Ga naar inhoud


rood licht dreambox


peterdj

Aanbevolen berichten

goededag allemaal , mijn dreambox 900 uhd heeft sinds vandaag alleen een rood licht en doet verder helemaal niets . op de achterzijde branden de beide ledjes van de internet aansluiting maar verder dus niets . de harde schrijf doet het ook niet , kan dit de elco,s zijn ? rescumode is dus ook niet mogelijk  

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een elco probleem is niet direct bekend bij de DM900. Ook geen RL modus mogelijk via de AAN/UIT 'knop'..

Als de box bij een koude start direct een rode LED geeft en de RL niet meer werkt dan is het einde verhaal....

 

Eventueel kun je de tunerkaart even eruit halen en kijken of hij start...

Als je een SAT aansluiting hebt KAN het onweer van vannacht de boel opgeblazen hebben...

 

Dream bestaat niet meer dus reparatie is niet meer mogelijk. Wel zou je via de inboedelverzekering een nieuwe kunnen claimen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het antwoord , of het hier vannacht geonweerd heeft weet ik niet niets van gemerkt in ieder geval . ik zal proberen wat hij doet als ik de tunerkaart er uit haalt maar twijfel of dat het is . bij een koude start gaat namelijk de rode led gelijk aan en niets werk meer , ook niet via putty .

wordt vervolgd ! peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Probeer eerst is een andere voeding.   En houd die vinger op de standby knop aan de voorkant als je de stroom er op zet. Knippert die dan ?

 

Ik vermoed namelijk toch dat het software matig is... maar het is een kwestie van uitsluiten.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kijk effe terug op ventusky

 

En wat gaat hij daar aan hebben ?  Dat lost zijn probleem toch niet op....

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

goededag , alvast bedankt voor de hulp ! maar na veel proberen lijkt alles weer te werken , eerst geprobeer een nieuwe verse image er op te krijgen en na enkele pogingen ging dat zowaar , de dreambox starte op en leek te bevriezen dus een andere er op gezet daarna terug naar een orginele image en de dreambox lijkt het te doen maar is nog niet aangesloten op de antenne ..laat nog weten of hij het nu echt blijft doen , raar is dit wel  !

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de box volledig van de stroom afhalen voordat je de coax aansluit.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doe ik altijd wel ja , maar zover kwam ik niet ! ik denk dat de box last heeft van warmte  , als hij meer dan 15 min aanstaat kapt hij er mee met dat rode led als vervolg : dus denk ik dat het of een hardware iets is of toch iets met software maar dat laatste vind ik twijfelachtig. ik wordt er moe van !! zet de box voorlopig maar even weg tot dat ik iets weet , een ventilator of zo ???? iedereen bedankt voor de moeite en een fijn weekend !!!

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op het mainboard kijken of het toevallig een 0.3b revisie board is. Die staat bekend om zijn losse BCM contact. Vroeger werd dat omgeruild maar dat kan nu niet meer.. Enige oplossing is een goede stille ventilator inbouwen... Heb hier ooit een artikeltje over geplaatst . Mijn box werkt nog steeds..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...