Ga naar inhoud


Nieuwe fastscanlijst


Sprietje

Aanbevolen berichten


Geplaatst: (aangepast)

De zender TVRI is pas op de zenderlijst komen te staan van 22-09-2023 en stond het laatst op de zenderlijst van 02-2024 en heeft altijd op positie 232 gestaan, nooit op een andere positie, zie:

 

 

 

zender TVRI.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HG5812 zei:

Hallo.

 

Hier zit hij op positie 92.

Astra 1: 12515H22000 DVB-S

TVRI.jpg

 

Ik heb heel de avond besteed/verknoeid aan opnieuw in scannen. Aanvankelijk was Canal digitaal verdwenen, en moest ik het doen met "Satelliet" waar TVRI niet tussen zat. Gaf waardeloze verzameling Duitse prul waar elke zender 10x vermeld wordt.

Maar ineens kon ik weer Canal digitaal scannen, en zowaar heb ik weer TVRI op 92.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij voor je dat het gelukt is 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Klopt, daar zit hij niet meer. Daarom hebben ze hem ook uit de lijst gehaald. Dat is alleen niet zo slim want ze hadden hem bij de Hotbird moeten zetten waar hij nu op zit.

Waarom Hotbird als de zender gewoon op 19.2 zit op frequentie 12515?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen CI module. Wat mijn SamsungTV "Canal digitaal" noemt kan blijkbaar een andere fastscan-lijst opleveren. In dit geval eentje waar Samsung een rol bij speelt.

 

"Sommige decoders/ontvangers zijn “intelligent” gemaakt: aan de hand van de ingevoerde smartcard of CI-module wordt bepaald van welke provider de kanaallijst zal worden ingeladen."  Staat hier.

 

Ik heb geen provider, enkel een SamsungTV. Die weet niks van Canal digitaal CI-module, omdat die er niet in zit.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste tvs voor de nederlandse markt hebben in hun software de fastscan van Canaldigitaal geïmplementeerd.

Of jouw tv voor de Nederlandse markt is geconfigureerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker is mijn TV 100% Benelux. Ik had er eerst een gekocht via internet. Dat bleek een Italiaans model, afwijkend van de EAN code voor Benelux uit de advertentie. Heb ik gelijk teruggestuurd, want er viel niets mee te beginnen.

Ik heb mijn lesje geleerd en ben naar een echte TV-winkel in Budelschoot gegaan, toestel daar uitgepakt en aan gezet en driedubbel gecheckt of het een Beneluxmodel is. Een TV is te ingewikkeld om zonder support van een online winkel te kopen. De winkel heeft mij later nog goed geholpen om het beeld in orde te krijgen.

 

Ik denk dat Samsung een rolletje speelt. TVRI is FTA. Als ze Samsung betalen komt hij in de Samsung fastscan. Als ze Canal digitaal niet betalen komt hij niet in hun fastscan.

 

Op mijn gisteren geladen "Canal digitaal" fastscan-a-la-Samsung komt TVRI op 232 niet voor.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2024 om 15:53, Sprietje zei:

Canal Digitaal heeft vandaag een nieuwe fastscan-zenderlijst uitgebracht die automatisch gedownload wordt of handmatig gedownload kan worden. Tevens is die ook beschikbaar in pdf, zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijsten/technisch-overzicht-satelliet zenders.pdf
SBS9 is veranderd in Viaplay TV en BBC Entertainment is verdwenen. Misschien nog wel meer veranderingen.

 

Is me trouwens opgevallen dat bbc 1+2 op 308 en 309 zitten via internet voor mensen die een interactieve canaldigitaal ontvanger hebben en geen Astra 2 ontvangen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou niet zo’n heel fijne set van M7 zijn aangezien het juist logisch is, mede omdat BBC1 al zo lang op 301 zit. 
Maar ja, logische stappen moet je niet verwachten van die club.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...