Ga naar inhoud


iDEAL


Frans B

Aanbevolen berichten

bank account

Ik ben nederlander, met geldig paspoort en woon al 33 jaar buiten nederland.  Ik ben ook legaal geregistreerd in Griekenland. Ik koop ook regelmatig via de nl markt site. Maar, die vragen vaak een iDeal account. Ik heb geen nl bankrekening, en kan die ook niet meer openen. Is er een optie om met een buitenlandse bank een iDeal te koppelen?

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


En nu?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is te lezen:

 

Een iDEAL-betaling kan alleen van en naar een Nederlandse rekening. Dus alleen bij webwinkels die een Nederlandse rekening hebben. Een buitenlandse webwinkel kan wel gebruik maken van een Payment Service Provider (tussenpartij).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere nederlandse sites gebruiken alleen ideal, zoals bijvoorbeeld schoolbank.nl dus voor veel oud nederlanders in het buitenland niet mogelijk met een betaalde 'upgrade'

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Frans B zei:

bank account

Ik ben nederlander, met geldig paspoort en woon al 33 jaar buiten nederland.  Ik ben ook legaal geregistreerd in Griekenland. Ik koop ook regelmatig via de nl markt site. Maar, die vragen vaak een iDeal account. Ik heb geen nl bankrekening, en kan die ook niet meer openen. Is er een optie om met een buitenlandse bank een iDeal te koppelen?


Ik heb precies hetzelfde probleem. 
Heb er geen oplossing voor. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Big fellow zei:

Kan je geen rekening openen bij een online bank, zoals bunq?

Zou ik nu nog even niet doen bij Bunq die staan nogal negatief in het nieuws de laatste tijd betreffende veiligheid.

Lees het artikel van BNNVARA: Bunq bank

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-4-2024 om 20:28, ceesv zei:

Een iDEAL-betaling kan alleen van en naar een Nederlandse rekening

uh echt?

 

Ik heb toch ook spul in Duitsland gekocht met iDEAL hoor.

En omdat me dat nu pas invalt, een ING DIBA konto kun je ook gebruiken om in Nederland aankopen via iDEAL te regelen.

@Frans B moet misschien eens een kostenloses konto daar aanmaken.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

uh echt?

 

Ik heb toch ook spul in Duitsland gekocht met iDEAL hoor.

 

Maar dan doe je toch nog steeds een betaling vanuit een Nederlandse rekening, zoals Ceesv aangeeft? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik had een ING DIBA bankrekening in Duitsland t/m 2017 dus geen betaling vanuit Nederland maar in Duitsland

Ah, oké! 

Misschien doordat ING een Nederlandse bank is, werkt IDEAL dan toch? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...