Ga naar inhoud


Vreemde frequenties VRT Radio 2 Benebene


hvdh
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Hier in Oss kan ik sinds ca. een half jaar Benebene ontvangen op 88,7 MHz, met een matige signaalsterkte.

Soms hoorde ik hierop andere Belgisch programma's, zoals RTBF Classic 21 60's.

Ging er altijd vanuit dat dat niets officieels kan zijn, bijv. een privé repeatertje "voor gebruik in de buurt".

 

Maar nu hoor ik Benene ook op 1440 kHz AM, de voormalige Radio Luxemburg frequentie, met een sterk signaal.
Ben ca. 5 km weggereden, op de autoradio zijn 88,7 MHz en 1440 kHz ook altijd te horen, dus dit zijn geen mW zendertjes.

Zou het proefdraaien van een toekomstige lokale radio kunnen zijn die op FM en AM actief wil worden?

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of ook ontvangst heeft (in de buurt)?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je is een opname maken met een SDR ofzo?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

ja ik hoor 'm op 1440 via KiwiSDR,  ik heb zelf gisteravond even op 88,7 geluisterd maar hoor daar alleen Omroep Noord Holland uit Hilversum met maar 300 Watt terwijl ik maar 20 KM van Den Bosch en Oss zit.   Dus moet echt een klein zendertje van een misschien 10-20 watt zijn. 

 

Ik heb ook nog even gekeken online maar die 88,7 is wel met diverse steunzenders in Vlaanderen in gebruik voor VRT Radio 2, toen dacht ik misschien dat die deels programmering van bene bene doorgeven. Maar ja daar is niet alles mee verklaard. Dan krijg je niet ineens RTBF classic 21 programmering, ook 1440 AM is niet logisch.

 

Ik zou normaal zeggen, kijk even op radio-tv-nederland website wie een vergunning heeft voor 1440 AM in omgeving Oss maar die site geeft die info niet meer want alles is afgebouwd.  En FMscan.org wil tegenwoordig al dat je een account aanmaakt.. (gaat lekker zo) 

 

Het lijkt mij toch iemand die dit zelf doorgeeft voor eigen gebruik of als testje maar niet van de lokale omroep want die doen niks met de middengolf. 

 

  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een FMscan account had ik recent al aangemaakt, is eenvoudig via email activatie, maar kan een dagje duren, want reactie komt niet automatisch.
Maar je laatste zin klopt, het zal iets voor eigen gebruik zijn, een Belg misschien!
Heb intussen na wat rondrijden met weggehaalde spriet uitgepeild dat de zender afstand enkele km is, FM zal dan minder dan 1 W zijn.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...