Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten


Rustig aan!

Morgen Formule 1 op Poker tv, 52E,

10804H/27500/2/3/DVBS 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2024 om 21:14, D-box zei:

Rustig aan!

Morgen Formule 1 op Poker tv, 52E,

10804H/27500/2/3/DVBS 

 

 

Dat gaan we vast nog tig keer lezen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals aan allen die het geduld hebben willen uitoefenen om mijn klomp ( gemotoriseerde schotel) te willen lijmen. Kleeft terug.
Hartelijke dank. Mijn oprechte excuses aan hen die zich op een bepaald moment begonnen te ergerren.
Dus technisch werkt alles nu. Oef. Een echte opluchting voor mij.
Rest nu nog enkel om de ontvanger te temmen. Sorry voor de soms misplaatste humor. Maar deze houd mij recht.
VU+ programmeren volgt wel in een nieuwe post.
Na 26 pagina's kunnen we deze ergens gaan afsluiten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

Nogmaals aan allen die het geduld hebben willen uitoefenen om mijn klomp ( gemotoriseerde schotel) te willen lijmen. Kleeft terug.
Hartelijke dank. Mijn oprechte excuses aan hen die zich op een bepaald moment begonnen te ergerren.
Dus technisch werkt alles nu. Oef. Een echte opluchting voor mij.
Rest nu nog enkel om de ontvanger te temmen. Sorry voor de soms misplaatste humor. Maar deze houd mij recht.
VU+ programmeren volgt wel in een nieuwe post.
Na 26 pagina's kunnen we deze ergens gaan afsluiten.

Gefeliciteerd

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BrunoVP zei:

Nogmaals aan allen die het geduld hebben willen uitoefenen om mijn klomp ( gemotoriseerde schotel) te willen lijmen. Kleeft terug.
Hartelijke dank. Mijn oprechte excuses aan hen die zich op een bepaald moment begonnen te ergerren.
Dus technisch werkt alles nu. Oef. Een echte opluchting voor mij.
Rest nu nog enkel om de ontvanger te temmen. Sorry voor de soms misplaatste humor. Maar deze houd mij recht.
VU+ programmeren volgt wel in een nieuwe post.
Na 26 pagina's kunnen we deze ergens gaan afsluiten.

Is alles nu mooi uitgericht? Wat zijn de uiterste satellieten die je ontvangt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Met de vorige rotor was het van: doet ie het of niet?
Gewoon een nieuwe aangeschaft. Maar deze heeft dan wel Moteck op zijn lijf.
En ondanks alle heel goede raad die ik hier kreeg. Ik heb mijn boerenmanier gevonden.
Op de muurbeugel na, alles binnen gehaald en op de werkbank. De theorie naar praktijk zetten.
Volgens de handleiding zou de elevatie op 22.6° moeten staan. Even een gradenboog erbij. En aftekenen.
Instellen. En dan terug monteren. Horizontaal nog niet te vast. Moet nog uitrichten op 4.8 oost.
Maar dan. Ik ben wel even nieuwsgierig wat de uitersten zouden kunnen zijn. Dus de VU+ via rotor instellingen het uiterst oost en west gecommandeerd.
75° aub. Geen obstakels voor de beweging. Gebouwen laat ik even buiten beschouwing. Maar tijdens deze beweging zie ik op een bepaald moment ontvangst. Welke sat weet ik niet. Maar het geeft mij wel al ergens hoop. OK. Commando: Ga naar 0.
Wat? Sterk signaal en een Lock? Ok, scan dan maar. Beeld en geluid. Das Erste. 19.2 E.
Boerensjans? Maakt niet uit nu. Ik kan al verder met het correct instellen. Maar vandaag niet meer.


 

schaalverdeling elevatie 1.jpg

IMG_20240708_192122426_MFNR.jpg

IMG_20240708_194653637_MFNR.jpg

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Waarom heb je 5 graden verdeeld in 4 delen?

Ja waarom?
Ik kon het ook vol streepjes zetten natuurlijk. Maar moet eigenlijk maar een markering hebben op 22.6°.
En als ik nu de foto heel goed bekijk, kom ik tot de ontdekking dat de elevatie 1° te laag staat.
Maar al met al, het is toch al een hele grote verbetering.
Rest mij nu nog horizontaal uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat die 22.6 niet de motor elevatie is 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2024 om 21:40, BrunoVP zei:

....

Maar het geeft mij wel al ergens hoop. OK. Commando: Ga naar 0.

Wat? Sterk signaal en een Lock? Ok, scan dan maar. Beeld en geluid. Das Erste. 19.2 E
....


 

schaalverdeling elevatie 1.jpg

IMG_20240708_192122426_MFNR.jpg

IMG_20240708_194653637_MFNR.jpg

Hoi Bruno,

Ik ben blij voor je dat de nieuwe rotor goed werkt.

Voor de juiste afstelling moet je nulpunt op de Sirius staan en niet op de 19,2E.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

id nu astra 4A of SES 5 met 0.2 afwijking

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Lees de eerste en tweede pagina van dit draadje.

 

Groetjes en succes,

D-box 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, D-box zei:

Hoi Bruno,

Ik ben blij voor je dat de nieuwe rotor goed werkt.

Voor de juiste afstelling moet je nulpunt op de Sirius staan en niet op de 19,2E.

Dat ik zeker en vast absoluut op 4.8°E moet africhten, dat besef ik meer dan goed genoeg.
Volgens de handleiding van Moteck moet de elevatie op 22.6° staan.
DishPointer schrijft 23°. Ok, is maar 0.4° verschil.  Toch dit al deels kunnen instellen.
Eerlijk? Ergens vertrouw DishPointer niet.
Zoek maar op: 51.0159° en 4.2445°. Maar daar staat mijn schotel echt niet.
Maar nu het meest bizarre. Motor staat op 0. Klaar om op True South te richten. Signaalzoeker staat aan. En ik zie dan toch al iets verschijnen.
Zonder verdere wijzigingen gedaan te hebben. Motor staat nog steeds voor alle duidelijkheid op 0 (NUL).
Maar met de voorbije storm die hier meer dan lelijk huis gehouden heeft. En het feit dat de motor nog niet echt vast stond, was alles richting oost gedraaid.
Kan verkeren zei Bredero. Heel het zaakje terug, naar wat ik vermoed, begin positie.
Mijn enige visuele referentie staat dan wel op meer dan 60 meter hier vandaan. Begin maar te mikken.
Maar terug van dat. Er komt een signaal binnen. Niet veel maar toch voldoende om een scan te doen. Welke satelliet weet ik niet.
Scan achter de rug. Motor staat nog steeds op 0, voor alle duidelijkheid. 19.2E vlamt binnen. Of toch zo goed als.
Puur toeval? Neen, toeval bestaat niet. Wacht, denk ik. Als ik hier op die 0 dit al verkrijg, dan laat ik de motor naar 19.2 draaien.
Zo gezegd zo gedaan. Handmatig de hele boel gedraaid tot ik terug beeld heb.
Het is niet de juiste werkwijze dat weet ik ook wel. Maar heb dan ergens wel een begin.
Vanuit dit punt (19.2) motor naar 4.8 laten draaien. Oh wat een mooi zwart scherm. Zo zacht als mogelijk bijsturen?
Vergeet het maar. Astra4 niet te vinden.
Maar Hotbird 13.0 komt binnen als niets. En hier niet specifiek om gevraagd. Maar zal er al van genieten.
image.thumb.png.ba04c9378b117dabb2b8cbc4a75689e0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...