Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

  • Moderator
9 minuten geleden, BrunoVP zei:

Wat ik dan verkeerd gedaan heb, weet ik niet. Uno bleef op 28.2 staan. Geen andere keuzes mogelijk.

Door Nederland 1 te kiezen zou je schotel  naar astra 3 moeten draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, ceesv zei:

Die iser wel, maar hoedat bij jouw image gaat kan ik meniet zeggen.

 

Je zou weer overnieuw kunnen beginnen met je usb stick en dan kiezen voor 1080 i

 

Begrijp mij nu niet verkeerd. Welke USB stick?
Die ik heb meekregen heb van @bellejt? Aangesloten en opgestart.
Nope. Heb zelfs nu de VU+ rechtstreeks aan gesloten op de tv. Blijft een mooi zwart scherm.
Op het scherm van de VU+ raak ik ook niet veel wijzer.
Verdomd nog aan toe.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, blijft de vraag waarom je dacht dat het een goed idee was om een werkende ontvanger opnieuw te resetten.

 

Ik heb het over de usb stick die je vandaag in die ontvanger hebt gedrukt.

Dus opnieuw beginnen  met het terug zetten van de backup

En dan bij vragen die je niet begrijpt iets invullen,  maar hier  vragen.

 

Je hebt  nu een video norm ingesteld die door je tv niet wordt ondersteund

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ceesv zei:

Tja, blijft de vraag waarom je dacht dat het een goed idee was om een werkende ontvanger opnieuw te resetten.

 

Ik heb het over de usb stick die je vandaag in die ontvanger hebt gedrukt.

Dus opnieuw beginnen  met het terug zetten van de backup

En dan bij vragen die je niet begrijpt iets invullen,  maar hier  vragen.

 

Je hebt  nu een video norm ingesteld die door je tv niet wordt ondersteund

Om een antwoord te geven om een werkende ontvanger te veranderen. Had maar enkel de keuze tussen, weet niet meer hoeveel, zenders. Maar enkel via die 28.2. Is niet echt de bedoeling. Toch?
Hoogst waarschijnlijk, en zal zo wel zijn ook, domme fouten gemaakt. Maar kan ze nu niet ongedaan maken.
De backup helpt echt niet meer. Ik zit momenteel vast.
Vandaar die vraag. Hoe zet ik de ontvanger alsof ie nieuw uit de doos komt?
Dit is nu voor mij het belangrijkste. De rest komt dan wel. Ik begin ergens al de truuken van de foor te kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat antwoord heb ik je hierboven  in het andere onderwerp gegeven, 3 mogelijkheden.

 

1. Opnieuw flashen

2. Aansluiten op een beeldscherm dat 1080p ondersteunt.

3. Via de webif van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van welke software je gebruikt ga je naar instelling video resolutie en stel je daar 720p  of 1080i in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BrunoVP zei:

Om een antwoord te geven om een werkende ontvanger te veranderen. Had maar enkel de keuze tussen, weet niet meer hoeveel, zenders. Maar enkel via die 28.2. Is niet echt de bedoeling. Toch?

Daarvoor hebben ze zenderlijsten uitgevonden.

Er zijn zo tientallen draaibare zenderlijsten beschikbaar via internet.

Of je gaat zelf scannen.

En die lijsten kan je nadien nog zelf gaan aanpassen met:

Dreamset, Dreamboxedit of E_Chanelizer (betalend)

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lijdensweg is stilaan aan een einde aan het komen.
Tuner is nu verschillende sattelieten aan het afschuimen. Heeft intussen de job geklaard.
Zullen wel gecodeerde en radio tussen zitten.
Heel belangrijk: rotor gaat naar de gevraagde positie. Eindelijk.
Best mogelijk dat de elevatie nog wat moet bijgesteld worden. Maar ik had al ooit beeld.
Maar is nog niet aan de orde. Motor staat nog een beetje los op de mast. 1ste job nu.
Werkekelijk nen dikke, maar dan ook nen hele dikke merci aan allen die mij hebben willen bijstaan.

Einde zoektocht 1.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Ik ben blij voor je 👍

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn geluk kan niet meer stuk nu.
Zoals eerder geschreven. Mijn surround systeem is het controle centrum in het hele audio/visuele gebeuren.
VU+ met HDMI aangesloten. Wel effe op 3D extra wide gezet.
En het is meer dan dik in orde.
Sorry nu voor het opscheppen.
CEC zien we nog wel.
Wat ben ik blij na zoveel jaren gesukkel.
Mijn dankbaarheid naar iedereen stroomt van mijn lijf. JOEPIEEEEE.
Je mag het gerust weten, bijna had ik alles op straat gezet.
Maar de aanhouder wint uiteindelijk.
 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BrunoVP zei:

Dank u.

Even alles laten bezinken, goed lezen hoe je frequenties moet toevoegen en verwijderen, gewoon rustig aan.

Als je dat allemaal weet, postings van de @de vrije friesvolgen.

 

Maar MAAK EERST EEN BACKUP VAN JE HUIDIGE INSTELLINGEN EN ZENDERLIJST VOORDAT JE GAAT KLOOIEN!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...