-Zuid. „Gelukkig had ik de helderheid van geest om razendsnel een picknicktafel in de kuil neer te zetten om met mijn kinderen en andere buurtbewoners de plek bezet te houden. Dat hebben we de hele dag volgehouden en uiteindelijk zijn de werklui afgedropen.

Nou afsluiten van het net zou ik zeggen.

  • Like 1
  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uren geleden, mereltje zei:

En aan de maat van dat gat te zien wordt het ook een torenhoog geval 😁

Ik denk dat je aan zoiets moet denken.

 

De transformator staat verdiept in het huisje, vandaar de diepe kuil die gegraven is.

 

image.png

 

https://www.electropowersystems.nl/diensten/compactstation/

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-4-2024 om 09:58, Mojo zei:

Nou afsluiten van het net zou ik zeggen.

 

Beetje kort door de bocht. Zie het filmpje.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/bijna-50-duizend-nieuwe-transformatorhuisjes-nodig-maar-waar-weerstand-omwonenden-wordt-groter/

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

O, nou weer kort door de bocht. Dat je ergens 30 jaar woont geeft je nog geen recht dat alles blijft zoals jij het wil. Typisch nimby gedrag.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen recht. Maar je kunt wel zoveel als mogelijk rekening houden met de bewoners.

 

Moet jij eens zien als je een dakkapelletje wil plaatsen. Eerst 36 tekeningen inleveren en dan nog het risico dat het afgekeurd wordt. En deze krengen mogen vergunningvrij neergeknald worden. De man in het filmpje had een redelijk alternatief maar dat zal niet altijd kunnen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Nee geen recht. Maar je kunt wel zoveel als mogelijk rekening houden met de bewoners

Dat ben ik 100% met jou eens maar helaas werken zulke mensen niet bij gemeentes.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje zaniken over een trafo huisje voor de deur terwijl de mensen in de buitengebieden de AZC's en windmolens in de achtertuin krijgen zonder enige vorm van inspraak of kans van protest aantekenen.

 

Ondertussen wil Groot Wassink de "Amsterdamse" windmolens elders in NH bij andere mensen in de achtertuin poten.

 

En ondertussen maar afvragen waarom het vertrouwen in de politiek stelselmatig laag is.

 

Sorry voor de rant :).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Nou wat een wending ineens.

eerst zeiken over het elektrisch netwerk dat te krap is

en dan ook nog jezelf vastplakken aan de bouwput als protest

 

echt te zot voor woorden

 

haal er ook nog je eigen zonnepanelen bij en die schotel die we graag willen plaatsen zonder vergunning

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Ondertussen wil Groot Wassink de "Amsterdamse" windmolens elders in NH bij andere mensen in de achtertuin poten.

 

Yep, bij mij in de achtertuin (min of meer). Laat ze die krengen maar in het IJ plaatsen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...