Ga naar inhoud


Ontvangst Ned 1


Wijn
Ga naar oplossing Opgelost door Wijn,

Aanbevolen berichten

Heb sateliet canal digitaal.

Sinds kort heb ik alleen op nederland 1 regelmatig storing met als melding slecht of geen signaal.

Al andere nederlandse zenders incluis commerciele zenders geen probleem.

Weet iemand of astra 3 storing heeft op ned 1. 

Graag reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Astra 3 heeft geen storing op Nederland 1.

Je zal de fout in je eigen installatie moeten zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat die schotel in Nederland of in het buitenland en hoe groot is die?

NPO 1, NPO 3, Veronica, Net 5, Comedy Central, Paramount Network zitten allemaal op dezelfde transponder. Eigenlijk kan het niet dat slechts 1 zender op die transponder problemen geeft maar misschien heb je NPO 1 het meeste op staan van deze zenders zodat het je het meeste opvalt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor Lnb heb je?

 

Welke ontvanger heb je?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor bekabeling gebruik je?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Staat die schotel in Nederland of in het buitenland en hoe groot is die?

NPO 1, NPO 3, Veronica, Net 5, Comedy Central, Paramount Network zitten allemaal op dezelfde transponder. Eigenlijk kan het niet dat slechts 1 zender op die transponder problemen geeft maar misschien heb je NPO 1 het meeste op staan van deze zenders zodat het je het meeste opvalt.

 

Schotel in nederland. Zal de andere zenders er wat meer opzetten en kijken of daar het probleem zich ook voordoet. 

Als het wel zo is? Niet goed gericht? Of kop kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D-box zei:

Wat voor Lnb heb je?

 

Welke ontvanger heb je?

Ontvanger m7

Kop met 4 uitgangen.

Heeft het wel al jaren goed gedaan

10 uren geleden, D-box zei:

Wat voor bekabeling gebruik je?

Dat weet ik niet zo. Heeft wel al jaren goed gewerkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer Nederland 3 geen klachten heeft hoef je het probleem niet in je schotel of kabels te zoeken.

Waar je het wel moet zoeken?

 

Daarvoor hebben we gegevens nodig!

 

Welke ontvanger, welke software en versie.

Eigen kanalenlijst of van iemand anders.

Hoe decodeer je, ci module of softcam?

 

En niet onbelangrijk, hoe zien die storingen eruit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk is naar de signaalwaardes voor de betreffende zender, geen idee hoe dat bij de M7 ontvanger werkt. 

 

En net zoals andere al zeggen, er zitten veel meer zenders op diezelfde transponder dus die moeten hetzelfde probleem vertonen, wellicht dat je die zenders minder kijkt en het daardoor minder opvalt.  Maar dan vraag ik je hoe vaak komt het voor?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft: een kop met 4 uitgangen.
Ik mag aannemen dat het een lnb met een dubbele kop is waar je zowel de Astra 23,5 waar de Nederlandse op zitten als ook de Duitse zenders mee kunt ontvangen, zie bijlage 1

 

Je schrijft: Sinds kort heb ik alleen op nederland 1 regelmatig storing met als melding slecht of geen signaal.
Ik denk dat je weinig signaalkwaliteit hebt, zo net op het randje van wel of geen ontvangst. Dat probleem moet je bij de andere eerder genoemde zenders ook hebben alleen kijk je daar waarschijnlijk minder naar waardoor het je niet opvalt.
Hoeveel signaalkwaliteit geeft je ontvanger aan en hoeveel signaalsterkte?
Krijg je die melding alleen als het regent of ook als het mooi weer is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag (zondag) had ik in de ochtend ook storing (blokjes) op (Canal Digitaal) kanaal 85 en 86 (resp Bloomberg en Sky news), terwijl andere zenders op 19,2 wel goed waren. Ik ga er van uit dat de uplink het even moeilijk had.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Vandaag (zondag) had ik in de ochtend ook storing (blokjes) op (Canal Digitaal) kanaal 85 en 86 (resp Bloomberg en Sky news),

Dat is geen canal digitaal.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Mojo zei:

Dat is geen canal digitaal.

Op mijn Samsung TV wel. Om heel precies te zijn heet het: "CanalDigitaal". Zenderlijst

Hij heeft in signaalgeschiedenis zelfs de tijd opgeslagen dat de signaalsterkte zwak was ~8:15.

Toevoeging: ik kijk FTA, heb geen CI-module. Ik zie alles van 80 t/m 91 FTA, ondanks dat sommige daarvan op "Riant" of "Rijk" staan in de lijst van Canal Digitaal.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zunigkykhoe de providers worden ingelezen moet je je niks vanaan trekken.

Bij mijn ontvanger zie ik ook vaak Canal digitaal staan bij zenders die niks met CDS temaken hebben.

 

Ik let er niet meer op.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer Nederland 3 geen klachten heeft hoef je het probleem niet in je schotel of kabels te zoeken.

Waar je het wel moet zoeken?

 

Daarvoor hebben we gegevens nodig!

 

Welke ontvanger, welke software en versie.

Eigen kanalenlijst of van iemand anders.

Hoe decodeer je, ci module of softcam?

 

En niet onbelangrijk, hoe zien die storingen eruit.

 

Ontv m7 met canal card

Storingen soms stilstaand beeld met schokken. Vaak melding van slecht of geen signaal.weet niet wat je met de andere vragen bedoelt. Heb zelf contract met canaal digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...