Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er is een hoop ruis in dit onderwerp.🥵

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)
19 minuten geleden, mebo870 zei:

Echt? 😂

Ja, dat had je in jouw, perfecte, handleiding niet geschreven.

 

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Er is een hoop ruis in dit onderwerp.🥵

 

Welke ruis? De carrier to noise bedoel je?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het nu zeker. De titel heb ik heel goed gekozen. Vandaag is mijn klomp voor de 2de keer gebroken.
Even, maar dan ook heel even, terug naar af.
Wat een teleurstelling vandaag 18 mei moeten meemaken.
@stevenvc19 is komen helpen. ben hem heel dankbaar.
Ik ga het kort houden.
Motor wilt buiten niks doen. Of toch maar een heel klein beetje. Defect??

Schotel er af gehaald en motor op de test (in mijn geval de keuken) tafel.

De WS 6906 maar als voeding aangesloten. De testknop van de motor dan maar gebruikt.
Verdomd. Dat ding draait.
Een risico genomen. VU+ aangesloten.
Geloof het of niet. Motor luistert. Draait vrolijk mee naar de ingestelde sat positie.
Vollende stap die ik nu zal maken. Coax kabels grondig nakijken. Maar dan ook heel grondig.
Maar na meer dan 15 jaar ervaring als CATV tech, denk ik niet dat daar het probleem zit.
Niet vergeten dat ik ergens ooit beeld en geluid had.
Ik geef het nu zeker en vast niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rotor defect is moet je:

1. Een andere rotor kopen (die Motek rotor vind ik trouwens helemaal niks, geef mij maar een Stab Italia).

2. Of ga over op een ander systeem: Polarmount en Actuator (je moet wel een extra voeding trekken en USALS vergeten).

 

Ik heb jaren geleden gewerkt met een Polarmount en Actuator, werkte allemaal prima, maar via USALS werken vind ik toch het summum.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, D-box zei:

Als je rotor defect is moet je:

1. Een andere rotor kopen (die Motek rotor vind ik trouwens helemaal niks, geef mij maar een Stab Italia).

2. Of ga over op een ander systeem: Polarmount en Actuator (je moet wel een extra voeding trekken en USALS vergeten).

 

Ik heb jaren geleden gewerkt met een Polarmount en Actuator, werkte allemaal prima, maar via USALS werken vind ik toch het summum.

 

Even geduld graag. Foto's en tekst volgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Maar na meer dan 15 jaar ervaring als CATV tech, denk ik niet dat daar het probleem zit.


Dat valt nog te bezien, dat kan door slecht contact zijn van een F-connector maar ook door slechte en/of lange coaxkabel. Voor je het weet, koop je tegenwoordig coaxkabel met een middenader van CCS wat staat voor  Copper Clad Steel wat betekent dat het een middenader van ijzerdraad is die een paar micron verkopert is.
Deze middenader geeft zoveel weerstand dat spanningsverlies optreed en de lnb en of motor te weinig spanning krijgt. Het is bijna niet te zien of je met CCS-coax te maken hebt, maar zet even een magneet tegen de middenkern, blijft die plakken heb je te maken met CSS coax.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de non believers. Buiten deed de Moteck amper iets. Hier op mijn keukentafel draait ie als zot. Is te zeggen doet wat er gevraagd word.
Willekeurig sat's ingegeven. Gaande van 60°W tot 52,5°E. Alles aangestuurd door de UNO.

IMG_20240518_175600893_MFNR.jpg

IMG_20240518_175818793_HDR.jpg

IMG_20240518_175956866_HDR.jpg

IMG_20240518_180316879_HDR.jpg

IMG_20240518_180329551_HDR.jpg

IMG_20240518_180521599_HDR.jpg

IMG_20240518_180536778_HDR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, mebo870 zei:


Dat valt nog te bezien, dat kan door slecht contact zijn van een F-connector maar ook door slechte en/of lange coaxkabel. Voor je het weet, koop je tegenwoordig coaxkabel met een middenader van CCS wat staat voor  Copper Clad Steel wat betekent dat het een middenader van ijzerdraad is die een paar micron verkopert is.
Deze middenader geeft zoveel weerstand dat spanningsverlies optreed en de lnb en of motor te weinig spanning krijgt. Het is bijna niet te zien of je met CCS-coax te maken hebt, maar zet even een magneet tegen de middenkern, blijft die plakken heb je te maken met CSS coax.

Lange coax zal het zeker niet zijn. De zwarte PE is max 10 meter. F-connectoren zijn van het gekrimpte type.
Dus zeker en vast van wij hier noemen geen vlindertype. Tevens is alles buiten voorzien van goede, denk ik toch, afschermkappen. Zowel op LNB als Motor.
Maar de kern? Daar zou je een punt kunnen in hebben. Moet en zal ik nakijken. Dank om dit ook naar boven te brengen.

Afschermkap.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BrunoVP zei:

Aan de non believers. Buiten deed de Moteck amper iets. Hier op mijn keukentafel draait ie als zot. Is te zeggen doet wat er gevraagd word.
Willekeurig sat's ingegeven. Gaande van 60°W tot 52,5°E. Alles aangestuurd door de UNO.

IMG_20240518_175600893_MFNR.jpg

IMG_20240518_175818793_HDR.jpg

IMG_20240518_175956866_HDR.jpg

IMG_20240518_180316879_HDR.jpg

IMG_20240518_180329551_HDR.jpg

IMG_20240518_180521599_HDR.jpg

IMG_20240518_180536778_HDR.jpg

Ok, buiten doet ie het niet, binnen wel.

Heb je buiten een haakse knik in je coax?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nu aan je bekabeling.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, D-box zei:

Ok, buiten doet ie het niet, binnen wel.

Heb je buiten een haakse knik in je coax?

Ook hier hou ik echt rekening mee. Meer dan 15 jaar CATV ervaring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, BrunoVP zei:

Aan de non believers. Buiten deed de Moteck amper iets. Hier op mijn keukentafel draait ie als zot. Is te zeggen doet wat er gevraagd word.

Meten is weten, als kabeltv technicus zal je weten hoe een ohm of universeelmeter werkt.

Al het andere is gissen.

 

Zo te oordelen komt er bijna geen spanning aan bij de rotor.

Op de antennekabel dien je onder belasting van de rotor en lnb 13 of 18 volt te meten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...