Zunigkyk Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september (aangepast) 4 uren geleden, Zunigkyk zei: Als ik op "DOWNLOAD ZENDERLIJST" klick krijg ik nog steeds versie 05 2024: die is van mei 2024 dacht ik. Als ik na de laatste lijstupdate op mijn Samsung TV "gratis" kies krijg ik vaak "niet beschikbaar" of dat ik "Bron" moet aansluiten. Ik krijg de indruk dat een aantal FTA zenders alleen FTA zijn met een canaldigitaal kaart in de TV. Bijvoorbeeld CNBC HD. Ik heb opnieuw gescand op canaldigitaal. CNBC HD zou op nr 84 (19,2) moeten zitten, maar ik krijg "Bron" aansluiten. Als ik kijk naar signaalsterkte/kwaliteit, die zijn beide 0. En BER staat op 2000. De zender heeft vermoedelijk een te zwak signaal. Ik snap niet goed waardoor dat komt. De rest erom heen (kanalen 80, 83, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 92) geeft geen problemen. Er staat in Signaalgeschiedenis geen vermelding dat het kanaal 84 zwak was. Wel een voor 85 (bloomberg) op 2024/08/07 (7 augustus 2024). Wel meerdere (slecht-)Signaalgeschiedenis meldingen op 23 september 2024 omstreeks 9 uur voor kanalen 113, 161 en 163. Kan van dakdekker komen die in de buurt van de schotel bezig was. Op kanaal 372 (28,2) kan ik wel CNBC HD ontvangen. 26 september aangepast door Zunigkyk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september Op mijn Samsung-tv krijg ik het volgende: CD- positie zender bitfout frequentie signaalkwaliteit 84 CNBC 63 88 85 Bloomberg 0 91 86 Skynews 0 91 87 France 0 100 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zunigkyk Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september (aangepast) 4 uren geleden, Zunigkyk zei: Wel meerdere (slecht-)Signaalgeschiedenis meldingen op 23 september 2024 omstreeks 9 uur voor kanalen 113, 161 en 163. Kan van dakdekker komen die in de buurt van de schotel bezig was. Het was denk ik toch niet de dakdekker. Ik ben waarschijnlijk toen bezig geweest de "gratis" lijst te scannen op vreemd gedrag; constateerde dat sommige niet door kwamen. Ik heb zojuist nog eens 113, 161 en 163 gecheckt. Die doen het nu wel, behalve 161, die vraagt op dit moment om "Bron". CD-positie161 is R9 Österreich HD Signaalgeschiedenis meldt dat vandaag 26 september tussen 17:20 en 19:17 kanalen 372 (CNBC HD) en 85 (Bloomberg) de signaalsterkte (te) zwak was. Het regende af en toe behoorlijk. Ik heb geen andere zwaktemeldingen vandaag, maar heb toch wel andere zenders bekeken. 26 september aangepast door Zunigkyk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 27 september Auteur Delen Geplaatst: 27 september CD 161 doet het niet? CD-positie 161 is R9 Österreich HD en geeft bij mij bitfoutfrequentie 51 en signaalkwaliteit 99. Nog ter vergelijking: DeLuxe Music 156 geeft: bitfout 0, signaalkwaliteit 100% en NPO 2: bitfout 137, signaalkwaliteit 33% CNBC UK HD (28,2e) op pos.372 kan ik niet ontvangen in Spanje omdat die op de Spotbeam zit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zunigkyk Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september (aangepast) Bij canaaldigitaal ontbreekt kanaal 84 (CNBC HD) bij "Riant", "Rijk" en "Royaal". Het staat nog wel bij "Free to Air", maar misschien hebben ze dat nog niet bijgewerkt... immers het is vreemd dat je die met een abo niet krijgt en "wel zonder abonnement" = FTA). 28 september aangepast door Zunigkyk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
el renegade Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september CNBC is fta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zunigkyk Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september (aangepast) 21 minuten geleden, el renegade zei: CNBC is fta Ja, zou zo moeten zijn, maar die komt bij mij op kanaal 84 niet door. Ook heb ik op kanaal 92 TVRI, maar bij canaldigitaal wordt die helemaal niet genoemd. Wat canaaldigitaal op schrift zet (zenderlijsten) klopt gewoon niet met wat ze mijn SamsungTV (Nederlandse uitvoering, in Nederland/Tilburg) laten inladen. 28 september aangepast door Zunigkyk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 28 september Auteur Delen Geplaatst: 28 september CNBC kan.84 zit gewoon bij mij in de CD-zenderlijst. Kanaal 92 TVRI zit bij mij ook gewoon in de CD-zenderlijst van Nederlandse Samsung en wordt ook prima ontvangen op zowel een nieuw model als een model van 4 jaar oud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 29 oktober Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober Vandaag is er een nieuwe CD-fastscanlijst gedownload. Zijn de zenders van ITV nu weer op de juiste frequentie te ontvangen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HG5812 Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Het lijkt erop dat ITV2 nog op de oude frequentie staat. Ook de 4+1 zenders staan nog op de oude frequentie (10714H22000) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
el renegade Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Per 29 oktober wijzigen de posities van deze zenders: 19 Paramount Network (was 20) 20 National Geographic HD (was 21) 21 CANAL+ Action (was 22) 22 CANAL+ Action 2 (was 58) ( 22 alleen via internet) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 29 oktober Moderator Delen Geplaatst: 29 oktober De aanpassing van de fastscan was al een par dagen eerder, en inderdaad was ITV niet aangepast. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 30 oktober Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober Schandalig dat Canal Digitaal de buitenlandse zenders nog steeds niet heeft aangepast. Ook de zenderlijst pdf is nog steeds van mei 2024. Dat doet TV Vlaanderen een stuk beter. Die heeft inmiddels al twee maal een nieuwe zenderlijst uitgebracht, de laatste van 21-10-2024, zie: https://m7cdn.io/tvvlaanderen/pdfs/zenderlijsten/zenderlijst-tv-vlaanderen-satelliet.pdf Daar zijn de veranderingen van ITV wel doorgevoerd, bekijk de lijst vanaf positie 801 waar de Engelse zenders staan. Ik zie op KIngofsat dat ITV nog veranderingen heeft aangebracht tussen 23-10-'24 en 27-10-'24, freq. 11343,5 V, zie: https://en.kingofsat.net/pos-28.2E.php Die kunnen dus nog niet in de nieuwe pdf-fastscanlijst staan van TV Vlaanderen. Maar zoals ik al eerder schreef zijn ze bij Canal Digitaal zo lui als een varken. Zelfs met een taser zijn ze niet in beweging te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
astro iris Geplaatst: 31 oktober Delen Geplaatst: 31 oktober @Sprietje Wat TVV nog wel moet aanpassen, maar dit is nog maar sinds de laatste aanpassing, is dat 192TV niet meer beschikbaar is in "repla tv" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 31 oktober Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 17 minuten geleden, astro iris zei: @Sprietje Wat TVV nog wel moet aanpassen, maar dit is nog maar sinds de laatste aanpassing, is dat 192TV niet meer beschikbaar is in "repla tv" Wat bedoel je met "repla tv" ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen