Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, D-box zei:

Even alles laten bezinken, goed lezen hoe je frequenties moet toevoegen en verwijderen, gewoon rustig aan.

Als je dat allemaal weet, postings van de @de vrije friesvolgen.

 

Maar MAAK EERST EEN BACKUP VAN JE HUIDIGE INSTELLINGEN EN ZENDERLIJST VOORDAT JE GAAT KLOOIEN!

Het was in een vorm van euforie (?) dat ik dit al neerschreef.
Op dit moment toch al 4.8E, 19.2E, 23.5E en 28.2E ingescand. Is toch al een mooi begin.
Maar er zit meer in.
Dus nu de volgende stap. Alles wissen, overnieuw inscannen wat de motor aankan.
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik enkel FTA kan selecteren en geen radio.
Dan pas kan ik een backup maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden, BrunoVP zei:

Het was in een vorm van euforie (?) dat ik dit al neerschreef.
Op dit moment toch al 4.8E, 19.2E, 23.5E en 28.2E ingescand. Is toch al een mooi begin.
Maar er zit meer in.
Dus nu de volgende stap. Alles wissen, overnieuw inscannen wat de motor aankan.
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik enkel FTA kan selecteren en geen radio.
Dan pas kan ik een backup maken.

Voordat je alles wist, ook een backup maken van wat je NU hebt!

 

Koop gewoon 1 usb stick extra,  formateer m in FAT32, maak een backup; dan kan je aankloten wat je maar wilt als je je instellingen en zenderlijsten maar opslaat.

 

Je kan dan immers alles terug zetten.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, D-box zei:

Voordat je alles wist, ook een backup maken van wat je NU hebt!

 

Koop gewoon 1 usb stick extra,  formateer m in FAT32, maak een backup; dan kan je aankloten wat je maar wilt als je je instellingen en zenderlijsten maar opslaat.

 

Je kan dan immers alles terug zetten.

Zal ik bij deze dan doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het eindelijk gelukt is.

Om het mogelijk te maken dat je hulp kan krijgen op dit forum kan je als dank, geheel vrijblijvend uiteraard, een kopje koffie doneren.

Vind deze knop even op de homepage van het forum:

Screenshot_2024-06-09-17-56-01-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.029f372d63db1454fa73c1f9b5c43d35.jpg

Dat helpt om het forum te laten bestaan...!

Alvast bedankt!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BrunoVP zei:


Maar is nog niet aan de orde. Motor staat nog een beetje los op de mast.

Wel goed vastzetten als alles goed staat!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er zeker aanvaarbaad uit, 
Echter, om optimaal af te stellen kan je best met de monitor naast de schotel zelf kijken of de schotel zachtjes naar boven of beneden trekken een beter of slechter resultaat oplevert. Vergeet niet dat je met je draaiende opstelling steeds terug naar jouw "nulpunt" (4.3e) moet om je schotel te finetunen. Er zijn hier op dit forum enkele schitterende handleidingen te vinden die je hiervoor kunt gebruiken. Volgens mij ergens in dit onderwerp ook al eens aangehaald. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de post van Sprietje en Alex1970:
 

Op 27-4-2024 om 13:23, Alex1970 zei:

Ik vind het afregelen van een draaibare schotel ook altijd ingewikkeld, terwijl ik 100% snap wat het principe is.

Is de "boerenmethode" al gelinkt hier?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als je nu beeld hebt is zo'n signaal meter bij elke receiver en schotel anders, dus de vraag is irrelevant.

Wil ik best begrijpen. Elke ontvanger laat iets anders zien.
Voor alle duidelijkheid, dit is een moment opname.
SNR (Signal Noise Ratio) 77% ( 12.4 dB)

AGC (Automatic Gain Control?) 98%
BER (Bit Rate Error) 0. En deze laatste is dan wel belangrijk. Er komen dus geen fouten binnen in de digtale stream.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Zie de post van Sprietje en Alex1970:
 

 

Ik denk wel dat ik een heel andere methode heb toegepast. Weet het niet meer. Was het 23.5 of 28.2 oost. Motor naar daar gestuurd. Bente satfinder rechtstreeks op de LNB. En draaien. Tot ik een LOCK krijg. Bizar genoeg stond de elevatie van de schotel zo goed als juist. Als ik me het nog een beetje kan herinneren 37% kwaliteit. Kan waarschijnlijk beter. Maar niet evident om alleen nog beter te zetten. Althans vermoed ik. Wegens het gewicht van het hele systeem.
Maar bon soit, is voorlopig nog niet aan de orde. Ik heb toch al beeld via 4 verschillende sattelieten.
Voor mij dan toch al een goed begin.
Nu enkel nog DreamSet 2.4.13 onder de knie krijgen. En dan zijn we er.


Administrators. Heb jullie op een kop koffie getrakteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, BrunoVP zei:

Maar niet evident om alleen nog beter te zetten. Althans vermoed ik. Wegens het gewicht van het hele systeem.
Maar bon soit, is voorlopig nog niet aan de orde. Ik heb toch al beeld via 4 verschillende sattelieten.
Voor mij dan toch al een goed begin.

 

Als je binnenkort wil finetunen, geef me een seintje. Dan kom ik met veel plezier nog eens langs. 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, stevenvc19 zei:

 

Als je binnenkort wil finetunen, geef me een seintje. Dan kom ik met veel plezier nog eens langs. 

@stevenvc19

Je bent echt een geweldige kerel!

@BrunoVP

Ik zou die uitnodiging met beide handen aanpakken!

 

Het is altijd makkelijker met zn 2en.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2024 om 21:30, D-box zei:

Voordat je alles wist, ook een backup maken van wat je NU hebt!

 

Koop gewoon 1 usb stick extra,  formateer m in FAT32, maak een backup; dan kan je aankloten wat je maar wilt als je je instellingen en zenderlijsten maar opslaat.

 

Je kan dan immers alles terug zetten.

Ik heb nu een geformatteerde usb stick bij de hand.
Maar dan komt de volslagen idioot naar boven.
Waar ergens zit de commando "back up" verstopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum is er om te helpen natuurlijk, maar wat weerhoudt jou ervan om het menu eens te doorbladeren en zelf op zoek te gaan?

Ik heb nu geen toegang tot mijn sat-ontvanger en kan je niet verder helpen, maar wat je eventueel wel moet doen is jouw instellingen op "geavanceerd" of "expert" zetten zodat meer menu-items zichtbaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...