Ga naar inhoud


Spotify beeindigt de abonnementen niet


Aanbevolen berichten

Zoals de titel, had ik mijn abonnement opgezegd afgelopen jaar.

Kreeg enkele weken later een email met "gratis abonnement voor de duur van 2 maanden" en dat zou ook automatisch gestopt worden na die twee maanden.

 

Je begrijpt het misschien al, na die twee maanden heeft men mij weer met in het premium account opgenomen en heb ik zonder het te weten (is me niet opgevallen) 3 maanden incasso gehad van die gasten. Mag dat zomaar?

Ik heb natuurlijk wederom mijn premium abonnement stopgezet en gek genoeg moest ik dat afgelopen dagen 3 maal doen voor ik ook echt een email bevestiging kreeg.

Mag dat zomaar?

 

In de tussentijd staan er weer heel andere voorwaarden op hun website en zou die gratis 2 maanden activatie niet voor oude premium abonnees bedoeld zijn.

Dat stond niet bij hun email in 2023 die ik helaas niet heb opgeslagen.

 

 

aangepast door Tonskidutch

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik krijg ook die aanbiedingen van 2 maanden of 3 maanden gratis maar als je daar op in gaat ben je daarna gewoon weer abonnee. Dat doet ik dus niet meer.

 

Ik denk dat dit gewoon standaard bij iedereen gebeurd en als je daarna niet gelijk opzegd is het weer een klant erbij, traag reageren is een smerig truukje dat steeds meer bedrijven handhaven zo hopen ze ook dat je het opgeeft en trouw blijft doorbetalen.

 

Of het mag of niet ik denk dat dit het grijze gebied is.

 

Oplossing is gewoon niet meer te reageren op hun lokkende emails die ik nu trouwens elke 3 dagen krijg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na overleg met mijn achternicht die advocate is, hebben we een brief geschreven over deze praktijk aan de autoriteit consument en markt, ACM afgekort.

Antwoord kwam net aan.

Die hebben dit, deze praktijken in het vizier en menen dat we ook aangetekend aan spotify moeten schrijven en de 3 maanden kunnen terugvorderen...

Nou dat gaan we dus doen.

Spotify Netherlands
Singel 540 3h
1017AZ, Amsterdam
Netherlands

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 3 maanden kan je toch ook storneren en daarna de incasso intrekken? Nu kunnen ze jouw verzoek naast zich neerleggen en een keer in behandeling nemen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Een incasso kun je storneren (terug laten boeken) tot, volgens mij, 3 maanden na incassering.

Bel je bank. Misschien een zoekfunctie in de APP

 

In mijn geval met de ING APP naar de afboeking selecteren, naar beneden scrollen en kiezen voor terugboeken

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken.

Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag.

U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben.

Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

 

Dus wanneer je ooit toestemming aan de bank gegeven hebt voor automatische incasso en die niet gestorneerd hebt bij je bank is die wat de bank betreft niet terug te boeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot op  het moment dat ik het abonnement werd opgeheven was er een automatische incasso. Maar als je het abonnement stopzet bij Spotify mag Spotify natuurlijk niet eigenmachtig een nieuwe incasso implementeren na die twee maanden gratis Premium. Dan moet je minstens een waarschuwing of melding van hun krijgen.

En de bank zei ook al; dat gaan we niet meer kunnen achterhalen zonder de wervende emails met daarin genoemde opzeg clausules of opzegtermijnen c.q. verdere condities en/of voorwaarden.

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus de bank gaat je niet helpen tenzij jij kunt aantonen dat je bij de bank de automatische incasso hebt gestorneerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja te gek voor woorden.

 

want dit onderstaand email bericht is dus niks waard voor die bank zonder een complete boekhoudkundig rekening met naam en toenaam of opdrachtnummer, abonnee gegevens etc.

 

Screenshot_15.png.18f89014b044112fdf42e96616e0e84c.png

 

De machtigen onder de media giganten houden zich dus niet eens aan de juiste vereisten die je kan gebruiken voor de boekhouding!

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
59 minuten geleden, ceesv zei:

Dus de bank gaat je niet helpen tenzij jij kunt aantonen dat je bij de bank de automatische incasso hebt gestorneerd.

Wat denk je zelf? Natuurlijk gaat de bank storneren JIJ geeft er opdracht voor. Of dat storneren wel of niet terecht is gaat de bank geen donder aan.

 

Sterker nog: Als blijkt dat Spotify onterecht heeft afgeschreven kun je aangifte doen van oplichting/diefstal

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mojo zei:

Sterker nog: Als blijkt dat Spotify onterecht heeft afgeschreven kun je aangifte doen van oplichting/diefstal

En dat doe je volgens m'n advocate nadat je contact opgenomen hebt.

Want ook aangifte doen is aan bepaalde regels en voorwaarden verbonden. Anders wordt het geseponeerd.

 

Ik lees natuurlijk graag die courante adviezen over het ongedaan maken van onrechtmatige incasso. Eenvoudig is het echter niet.

 

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En dat doe je volgens m'n advocate nadat je contact opgenomen hebt.

Want ook aangifte doen is aan bepaalde regels en voorwaarden verbonden. Anders wordt het geseponeerd.

 

Ik lees natuurlijk graag die courante adviezen over het ongedaan maken van onrechtmatige incasso. Eenvoudig is het echter niet.

 

 

 

Gewoon storneren als het onterecht is afgeschreven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar juist dat bewijs leveren dat het onterecht was is het probleem. Die kan ik zonder die e-mails met de aanbieding van Spotify van destijds niet leveren.

Die heb ik te snel gewist.

De voorwaarden betreffende het 2 maanden gratis Premium account hebben zich tijdens deze periode gewijzigd voor Spotify abonnees.

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar juist dat bewijs leveren dat het onterecht was is het probleem. Die kan ik zonder die e-mails met de aanbieding van Spotify van destijds niet leveren.

Die heb ik te snel gewist.

De voorwaarden betreffende het 2 maanden gratis Premium account hebben zich tijdens deze periode gewijzigd voor Spotify abonnees.

 

 

Dan moet je je verlies nemen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...