Ga naar inhoud


Even voorstellen.


RoBar

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Mijn naam is Ron, ben 69 jaar en woon in Musselkanaal. 

Ik heb een schotel met triple lnb waarvandaan 2 kabels naar binnen gaan en eindigen in een VU+ Solo2 ontvanger met openpli image.

Vanwege verschillende kleine probleempjes in het verleden heb ik steeds wat andere instellingen uitgeprobeerd en weer teruggezet maar ik ben bang dat het nu een mengelmoes van goede en foute instellingen is geworden.

Ik ben lid geworden van dit forum om antwoord te vinden op vele vragen voor wat betreft schotelafstellingen, vu+ instellingen en canal digitaal vragen.

Echter, door de veelheid aan topics ben ik nu al het overzicht kwijt en zijn het altijd net niet de antwoorden die passen bij mijn situatie.

Wat zou het mooi zijn als er een enthousiasteling in de buurt zou wonen met wie ik samen de juiste configuraties zou kunnen instellen.

Maar hoe kom ik er achter waar zo'n enthousiasteling woont en of die mij zou willen helpen met alle vragen.

Maar gelukkig staat vragen nog steeds vrij dus ik stel gewoon de brutale vraag:

"Wie woont er in de buurt van Musselkanaal en wil/kan mij helpen met het correct instellen van de schotel, ontvanger, software en al dat soort zaken".

Groeten, Ron.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Woon niet in Musselkanaal maar heb er wel hele fijne herinneringen aan. Vaak op vakantie geweest bij familie..

 

Soit... Via AnyDesk is er remote via Internet natuurlijk van alles mogelijk

En vragen kan hier natuurlijk altijd

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RoBar

 

Welkom op dit forum
Plaats eens een foto van je schotel op dit forum waarop de schotel en de triple-lnb goed te zien is. Dat geeft meestal meer info dan duizend woorden.
Heb je ook bepaalde problemen met je schotel?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RoBar zei:

Ik ben lid geworden van dit forum om antwoord te vinden op vele vragen voor wat betreft schotelafstellingen, vu+ instellingen en canal digitaal vragen.

Echter, door de veelheid aan topics ben ik nu al het overzicht kwijt en zijn het altijd net niet de antwoorden die passen bij mijn situatie.

 

Als je nu is begint met te vragen wat je wilt weten.  Wat gaat er fout ?

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste RoBar

 

Welkom op dit forum
Plaats eens een foto van je schotel op dit forum waarop de schotel en de triple-lnb goed te zien is. Dat geeft meestal meer info dan duizend woorden.
Heb je ook bepaalde problemen met je schotel?

 

20240503_173633.thumb.jpg.ab2eb290f6f5aecd6e41d07d7afad667.jpg

Bij deze een foto van de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Codx zei:

 

Als je nu is begint met te vragen wat je wilt weten.  Wat gaat er fout ?

Oef, waar te beginnen. Alles werkt wel maar verschillende zenders blijven zwart. Zoals crime en investigations.

Dat zou te maken hebben met codering maar ik heb geen idee hoe dat op te lossen.

Als ik iets op wil nemen bijvoorbeeld 2 uitzendingen op verschillende kanalen dan worden andere kanalen grijs en kan ik niet meer kijken naar wat anders.

Ik overweeg een andere decoder (vu duo 4k es) maar durf niet over te stappen omdat ik niet zeker weet of mijn 'oude' smartcard daarop zal werken.

En zo kan ik wel doorgaan, vandaar mijn vraag of er iemand is die dat allemaal kan corrigeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou eerst de schotel eens schoon maken, dan ontvang je al flink wat meer zenders.

En kort de coaxkabels eens 3cm in want waarschijnlijk is er vocht in de coaxkabel gelopen. Je hebt de F-connectors niet afgetaped met vulcaniserende tape.

triple-lnb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, RoBar zei:

Alles werkt wel maar verschillende zenders blijven zwart. Zoals crime en investigations.

 

Ik overweeg een andere decoder (vu duo 4k es) maar durf niet over te stappen omdat ik niet zeker weet of mijn 'oude' smartcard daarop zal werken.

Dit lijkt mij geen schotel ontvangst probleem maar een decodering probleem.

Voor sommige zenders heb je een ci module nodig, die zenders zijn niet te decoderen door je softcam.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RoBar zei:

Oef, waar te beginnen. Alles werkt wel maar verschillende zenders blijven zwart. Zoals crime en investigations.

