Ga naar inhoud


KB5036892 (OS Builds 19044.4291 and 19045.4291) maakte miijn 2 computers uiterst traag.


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Na het uitvoeren van de maandelijkse update werd op dinsdag 9 april de update KB5036892 (OS Builds 19044.4291 and 19045.4291) automatisch geïnstalleerd.

Een paar dagen later merkte ik op dat mijn beide computers hééééél traag werden.

De update uninstalled en nu lopen ze weer als een trein.

Ik las op "Neowin" dat veel gebruikers er last van hebben.

Nog iemand ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is alles geupdated maar bemerk geen vertragingen, maar het is elke maand een soort van loterij bij Microsoft en als je wint krijg je problemen met je update. Meestal gebeurd dat het eerst met zelf samengestelde pc´s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als ik die berichtgeving van NeoWin lees is het naar mijn mening eerder de CPU belasting door de vreemde antivirus suites die compleet over de nek gaan.

Nou niet helemaal, men praat over 

 

machine is horrible slow:

lsass.exe high cpu

lsass.exe causes excessive disk writes:

 

Hoge cpu maakt je computer traag vooral als je hdd/ssd daarbij ook flink te keer gaat.

 

What is an lsass.exe file?

lsass.exe is a Windows process that takes care of security policy for the OS. For example, when you logon to a Windows user account or server lsass.exe verifies the logon name and password.

 

Lijkt mij toch echt een fout van Microsoft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké heb net een youtube gezien waar die in verband gebracht werd met Chrome.

Die had m'n zwager der ook op staan en die heb ik in taakbeheer dus ook gekilled.

Maar de Avira virussuites is ook meuk van de laagste orde.

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2024 om 12:28, Tonskidutch zei:

Oké heb net een youtube gezien waar die in verband gebracht werd met Chrome.

Die had m'n zwager der ook op staan en die heb ik in taakbeheer dus ook gekilled.

Maar de Avira virussuites is ook meuk van de laagste orde.

Welk verband tussen de problemen en Chrome bedoel je ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2024 om 11:29, Tonskidutch zei:

Als ik die berichtgeving van NeoWin lees is het naar mijn mening eerder de CPU belasting door de vreemde antivirus suites die compleet over de nek gaan.

 

Die heb ik niet, Ik gebruik al jaaaaaren enkel "Windows security / Microsoft Defender"

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de film zie je dat chrome ook nadat ie gesloten is toch verder loopt (taakbeheer sectie uit de film)

en dat had ik ook ontdekt bij m'n zwager toen ik zijn updates aan het installeren was hetgeen ook heel erg traag verliep

chrome was met meerdere diensten bezig

 

over de antivirussuite was een algemene opmerking voor derden die hier ook meelezen

 

 

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat chrome aktief blijft kun je uitschakelen al zou dat standaard niet aan moeten staan als je chrome afsluit, dus heeft de chrome gebruiker dat zelf aangezet. Het enige wat aktief blijft is de chrome update maar dat is bij firefox en brave ook het geval.

 

Maar we zijn nu aantal dagen verder en er worden vrijwel geen problemen opgemerkt met KB5036892. Sterker nog het is stiller met deze update dan met alle voorgaande updates die wel problemen hadden bij een grote groep gebruikers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...