Ga naar inhoud


Waarom krijg ik steeds bericht "Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt."?


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De ironie van het verhaal is dat hij meent dat hij voor zijn "veiligheid" de cookies moet wissen, maar wel meent dat voor zijn gemak een forum gegevens over zijn computer moet opslaan (zonder cookie) en die moet herkennen.

 

Of dat slim is?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sat4all is het enige forum waar ik geen cookies mag wissen.

Bij elk ander forum kan ik terecht met mijn inlog (die in Firefox wordt onthouden), zonder cookie-wis-verbod.

 

Ik vraag nergens om 'voor mijn gemak' gegevens op mijn computer op te slaan. Elk ander forum wat ik bezoek werkt voor mij verder zoals sat4all.

 

Maar ik wil er verder geen ruzie over maken hoor. Het is hier zoals het is, en dat accepteer ik.

Ik ben niet onder de indruk van het veiligheidsargument, heb liever geen cookies. Andere fora maken daar geen probleem van.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, als je de browser wist bij afsluiten zoals je zelf zegt, ben je ook op andere fora uitgelogd.

 

Je bent een beetje spijkers op laag water aan het zoeken en je begrijpt het overduidelijk nog steeds niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja ik kan op menig website alles weigeren, dat klopt. En krijg dan geen email ~!

Maar hier ben je aangemeld ingelogd met de wetenschap dat er via cookies ondersteuning middels betalingen van reclames plaats vindt.

Ik heb er soms 2 meldingen per kwartaal of zo... Het doet geen pijn.

 

Mij stoort meer de Jumbo en Hema

 

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat staat hier helemaal los van tonski. Er zijn functionele cookies en tracking cookies.


De forum software plaatst alleen functionele cookies en google plaatst tracking cookies, waarvoor jij inderdaad toestemming moet geven.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Michel zei:

.... je begrijpt het overduidelijk nog steeds niet.

Klopt.

 

Snap jij dat ik de melding 'U heeft een nieuw apparaat' staat voor "foei, u heeft uw/onze cookies gewist" niet snap, c.q. van een andere betekenis verdenk (wij willen graag zo veel mogelijk cookies plaatsen)?

Voor mij zijn alle cookies nu eenmaal "slecht". Hoewel er goeie en slechte zijn, ik kan het verschil niet zien, dus wil er zo weinig mogelijk van.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cookies zijn een technische schakel in het internet verkeer.

Zonder cookie kan je browser niet goed functioneren.

Functionele cookies zijn nodig om een dienst of webshop te laten functioneren.

Dit zijn bijvoorbeeld bestanden die bijhouden wat er in een winkelwagentje zit of welke bijdragen je al gelezen hebt.

Maar dat ontgaat je, je kan je natuurlijk ook eens inlezen in de materie.

 

Het cookie zorgt ervoor dat de forumsoftware je computer herkent en weet dat die al eerder gekoppeld was aan jouw inlog naam.

Het wissen van functionele cookies op je computer heeft voor jezelf consequenties bij het opnieuw gebruiken van die website of forum.

 

Ik zal het je nog een keer duidelijk proberen te maken, herkent de forum software de computer niet in combinatie met jouw inlog gegevens krijg je een waarschuwing dat er een onbekende computer met jouw inlog gegevens probeert in te loggen.

 

Dat is noodzakelijk omdat hackers nooit ophouden met hun pogingen in te breken.

Daarom is die ene bank die jouw een melding stuurt dat er ingelogd wordt met een onbekende computer te prefereren boven die bank die dat niet doet.

 

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Het is hier zoals het is, en dat accepteer ik.

Dus waar gaat dit nog over?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ceesv zei:

Dus waar gaat dit nog over?

 

Dat je niet moet beweren: "Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt." terwijl dat niet het geval is.

 

Dat jullie cookies gewist zijn betekent niet dat er een ander toestel in gebruik is genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel sloot dit topic
  • Moderator

Door het functionele cookie te wissen zet je de status van de computer terug naar ongebruikt.

Voor ons is die dan weer fabrieksnieuw en onbekend.

 

Voor jou problemen is er een heel eenvoudige oplossing, voordat je inlogt het functionele cookie terug zetten.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...