Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, D-box zei:

Trouwens die Moteck rotors ben ik niet op gesteld, je schotel komt een stuk lager te hangen; geef mij de Stab Italia maar, dan komt je schotel meteen een stuk hoger.

Waar kan je nog een stab kopen? Volgens mij worden die al jaren niet meer gemaakt...

Ik heb zelf geen enkel probleem gehad met de moteck motor, er zat een triax 88 aan, en kan dus niet zeggen dat die beter of slechter is dan een andere motor.

Is de motor wel juist aangesloten als hij buiten is geïnstalleerd?

Meet de spanning eens op de stekker die de lnb ingaat terwijl de motor een commando krijgt om te draaien....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, ceesv zei:

Indien de motor al op het hoogste (0) punt stond zal de motor bijna niet draaien indien je naar de satelliet op 4,8 graden draait, omdat die voor bruno pal in het zuiden staat.

 

Of trap ik nu een open deur in?

Ook hier heb ik rekening mee gehouden. Heb de motor daarom ook naar 19.2E en willen sturen om juist te dubbelchecken of de motor wel correct draait en dat deed hij ook niet. 
 

7 uren geleden, D-box zei:

Mijn broer heeft een rotor (Moteck) die niets meer deed,

Oplossing: spanning er af voor 20 minuten, echt alle spanning, dus ook van de ontvanger, daarna moest hij wel weer de USALS van de sats aanvinken.

De motor heeft weken zonder spanning gestaan doordat de coax naar de ontvanger al die tijd niet aangesloten is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat Bruno nog eens volgende zaken moet dubbelchecken: 

 

- Motor op zijn keukentafel laten draaien door deze aan te sluiten op de VU dmv de grijze coax die we gebruikt hebben. 
=> indien deze niet draait, andere coax. Indien wel draait, monteren aan de mast incl schotel maar zonder de coax naar de LNB aan te sluiten. 
 

wanneer de motor weer gemonteerd is en draait met de schotel er aan, dan weer de coax naar de LNB aansluiten en nogmaals dubbelcheck of de motor dan nog steeds draait. 
=> draait de motor niet: probleem langs de kant van de LNB. Tijdelijke kabel leggen tussen motor en LNB. Checken of er geen kortsluiting in dit gedeelte van de kabel zit en of er toch niets mis is met de LNB (Kans lijkt me klein. Maar meten is weten) lees: test even een andere LNB. 
mocht de motor toch draaien met alles weer aangesloten zoals het was aangesloten gisteren. Dan mag Bruno met recht en rede nieuwe klompen kopen, denk ik. Geen idee wat het probleem gisteren dan was!

 

OPGELET: ook als je de coax tussen de LNB en motor gaat vervangen of los/ vast draaien: zet de VU zonder stroom! 
 

Ps: ik heb gisteren met Bruno gecheckt of de kabels naar LNB en Receiver op de juiste connector op de motor waren aangesloten en dat leek te kloppen met de markering op de stickers van de motor. 
 

 

Alleszins: vanaf dat Bruno de motor weer draaiend heeft gekregen kunnen we verder gaan met het uitrichten. 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Big fellow zei:

Waar kan je nog een stab kopen? Volgens mij worden die al jaren niet meer gemaakt...

Ik heb zelf geen enkel probleem gehad met de moteck motor, er zat een triax 88 aan, en kan dus niet zeggen dat die beter of slechter is dan een andere motor.

Is de motor wel juist aangesloten als hij buiten is geïnstalleerd?

Meet de spanning eens op de stekker die de lnb ingaat terwijl de motor een commando krijgt om te draaien....

Is de motor wel juist aangesloten als hij buiten is geïnstalleerd?
Daar kan ik met een gerust geweten positief op antwoorden.Anders zou die nooit naar 70° (of toch in die buurt) gestaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Ik denk dat Bruno nog eens volgende zaken moet dubbelchecken: 

 

- Motor op zijn keukentafel laten draaien door deze aan te sluiten op de VU dmv de grijze coax die we gebruikt hebben. 
=> indien deze niet draait, andere coax. Indien wel draait, monteren aan de mast incl schotel maar zonder de coax naar de LNB aan te sluiten. 
 

wanneer de motor weer gemonteerd is en draait met de schotel er aan, dan weer de coax naar de LNB aansluiten en nogmaals dubbelcheck of de motor dan nog steeds draait. 
=> draait de motor niet: probleem langs de kant van de LNB. Tijdelijke kabel leggen tussen motor en LNB. Checken of er geen kortsluiting in dit gedeelte van de kabel zit en of er toch niets mis is met de LNB (Kans lijkt me klein. Maar meten is weten) lees: test even een andere LNB. 
mocht de motor toch draaien met alles weer aangesloten zoals het was aangesloten gisteren. Dan mag Bruno met recht en rede nieuwe klompen kopen, denk ik. Geen idee wat het probleem gisteren dan was!

