Ga naar inhoud


Aanpassen geluid op tv...


segroeg

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ceesv zei:

Normaal doe je dat met de afstand bediening, of van de tv of van je Vu+, geluid zachter zetten.


Ik weet niet met welke afstandsbediening (AB) je tijdens het TV kijken het geluid regelt, met die van je TV of met die van je ontvanger maar zoals @ceesv schrijft moet het daarmee wel goed te regelen zijn.

Het had altijd mijn voorkeur om het geluid met de AB van de ontvanger te regelen.

Daarvoor zette ik het geluid van de TV op 0 (nul of uit) en gebruikte voor het regelen van het geluid de AB van de VU+.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uren geleden, ceesv zei:

In mijn VTi image kan ik dat voor alle zenders instellen.

 

image.jpeg

 

Met AVL, automatic volume leveling kan je eventueel verschillen tussen verschillende zenders automatisch op een niveau zetten.

 

Dat plaatje willen we ook van @segroeg zien... gewoon een screenshot in het webinterface van de receiver maken. Basics

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om geen misverstand te hebben: De AB van de ontvanger staat minstens 1 lijntje in oranje en de ab van de tv staat op 80. Ik mag dan ook schrijven dat ze allebei heel hoog ingezet zijn.

Nu nog dit.

De kracht van een ketting is de kracht van de zwakste schakel, toch.

Ik heb eens gaan kijken en morgen ga ik aan nieuwe hdmi kabel halen en direct een MONSTER HDMI BLACK PLATINUM 1.5M.

Je kan nooit weten dat mijn kabel reeds van de ouderdom weet.

 

Ik laat iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat plaatje willen we ook van @segroeg zien... gewoon een screenshot in het webinterface van de receiver maken. Basics

 

Ik ben dat ergens tegen gekomen en ook voor alle zenders hetzelfde gezet, want vooral de nederlandse zenders waren nogal luid.

Ik weet niet hoe ik zoiets klaar moet spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in het menu kan je bij CEC of bij de HDMI instellingen van je VU kiezen, of je ontvanger het volume van de tv mag regelen.

 

Als je dus het volume van je box, met de ab van je box bedient, dan wordt het volume van de tv geregeld.

Als je dan het startvolume van je box te box te hoog hebt staan, dan staat dit van je tv automatisch ook te hoog.

 

Dus ik zou ergens in het menu van je box het start volume,  als dit kan, lager instellen,  zoals’je hierboven kan zien.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik OPENPLI, 

Even A/V instellingen bekijken voor HDMI. Voor wat het waard is???

HDMI kleurruimte                          EDIT(auto)

HDMI kleurdiepte                           auto

Automatisch volume                     HDMI

3D surround                                    HDMI

3D surround luidsprekerpositie   Centreer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zijn de beeldscherm instellingen.

 

Dit zijn de HDMI instellingen in VTi

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goerges, pak nu eens het webinterface erbij

dus het ipadres van de receiver intikken in de adresregel van je browser

Screenshot_8.png.b16589612cc609a518344a8faebb7108.png

 

en ook daar maak je een screenshot van je Vu+ menu / instellingen

 

doe ons een lol

@ceesv, die is voor jouw

enigma2-plugin-extensions-openwebif_1.5.2-git20221227-r3_vti.zip

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een normale waarde, die 30.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger en de tv zijn steeds verbonden geweest met een Monster Black platinum Ultimate High Speed HDMI.

 

Ik had op een bepaald moment en probleem met de instellingen van de ontvanger, n.L. er was een deel van de A/V instellingen verdwenen.

De gegevens die betrekking hebben op klank zijn verdwenen. Dus moest ik die proberen terug te vinden.

Daarom heb ik de TV en de ontvanger vanaf 0 herstart (fabrieksinstellingen) OPENPLI9 herladen. Maar dat veranderde niets aan die instellingen die verdwenen zijn.  Hoe kan ik de instellingen terug completeren?

Maar de klank is er terug zoals het hoort, met 25 à 30 is die nu ingesteld. Maar er is een nieuw iets: namelijk dat er slechts één van de twee AB-s nodig is om de beide toestellen te beheren. Daardoor kan ik niet zien hoe hoog de ontvanger is ingesteld, wel de tv. Dat zou ik graag terugzien,  

Mijn gezaag is bijna gedaan, hoop ik. Het is een moeilijke bevalling geweest. Bedankt voor jullie bereidwillige medewerking.

Nu nog de instelling voor de reclame aanpassen en ook dat wordt een opdracht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, segroeg zei:

Maar er is een nieuw iets: namelijk dat er slechts één van de twee AB-s nodig is om de beide toestellen te beheren. Daardoor kan ik niet zien hoe hoog de ontvanger is ingesteld, wel de tv. Dat zou ik graag terugzien,  

Wanneer je met de ab van de tv het geluid regelt, zal je op het scherm de settings zien van de tv.

 

Gebruik je de ab van de satelliet decoder zal je het volume van de receiver op je scherm zien.

1 uur terug, segroeg zei:

De gegevens die betrekking hebben op klank zijn verdwenen. Dus moest ik die proberen terug te vinden.

Daarom heb ik de TV en de ontvanger vanaf 0 herstart (fabrieksinstellingen) OPENPLI9 herladen. Maar dat veranderde niets aan die instellingen die verdwenen zijn.  Hoe kan ik de instellingen terug completeren?

Welke klank gegevens zijn er verdwenen, voor ons is dat gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...