Ga naar inhoud


Satelliet, hoe lang nog zal dit blijven bestaan?


freakydionsoir

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Er worden op dit moment nieuwe satellieten ter vervanging van bestaande satellieten gelanceerd, die een te verwachten levensduur van 15 jaar hebben.

Dat geld zal terug verdiend moeten worden, dus mag je ervan uitgaan dat satelliet nog lang blijft bestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag stel ik mij bijna dagelijks. Het is nu nog een deel van mijn werk dus ben ik er ook van afhankelijk. Het gaat in Nederland heel hard met uitrol van snel Internet dus we gaan het hier misschien het snelste zien hoewel de BBC officieel heeft aangekondigd dat Freely (via een smart TV app) de opvolger zal zijn van Freesat en Freeview ergens midden volgende decennium. In Duitsland moeten ze nog beginnen met afbouw van SD TV dus dat is allemaal nog ver weg.

 

Ik denk dat landen met slechtere Internet voorzieningen langer aan satelliet blijven vasthouden. Het zal een heel geleidelijk proces worden maar ik zal nooit vergeten dat een Turkse man mij verbaasd aankeek toen we een bus vol schotels aan het uitladen waren. Hij had allang een IPTV kastje dus hij vroeg zich af waar die voor waren. Maar veel mensen realiseren zich niet dat grote providers nog steeds buitenlandse zenders van satelliet halen. Het valt mij op dat daar geen Turkse zenders bij zitten van de oost beam.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam vroeger vaak in de  Ardennen; je zit daar tussen heuvels en bergen; kabels graven is daar bijna ondoenlijk.

Het mobiele signaal deed het soms niet.

Als je daar rondloopt zie je op bijna elk huis één of meer schotels.

 

En wat te denken over Engeland?

Daar is ook weinig bekabeld.

 

Ik denk dat satelliet distributie nog lang niet is afgeschreven.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat Canal + eens uitleggen waarom ze via de satelliet zoveel geld vragen en als je gaat streamen ze bijna tot de helft kunnen zakken (14,95) en er dan ook meteen gratis alle ESPN zenders bij doen en ook nog gratis Film1.

Ook als je gaat streamen heb je op alle toestellen dezelfde zenders terwijl via de satelliet ze beperkingen voor de 2e kaart kennen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De transponderhuur wordt door steeds minder abonnees gedekt, transport per internet is goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat hebben ze toch zelf in de hand?

Doordat het zoveel duurder is blijven uiteindelijk alleen maar de mensen over die niet anders kunnen omdat er niet snel genoeg internet is.

mij is altijd geleerd 1000 x 10 euro verdienen is 10.000 euro

10.000 x 5 euro verdienen is wel 50.000

ofwel zoals Peter Gillis altijd zegt "massa is kassa"

 

Maar los daarvan heeft dit niets te maken met de kosten en beperkingen die ze op een 2e kaart hadden gezet.

Je kunt streamen op max 5 toestellen zonder beperkingen en zonder dat het extra geld kost, dan is het toch logisch dat velen overstappen naar een goedkoper abonnement.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesv zei:

De transponderhuur wordt door steeds minder abonnees gedekt, transport per internet is goedkoper.

Wat kost het huren van een transponder dan?

Ik zie heel veel flauwekulzenders met promotie voor keukengerei etcetera. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar een abonnement op nemen, het zal dus uit de verkoop van producten moeten komen. Zo heel duur zal een transponder dus niet zijn.

Ook zie ik veel landen een of meer FTA nationale zenders hebben, als vertegenwoordiging/promotie van het land (NHK, DW, TVRI, France24, BBC, CNN, ... ).

Ik vraag me af of internet goedkoper is. Als ik een abo wil kost het me €20/TV. En de leverancier moet er een draad voor aanleggen.

 

De autoradio-ontvangst is ook heel wat goedkoper (en handiger) dan de draadomroep..., waarom zou dat voor satelliet anders zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, satelliet ontvangst zal zolang ons bedruipen tot er geen geld meer is om die dingen naar boven te schieten.

Of

Tot de abonnementen zo duur zijn dat je ze niet meer kunt betalen!

 

Verder stonden soortgelijke topics al vaker op sat4all.com

 

 

Zwarte Piste

Famke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op lyngsat bijvoorbeeld en vergelijk dat is (voor de mensen die wat langer mee lopen) met bijv. 15 of 20 jaar geleden.  Er zijn veel meer satellieten gekomen en er zijn veel meer diensten/zenders beschikbaar.  Satelliet business is absoluut booming.! 

 

Alleen moet je dat niet vergelijken met het sentiment in Nederland, hier draait het te veel om geld. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de wereld is groter dan EU en USA. Samen hebben die nog geeneens een miljard mensen.

Alleen India heeft er al meer.

De cijfers van DTH en Free Dish bij elkaar is 58% voor TV via de schotel in India.

Over de hele wereld (Azie, Afrika. Zuidamerika) buiten de welvaartwereld van NL/EU/USA zal het niet veel anders zijn.

Kennelijk is het goedkoper dan iedereen op een internetkabeltje of hogebandbreedtemobiel aan te sluiten.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...