Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Wellicht heeft hij dit weekend wat andere verplichtingen. 4 en 5 mei zijn sowieso wat bijzondere data.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, mebo870 zei:

Ik heb hem een handleiding gemaakt op maat.

 

Moteck SG2100.pdf 1.66 MB · 3 downloads

Ok, ben jij dus. Werkelijk hartelijke dank hiervoor. Komt net nu uit de printer.
Enne dat niet reageren. Sorry. Iemand had mij de raad gegeven om er een nachtje over te slapen. Het zijn er wat meer geworden.
 Het zal wel een one man show worden. Ontvanger en monitor echt in de buurt van de schotel.
Maar,maar. Ik ben wederom bezig met twijfels. Welke LNB moet ik nu juist gebruiken? Er is ontvangst geweest via de rechtste aansluiting en alles is ingesteld op Tuner B.
Nog een bijkomende vraag. Denk niet dat het tot op de seconde zal aankomen, maar toch. GPS coördinaten. Best van al die van de motor zelf?
Ergens lees ik dat een schotel van 1 meter, wel milimeterwerk vraagt wat positioneren betreft.
Neen, nu geef ik de moed zeker niet op.

Achterzijde VU+.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
  • Het is essentieel dat de schotelantenne 'vrij uitzicht heeft' op het zuiden. Hou daar dus rekening mee met plaatsen van de schotel! Zorg dat er bijvoorbeeld geen bomen of andere obstakels in de weg staan.
  • De kantelhoek ('elevatie-hoek') van de schotel voor het beste beeld is in Nederland en Belgie ongeveer 29º. Stel de beugel achter de schotel daarom af op 29º.
  • 4.8 E is het beste om daar je schotel op af te stemmen.

 

aangepast door Altobelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2024 om 22:01, Eduard07 zei:

@BrunoVP  kan beter de komende dagen afstand nemen. Morgen vrij nemen! Pas daarna met frisse tegenzin opnieuw.

 

3 uren geleden, BrunoVP zei:

Enne dat niet reageren. Sorry. Iemand had mij de raad gegeven om er een nachtje over te slapen. Het zijn er wat meer geworden.

Dat mocht ook! Heel verstandig!😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Altobelli zei:

De kantelhoek ('elevatie-hoek') van de schotel voor het beste beeld is in Nederland en Belgie ongeveer 29º. Stel de beugel achter de schotel daarom af op 29º.

Slechte opmerking in dit geval. Leuk voor een vaste schotel op astra1.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je twijfelt weer!! Jammer dat het seizoen van de droomfabriek afgelopen is, anders had ik je nog opgegeven.

Je maakt het uw eigen moeilijk, niet bij nadenken en uitvoeren, je hebt alle info.

Welke lnb in de schotel? Een single lnb of een twin lnb (lnb met 2 onafhankelijke uitgangen) als je Tuner A en B wil voorzien van zijn eigen coaxkabel.

En sluit nu godverdomme eindelijk uw coaxkabel eens aan op Tuner A en vul de gegevens daar in, zoiets leid alleen maar tot fouten.

Een schotel met motor zet je pas op Tuner B als je al een vaste schotel hebt met meerdere lnb's op Tuner A.

Dat een schotel van 1 meter een beetje nauwkeurig zou luisteren, en dan? mm werk, dat is het altijd.

Is het daarom dat je nu ineens afkomt met GPS coördinaten, je gaat dat eerst omrekenen of wat?

Om tot hetzelfde resultaat te komen als bij Dispointer. Alsof dat enig verschil zou uitmaken.

Je hebt de coördinaten al meerdere keren gekregen, vul ze in en ga uitrichten.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag vol frisse moed dan nog maar eens door het keukenraam gestapt. Stoel voor het aanrecht als opstap. Zowel ontvanger als een monitor naar buiten en in de buurt van de schotel. De gedrukte handleiding van @mebo870 bij de hand. Visuele controle van de schotel en de nodige aanpassingen aangebracht. Latitude stond 1° verkeerd. Schotel elevatie. Daar heb ik dan inschatting voor gemaakt. Moet nog bij gesteld worden.
Maar, maar! (Hij is daar weer, ikke dus). En nu loopt alles fout. Verdomd nog aan toe. Komt Murphy mij nog even uitlachen ook.
Ontvanger opstarten (effe geduld). Naar instellingen en dan is het voor mij afgelopen. Ik vermoed dat ik mij blindgestaard heb op de screenshot's.
Bij mij nergens te vinden. En nu besef ik het ergens wel. mebo870 gebruikt OpenPli en bij mij is Openvix geinstalleerd.
Maar ik vrees er nu voor dat door mijn geklungel alles zo goed als weg is nu.
Geloof me vrij. Eerste stap is uitrichten naar 4.8E. Vastelling: motor blijft mooi staan. Zoiets van: ik ben er en blijf er. Nochtans als ik zap naar een door @bellejt ingeladen zederlijst ga, draait de schotel naar de positie. Zowel oost als west. Maar Astra 8.4???
Onderstaande foto's geven een deel weer wat ik tracht te proberen. Ik stop er even mee voor vandaag.

20240508_115329.jpg

20240508_120016.jpg

20240508_122713.jpg

20240508_122726.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat je 4.8 bedoeld?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Ik zou persoonlijk het aanbod van @stevenvc19aannemen 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, D-box zei:

@BrunoVP

Ik zou persoonlijk het aanbod van @stevenvc19aannemen 

Ook het overwegen waard.
Heb al telefonisch contact met @mebo870.
Maar misschien 1 detail over het hoofd gezien. Aan zich vond ik het niet heel belangrijk. Het is de schotel die gericht moet worden. Ja toch?
Echt niet bij stil gestaan om ook een netwerkkabel mee naar buiten te nemen. Dan kan ik ergens ook via de browser zaken manipuleren.
Snel, snel binnen aan de switch gehangen ( niet al te letterlijk opvatten aub ) en ja dus. Via OpenWebif een heel ander menu.
Morgen uitproberen. Wat een geluk dat ik van een vorig project nog LANkabels van meer dan voldoende lengte heb. 30 meter cat 6 FTP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BrunoVP zei:

Ook het overwegen waard.
Heb al telefonisch contact met @mebo870.
Maar misschien 1 detail over het hoofd gezien. Aan zich vond ik het niet heel belangrijk. Het is de schotel die gericht moet worden. Ja toch?
Echt niet bij stil gestaan om ook een netwerkkabel mee naar buiten te nemen. Dan kan ik ergens ook via de browser zaken manipuleren.
Snel, snel binnen aan de switch gehangen ( niet al te letterlijk opvatten aub ) en ja dus. Via OpenWebif een heel ander menu.
Morgen uitproberen. Wat een geluk dat ik van een vorig project nog LANkabels van meer dan voldoende lengte heb. 30 meter cat 6 FTP.

Ik gebruik geen LAN kabels, mijn ontvanger is niet aan internet verbonden, maar ik ken jouw ontvanger ook niet.

 

Ik denk dat het qua afstelling van je rotor en schotel er niets mee te maken heeft.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik 1 heel grote opmerking maken?
Dishpointer zit er dan toch dik naast al je je eigen locatie ingeeft. En nog niet een klein beetje.
Het is dan ook maar een hulpmiddel. Sattelietbeeld is overgenomen van Google. En ook deze is niet echt up to date.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Je maakt het jezelf veel te moeilijk 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...