Ga naar inhoud


PDF bewerken


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En als niets meer werkt:

 

1: Uitprinten

 

2:image.jpeg

3: inscannen.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wou roepen, openen in AI ( adobe illustrator ) maar die moet je maar hebben.

Dus probeerde ik het even in Inkscape, dat werkt.

Ik zag geen export naar PDF maar dan gebruik ik afdrukken naar bestand en dan PDF kiezen ( of dat is de standaard (?) )

 

En let op, bij PDF-en komt de opbouw ook mee ( afhankelijk van hoe het gemaakt is ) en dan kan het dus zijn dat er achter een vlakje nog oude informatie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je het zo makkelijk op ?
Maar. ja, met zo veel pagina's, computer geheugen vol ?
Een beetje te veel van het goede ws.

Dan zijn er nog wel programma's te vinden die een PDF in stukken/pagina's kan verdelen.

Ik dacht nog aan een ander programma waar ik de naam even niet meer van wist, maar met wat koekeloeren op alternativeto.net kwam ik er weer achter :
foxit

Overigens heb ik meer last dan gemak van die verh*pte PDF-en !
Maar al te vaak krijg ik een tekening in een PDF, dan moet ik weer vragen om het cad bestand, dat moeten ze dan gaan vragen bij de opdrachtgever van de opdrachtgever, enz.
Maar het is maar voor een offerte zegt men dan, nou juist daarom ! Stom gedoe, daar gaat zo onnodig veel tijd mee verloren ! ik noem het de PDF ziekte.
En zo doende houd ik mij wel eens bezig met het omzetten van PDF naar vectoren, dat gaat vaak wel (min of meer), maar alles in een laag en veelal lijntjes net niet haaks enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
17 uren geleden, kees321 zei:

Maar al te vaak krijg ik een tekening in een PDF, dan moet ik weer vragen om het cad bestand

 

Beste @kees321

in DraftSight Pro & Premium, Autocad full kun je de pdf gewoon importeren en hebt dan een CAD bestand als dwg.

Ligt er wel aan of die pdf ook uit een vector tekenprogramma komt en niet een pixel scan is!

Dat even vooraf als opmerking.

 

Qua rechten en kosten:

Het is natuurlijk zo dat het niet wenselijk is dat andere partijen een pdf gaan bewerken, wegens de auteursrechten en het verstrekken van een pdf aan derden.

Daar zijn allereerst kosten aan verbonden en ten tweede heeft de gene die het origineel ontworpen en getekend heeft ook altijd het recht "aanpassingen door derden aan dat ontwerp" te verbieden. Officieel moet een tweede ontwerper / tekenaar bij de eerste ontwerper toestemming vragen.

 

In dit geval gaat het over mijn eigen werk.

 

Mochten er geen auteursrechten op het desbetreffende werk rusten dan is mijn opmerking niet zo relevant.

 

Ik heb  juist gisteren met acrobat pro op het bureau (die ik thuis niet heb) even de pdf erdoorheen gejaagd... Opgelost.

 

p.s. over mijn computergeheugen en capaciteit hoeven we het niet te hebben, ik gebruik een professioneel workstation

 

 

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over (mijn) PDF bewerken <-> rechten, ik krijg een tekening van iemand om daar onderdelen mee te maken, dus . .  laat maar.

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Mochten er geen auteursrechten op het desbetreffende werk rusten dan is mijn opmerking niet zo relevant.

Dat is een goede relativering, dat is het geval.

 

22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

. . . erdoorheen gejaagd... Opgelost.

Dat had je eerder kunnen bedenken  🙂 Dat had weer onnodig ge-typ gescheeld, nou ja, misschien voor een ander die hier nog (ongetwijfeld !) mee te maken krijgt.

25 minuten geleden, Tonskidutch zei:

p.s. over mijn computergeheugen en capaciteit hoeven we het niet te hebben, ik gebruik een professioneel workstation

O, aha, als er pro bij staat dan is het goed  🙂
Ik bedoelde maar, er gaat iets mis, dat kan met het geheugen maken hebben, omdat het betreffende programma ( of een ander programma ) er niet goed mee om gaat.

 

Einde, succes er mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...