Dat zou te maken hebben met codering maar ik heb geen idee hoe dat op te lossen.

Als ik iets op wil nemen bijvoorbeeld 2 uitzendingen op verschillende kanalen dan worden andere kanalen grijs en kan ik niet meer kijken naar wat anders.

Ik overweeg een andere decoder (vu duo 4k es) maar durf niet over te stappen omdat ik niet zeker weet of mijn 'oude' smartcard daarop zal werken.

En zo kan ik wel doorgaan, vandaar mijn vraag of er iemand is die dat allemaal kan corrigeren...

 

Crime en Investigations heeft geen seca codering dus die kun je niet zomaar met een smartcard en softcam zien of je moet over een sleutels uit een officiele ontvanger beschikken en de kaart in Nagra mode kunnen draaien.  Oplossing daarvoor is je kaart in een officiele CI+ module stoppen of een lijntje nemen bij iemand die deze zender via CS kan leveren.  Dan kun je alle zenders kijken en nog veel meer.    Die CI+ module zou ik persoonlijk niet aan beginnen omdat je dan het aantal zenders wat je tegelijk kunt decoderen ook weer verder beperkt. 

 

Welke softcam gebruik je nu ?

 

Als je meerdere zenders tegelijk wilt opnemen of kijken dan heb je meestal ook meerdere tuners nodig.  Jou ontvanger heeft er 2 dus je hebt al redelijke vrijheid. Je kunt een ontvanger nemen met 2  FBC  DVB-S2 tuners, waarbij FBC staat voor Full Band Capture waarbij je 2 van de 4 kwadranten volledig tegelijk kunt ontvangen er van uitgaande dat er minstens 2 kabels van de schotel naar de ontvanger lopen.   Je kunt in principe een ontvanger nemen waar je ook een derde DVB-S2 tuner kan toevoegen of een 2e (goedkope enigma2) ontvanger ergens in huis bijv in slaapkamer waar je de tuner via fackback tuner functie van leent en van streamt.. dan kun je ook een extra zender kijken. Maar nogmaals daar moet je schotel dan natuurlijk ook voor geschikt zijn (LNB met 4 uitgangen ipv 2) 

 

Maar hoe vaak komt dit voor dat je meerdere dingen tegelijk wilt opnemen en wilt kijken?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

 

Crime en Investigations heeft geen seca codering dus die kun je niet zomaar met een smartcard en softcam zien of je moet over een sleutels uit een officiele ontvanger beschikken en de kaart in Nagra mode kunnen draaien.  Oplossing daarvoor is je kaart in een officiele CI+ module stoppen of een lijntje nemen bij iemand die deze zender via CS kan leveren.  Dan kun je alle zenders kijken en nog veel meer.    Die CI+ module zou ik persoonlijk niet aan beginnen omdat je dan het aantal zenders wat je tegelijk kunt decoderen ook weer verder beperkt. 

 

Welke softcam gebruik je nu ?

 

Als je meerdere zenders tegelijk wilt opnemen of kijken dan heb je meestal ook meerdere tuners nodig.  Jou ontvanger heeft er 2 dus je hebt al redelijke vrijheid. Je kunt een ontvanger nemen met 2  FBC  DVB-S2 tuners, waarbij FBC staat voor Full Band Capture waarbij je 2 van de 4 kwadranten volledig tegelijk kunt ontvangen er van uitgaande dat er minstens 2 kabels van de schotel naar de ontvanger lopen.   Je kunt in principe een ontvanger nemen waar je ook een derde DVB-S2 tuner kan toevoegen of een 2e (goedkope enigma2) ontvanger ergens in huis bijv in slaapkamer waar je de tuner via fackback tuner functie van leent en van streamt.. dan kun je ook een extra zender kijken. Maar nogmaals daar moet je schotel dan natuurlijk ook voor geschikt zijn (LNB met 4 uitgangen ipv 2) 

 

Maar hoe vaak komt dit voor dat je meerdere dingen tegelijk wilt opnemen en wilt kijken?

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Maar ik ben niet zo thuis in het vakjargon dus bepaalde termen termen zijn voor mij abracadabra... Sorry daarvoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, RoBar zei:

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Maar ik ben niet zo thuis in het vakjargon dus bepaalde termen termen zijn voor mij abracadabra... Sorry daarvoor.

 

Daarom leg ik het zo duidelijk mogelijk uit. Zoveel termen staan hier toch niet in.  Maar als je iets niet snapt moet je wel vertellen wat. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...