Ga naar inhoud


Nieuwe fastscanlijst


Sprietje

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Zunigkyk zei:

Als ik op "DOWNLOAD ZENDERLIJST" klick krijg ik nog steeds versie 05 2024: die is van mei 2024 dacht ik.

Als ik na de laatste lijstupdate op mijn Samsung TV "gratis" kies krijg ik vaak "niet beschikbaar" of dat ik "Bron" moet aansluiten.

Ik krijg de indruk dat een aantal FTA zenders alleen FTA zijn met een canaldigitaal kaart in de TV.

Bijvoorbeeld CNBC HD.

Ik heb opnieuw gescand op canaldigitaal. CNBC HD zou op nr 84 (19,2) moeten zitten, maar ik krijg "Bron" aansluiten.

Als ik kijk naar signaalsterkte/kwaliteit, die zijn beide 0. En BER staat op 2000.

De zender heeft vermoedelijk een te zwak signaal. Ik snap niet goed waardoor dat komt. De rest erom heen (kanalen 80, 83, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 92) geeft geen problemen.

Er staat in Signaalgeschiedenis geen vermelding dat het kanaal 84 zwak was. Wel een voor 85 (bloomberg) op 2024/08/07 (7 augustus 2024).

Wel meerdere (slecht-)Signaalgeschiedenis meldingen op 23 september 2024 omstreeks 9 uur voor kanalen 113, 161 en 163. Kan van dakdekker komen die in de buurt van de schotel bezig was.

 

Op kanaal 372 (28,2) kan ik wel CNBC HD ontvangen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn Samsung-tv krijg ik het volgende:

CD- positie       zender                   bitfout frequentie          signaalkwaliteit
84                      CNBC                                 63                                   88
85                      Bloomberg                          0                                   91
86                      Skynews                              0                                   91
87                      France                                  0                                100

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zunigkyk zei:

Wel meerdere (slecht-)Signaalgeschiedenis meldingen op 23 september 2024 omstreeks 9 uur voor kanalen 113, 161 en 163. Kan van dakdekker komen die in de buurt van de schotel bezig was.

Het was denk ik toch niet de dakdekker. Ik ben waarschijnlijk toen bezig geweest de "gratis" lijst te scannen op vreemd gedrag; constateerde dat sommige niet door kwamen.

Ik heb zojuist nog eens 113, 161 en 163 gecheckt. Die doen het nu wel, behalve 161, die vraagt op dit moment om "Bron".

CD-positie161 is R9 Österreich HD

Signaalgeschiedenis meldt dat vandaag 26 september tussen 17:20 en 19:17 kanalen 372 (CNBC HD) en 85 (Bloomberg) de signaalsterkte (te) zwak was. Het regende af en toe behoorlijk. Ik heb geen andere zwaktemeldingen vandaag, maar heb toch wel andere zenders bekeken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD 161 doet het niet? CD-positie 161 is R9 Österreich HD en geeft bij mij bitfoutfrequentie 51 en signaalkwaliteit 99.

Nog ter vergelijking: DeLuxe Music 156 geeft: bitfout 0, signaalkwaliteit 100% en NPO 2: bitfout 137, signaalkwaliteit 33%

 

CNBC UK HD (28,2e) op pos.372 kan ik niet ontvangen in Spanje omdat die op de Spotbeam zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...