Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, bellejt zei:

zijn die zenders nu uit de VU of de TV ? Het is gewoon nog wat finetunen schotel weinig naar boven of beneden en je zal alles ontvangen.De waarden liggen denk ik iets te laag en je ontvangt wel de 4.8E .Wel te verstaan enkel de schotel op zijn bevestiging wat kantelen en niet meer doen aan de afstelling van rotor.

Deze waarden zijn wel degelijk van de VU. De TV is maar even een hulpmiddel geweest. Maar heeft mij wel op het juiste spoor gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


op 5W ga je trouwens weinig ontvangen met de vu+ tenzij er een speciale tuner inzit die streams aankan (X tuner) .Om te testen moet je fransat info kiezen op transponder 11554 want die is FTA.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, bellejt zei:

zijn die zenders nu uit de VU of de TV ? Het is gewoon nog wat finetunen schotel weinig naar boven of beneden en je zal alles ontvangen.De waarden liggen denk ik iets te laag en je ontvangt wel de 4.8E .Wel te verstaan enkel de schotel op zijn bevestiging wat kantelen en niet meer doen aan de afstelling van rotor.

Aub, als mijn denkwijze verkeerd zou zijn. Verbeter me dan. Ik stem opnieuw af op Vision Heaven 4.8E. Die heb ik. SNR 53 en AGC 95. Om dan met de elevatie van de schotel zelf, tot het max haalbare te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je bent goed zo.Enkel de schotel op de bevestiging maw waar je de inclinatie hebt vastgezet  wat omlaag of omhoog bewegen tot je max hebt signaal hebt.

 

image.png.53b87da0a8dc1dfb421a88e1e863f63d.png

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, bellejt zei:

ja je bent goed zo.Enkel de schotel op de bevestiging maw waar je de inclinatie hebt vastgezet  wat omlaag of omhoog bewegen tot je max hebt signaal hebt.

 

image.png.53b87da0a8dc1dfb421a88e1e863f63d.png

Top! Bij valavond er nog aan beginnen.Gelukkig heb ik nog wat fantasietjes in huis. Hoef enkel een monitor en receiver ( en stroom natuurlijk ) naar buiten te brengen. Inderdaad. HDMI over FTP Cat 6. VU+ blijft waar hij is.
Ben benieuwd naar het resultaat achteraf.

HDMI verlenger.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, bellejt zei:

op 5W ga je trouwens weinig ontvangen met de vu+ tenzij er een speciale tuner inzit die streams aankan (X tuner) .Om te testen moet je fransat info kiezen op transponder 11554 want die is FTA.

Fransat Info HD vlamt binnen. SNR 69 AGC 95. Dank voor de tip.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...