Ga naar inhoud


Nieuwe fastscanlijst


Sprietje

Aanbevolen berichten

Canal Digitaal heeft vandaag een nieuwe fastscan-zenderlijst uitgebracht die automatisch gedownload wordt of handmatig gedownload kan worden. Tevens is die ook beschikbaar in pdf, zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijsten/technisch-overzicht-satelliet zenders.pdf
SBS9 is veranderd in Viaplay TV en BBC Entertainment is verdwenen. Misschien nog wel meer veranderingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb van de oude lijst op 92 nog TVRI staan.

Die is nu weg.

Ik vind het altijd wel leuk om even het nieuws uit alle hoeken (zoals gezien door de lokale bril) van de wereld te scannen.

TVRI ging over Indonesia.

Ik zag vaak items over volle meerbaans wegen en  gigantische verkeersopstoppingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al iets meer bekend OF en zo ja WANNEER, het nieuwe Viaplay TV wordt omgezet naar HD ?

 

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, geen berichten bekend.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zunigkyk zei:

Ik heb van de oude lijst op 92 nog TVRI staan.

Die is nu weg.

Ik vind het altijd wel leuk om even het nieuws uit alle hoeken (zoals gezien door de lokale bril) van de wereld te scannen.

TVRI ging over Indonesia.

Ik zag vaak items over volle meerbaans wegen en  gigantische verkeersopstoppingen.

Als je YouTube hebt, zoek naar TVRI Nasional, dan zie je "NU LIVE"

Dan kan je het weer volgen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Is dat een fastscanlijst uit de vorige eeuw?

Ik heb de TV pas 2 weken in huis. En toen satelliet Canal Digitaal ingelezen. Toen kreeg ik TVRI op 92.  (Had ik eerder nooit gezien bij oude TV).

 

Toevoeging:  https://www.broadbandtvnews.com/2023/07/06/indonesias-tvri-launches-on-ses-satellites/

"The English language service is being broadcast across Europe via Astra 19.2 degrees East and the Middle East via YahSat 52.5 degrees East."

 

Satellite parameters

Signals from Astra 19.2°E are not available on standard Sky/Freesat installations in the UK & Ireland.

TVRI World (HD)
Satellite:    Astra 1KR (19.2°E)
Frequency:    11229
Polarisation: Vertical
Symbol Rate:  22000
FEC:          2/3
Mode:         DVB-S2 8PSK
Service ID:   5041

Wel interessant of ik die met mijn TV toch zichtbaar kan krijgen... de satelliet heb ik.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb de TV pas 2 weken in huis. En toen satelliet Canal Digitaal ingelezen. Toen kreeg ik TVRI op 92.  (Had ik eerder nooit gezien bij oude TV).

 

Toevoeging:  https://www.broadbandtvnews.com/2023/07/06/indonesias-tvri-launches-on-ses-satellites/

"The English language service is being broadcast across Europe via Astra 19.2 degrees East and the Middle East via YahSat 52.5 degrees East."

 

Satellite parameters

Signals from Astra 19.2°E are not available on standard Sky/Freesat installations in the UK & Ireland.

TVRI World (HD)
Satellite:    Astra 1KR (19.2°E)
Frequency:    11229
Polarisation: Vertical
Symbol Rate:  22000
FEC:          2/3
Mode:         DVB-S2 8PSK
Service ID:   5041

Wel interessant of ik die met mijn TV toch zichtbaar kan krijgen... de satelliet heb ik.

Op die frequentie werkt ie niet!

 

Als je de Astra 19,2E ontvangt voer dan de volgende parameters in:

12515H/22000/DVBS 

 

Groetjes 

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 9E werkt ie ook zoals @HG5812 had vermeld.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

Op die frequentie werkt ie niet!

 

Als je de Astra 19,2E ontvangt voer dan de volgende parameters in:

12515H/22000/DVBS 

 

Groetjes 

D-box 

 

Vreemd dat Canal Digitaal de zender TVRI uit de zenderlijst heeft gegooid i.p.v. hem te verzetten naar de Hotbird waar die nu op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...