Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

@BrunoVP

Dat is dus fout.

Rotor op nul,

Schotel met rotor en al draaien naar de Sirius (van te voren parameters van GOD channel invoeren).

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, D-box zei:

Op pagina 4 van dit draadje heeft @ceesv je de uitleg gegeven (inclusief foto's) met de volledige parameters van GOD channel, dus makkelijker kan het niet.

 

Groetjes en succes,

D-box 

Moet wel eerst Astra4 vinden.
En voor dat we echt grappig gaan doen. Maar heb er wel zin in.
Ga geen 38500 km reizen om te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, D-box zei:

@BrunoVP

Dat is dus fout.

Rotor op nul,

Schotel met rotor en schotel draaien naar de Sirius (van te voren parameters van GOD channel invoeren).

Meen je dat nu echt?
Want dan klopt de hele handleiding van geen kanten. En het hele verhaal.
Motor op 0. Richten op True South. Tenminste op deze kant van de aardkloot. Sorry bol.
 

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit draadje vanaf pagina 1 nog eens door.

 

Soms denk ik dat je ons gewoon een beetje wil pesten en dat je het allang voor makaar hebt.

 

Dan is het wel een leuke grap;

Groetjes 

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, D-box zei:

Lees dit draadje vanaf pagina 1 nog eens door.

 

Soms denk ik dat je ons gewoon een beetje wil pesten en dat je het allang voor makaar hebt.

 

Dan is het wel een leuke grap;

Groetjes 

D-box 

Heb echt nog niks voor elkaar gekregen.
De enige grap die ik nu kan bedenken, is dat het regent.
Absoluut geen zin om daar willen in te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het echt nu helemaal de spuigaten uitloopt.
Zijn nu al aan pagina 28. Voor mij mag het stilaan gaan stoppen.
Ik neem er vrede mee. Op 1 of andere vreemde bizarre manier er in geslaagd om Hotbird 13.0E te mogen ontvangen.
Op dit zelfde ogenblik staat 4FUN Dance te spelen. Een Poolse muziekzender. Voor mij best te pruimen.
Maar de 7.1 surround kan zijn geluk niet op.
Een project dat ergens in 2021 gestart is,  is deels geslaagd voor mij. Voor verbetering vatbaar? Maar nu niet.
Buiten staat alles muurvast nu.
Bij deze wil iedereen, maar dan ook iedereen, die mij mij geholpen heeft extreem danken.
Het is dank zij deze groep dat ik dit resultaat heb mogen bereiken.
Duizend maal dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

@BrunoVP

Dat is dus fout.

Rotor op nul,

Schotel met rotor en al draaien naar de Sirius (van te voren parameters van GOD channel invoeren).

Wat ik doe is de rotor op nul, dan de schotel er mooi in het verlengde op, dan met usals de motor naar Astra 4 sturen en dan op de paal aan de motor draaien tot de schotel de goede richting uitkijkt. Je kan dat vrij nauwkeurig doen adhv Dishpointer en een herkenningspunt in de buurt. Mocht er geen signaal komen zou ik met de elevatie van de schotel spelen. (er van uitgaande dat de elevatie van z'n motor mooi op de 51°N staat, natuurlijk. maar dat was volgens mij al goed. Dank is het een fluitje van een cent. Heb eergisteren mijn eigen gemotoriseerde schotel zo opnieuw uitgericht nadat deze door een stormbui was omgewaaid. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling die reeds bestond : zodra je dan goed signaal hebt schotel even omhoog of omlaag bewegen met de voet die aan de rotor is bevestigd (niet de rotor zelf) tot je max signaal haalt.Dan zou die alle sats op de belt moeten nemen las je de goede transponders kiest.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Wat ik doe is de rotor op nul, dan de schotel er mooi in het verlengde op, dan met usals de motor naar Astra 4 sturen en dan op de paal aan de motor draaien tot de schotel de goede richting uitkijkt. Je kan dat vrij nauwkeurig doen adhv Dishpointer en een herkenningspunt in de buurt. Mocht er geen signaal komen zou ik met de elevatie van de schotel spelen. (er van uitgaande dat de elevatie van z'n motor mooi op de 51°N staat, natuurlijk. maar dat was volgens mij al goed. Dank is het een fluitje van een cent. Heb eergisteren mijn eigen gemotoriseerde schotel zo opnieuw uitgericht nadat deze door een stormbui was omgewaaid. 

Wat is het nu? De ene schrijft motor op nul en Astra zoeken. En iemand anders schrijft dan: motor eerst naar Astra draaien en dan uitlijnen. Verwarring alom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

motor op nul positie zetten. Schotel goed bevestigen in de juiste stand dus recht op de rotor .Rotor naar 4.8 (astra4) laten draaien door box en uitrichten op die sat met een FTA kanaal.Dan finetunen met schotel omlaag of omhoog te proberen.Zo staat het overal juist beschreven om op de belt uit te komen om alle sats te ontvangen.Als je motor op nul staat en je zoekt astra zit je er 4.8 graden naast.

Op een engelse site staat het nogmaals netjes zo beschreven voor de ganse wereld coordinaten.

 

Hier staat het  netjes met foto's in nederlands : https://www.luxsat.eu/handleidingen/Diseqc_motor/installatie_diseqc_motor.html

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BrunoVP zei:

Wat is het nu? De ene schrijft motor op nul en Astra zoeken. En iemand anders schrijft dan: motor eerst naar Astra draaien en dan uitlijnen. Verwarring alom.

Iedereen heeft zijn eigen methodes.

 

Volgens mij zit je ons allemaal in de maling te nemen😸

 

Ik vind het wel een leuke grap 👍

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, D-box zei:

Iedereen heeft zijn eigen methodes.

 

Volgens mij zit je ons allemaal in de maling te nemen😸

 

Ik vind het wel een leuke grap 👍

Man het is echt geen grap niet meer.
Hotbird vlamt, bij wijze van schrijven, hier binnen. Maar Astra (voorheen Sirius)? Ho maar. Zo zwart als het maar zijn kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef ff de transponder door waar je naar kijkt dan check ik hier ff of ik die heb

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...