 

OPGELET: ook als je de coax tussen de LNB en motor gaat vervangen of los/ vast draaien: zet de VU zonder stroom! 
 

Ps: ik heb gisteren met Bruno gecheckt of de kabels naar LNB en Receiver op de juiste connector op de motor waren aangesloten en dat leek te kloppen met de markering op de stickers van de motor. 
 

 

Alleszins: vanaf dat Bruno de motor weer draaiend heeft gekregen kunnen we verder gaan met het uitrichten. 

Vandaag heel even andere verplichtingen. Niet thuis tijdens de dag. Maar ik ga zeker en vast jouw raadgevingen niet uit de wind slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Pagina 17 en je zit nog steeds te kletsen.

Ho, excuseer. Ik kreeg eerder het gevoel dat dit een roddelpagina aan het worden was.
Ik krijg meer om meer het gevoel dat mensen niet meer begrijpend kunnen lezen. Er zijn uitzonderingen. Gelukkig maar.
Ik stel een vraag uit onzekerheid. En sommige antwoorden slagen dan kant nog wal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, BrunoVP zei:

Ho, excuseer. Ik kreeg eerder het gevoel dat dit een roddelpagina aan het worden was.
Ik krijg meer om meer het gevoel dat mensen niet meer begrijpend kunnen lezen. Er zijn uitzonderingen. Gelukkig maar.
Ik stel een vraag uit onzekerheid. En sommige antwoorden slagen dan kant nog wal.

Trek je er geen reet vanaan, de meeste mensen proberen je te helpen.

 

Er was laatst een topic met net zoiets, dat hebben we opgelost.

 

Volgens mij was de Topic Starter @John van Dreumel, maar dat weet ik niet meer zeker.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw volgende logische stap is gaan elimineren.

Hang de losse motor eens aan de kabel die naar buten gaat en laat hem mits de VU+ draaien, lukt dat niet 100% zit de fout in de coax.

Je weet dat waarschijnlijk niet maar de VU+ kan dat draaien automatisch doen, terwijl jij op het dak gaat kijken.

Met de timer functie kan een kanaal geselecteerd worden met een start en eindtijd, meestal word dat gebruikt voor opnames, maar dat kan ook ingesteld worden om te zappen.

Bijv:

starttijd 15h00 | eindtijd 15h01 TRT 1 HD op Türksat 42.0° Oost = ZAP.

starttijd 15h02 | eindtijd 15h03 GOD Europe op Hispasat 30.0° West =ZAP.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BrunoVP zei:

Ho, excuseer. Ik kreeg eerder het gevoel dat dit een roddelpagina aan het worden was.
Ik krijg meer om meer het gevoel dat mensen niet meer begrijpend kunnen lezen. Er zijn uitzonderingen. Gelukkig maar.
Ik stel een vraag uit onzekerheid. En sommige antwoorden slagen dan kant nog wal.

Je praat idd teveel en leest te weinig alle goede adviezen die je hier zijn gegeven.

Ga eerst maar eens rustig terug lezen.

o.a @Big fellow en vele anderen hebben hier overduidelijk een uitgebreidt stappenplan neergezet maar je doet daar niks mee.

Je springt van de hak op de tak 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Op de foto zelf zie je het niet.

inderdaad ik zie gewoon een blur

dat is modern om misdadigers niet publiekelijk openbaar te maken

 

man doe me een lol en maak effe een beter foto

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Sprietje zei:

Dan is er toch water in gekomen en waarschijnlijk ook in de coax. Zie ik het goed, heb jij het regenkapje van de lnb niet omlaag getrokken?

Regenkapje Inverto Black Ultra single.png

Ik wist zelfs nog niet eens dat dit bestond.
Zo ziet de vorige LNB er nu uit. Wel moeilijk uit te maken hoe groen het kern gedeelte er uit ziet.

IMG_20240521_134835287_MFNR.jpg

IMG_20240521_134846292_MFNR.jpg

IMG_20240521_134904155_MFNR.jpg

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

inderdaad ik zie gewoon een blur

dat is modern om misdadigers niet publiekelijk openbaar te maken

 

man doe me een lol en maak effe een beter foto

Ik weet het nu ook wel dat de foto's wazig zijn. Als het opgehouden is met regenen, neem ik een statief mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...