Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Als je ingang 1 t/m 4 gebruikt (diseqc-1.0 commando) moeten beide schakelaars op nul staan, zie: https://2021.emp-centauri.cz/pdf/1003225.pdf
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Hoy sprietje, ik gebruik nu alleen de linkerzijde van de switch en dat werkt zo .mijn vermoeden is ,dat ik de tv voor de gek moet houden ,door de naam van de satelliet te wijzigen en dan werkt het denk ik . Want de 0,8 ° west zit nu op de plaats van 23,2 astra zitten .en dat werkt zo mvg Ricardo
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Ik heb beeld Hoy sprietje de lnbs zitten heeeeel dicht op elkaar
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Aansluiting 1 t/m 4 zijn de linkse 4 aansluitingen. De diseqc-switch is op een tv aangesloten? Grote kans dat een tv alleen maar met diseqc-1.0 overweg kan en niet met diseqc 1.1. Ik snap helemaal niets van wat je allemaal schrijft.
Mimisiku Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Ik heb nog geen enkele TV gezien die DiseqC 1.1 ondersteunt. Wel 2 die SCR ondersteunen.... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Dank je welvoor je inzet . Maar het werkt wel ik ga zo de schoteltilt nog 0,55 ° verzetten om de signaal kwaliteit wat beter te krijgen mvg Ricardo
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Dat jij daar tijd voor hebt. Ik heb echt wel betere dingen te doen. Beste IJzerbout Ik heb zijn coördinaten even teruggezocht om de oude calculator met de nieuwe calculator van Cahors te kunnen vergelijken. De uitkomst is precies hetzelfde. Het lijkt er dus op dat ze alleen de layout van de afbeeldingen veranderd hebben
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 8 minuten geleden, RicardoBelli zei: Dank je welvoor je inzet . Maar het werkt wel ik ga zo de schoteltilt nog 0,55 ° verzetten om de signaal kwaliteit wat beter te krijgen mvg Ricardo Waarom de schoteltilt nog 0,55° verzetten? Klopt die -9,55° dan niet uit de calculatie?
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Nee hij staat nu op -9,00 was de berekening van de vorige opstelling .dus met de 0,8 west mvg Ricardo Ik weet het met een goede satmeter werkt het een stuk makkelijker
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei 19 minuten geleden, RicardoBelli zei: Nee hij staat nu op -9,00 was de berekening van de vorige opstelling .dus met de 0,8 west mvg Ricardo Ik weet het met een goede satmeter werkt het een stuk makkelijker Huh..., met de 0,8 west is de schoteltilt -5 graden.
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Nee ik heb de 0,8 eraf gehaald en nu de 9 ° oost erop Hoe moet de elevatie staan dan met de 9 ° oost erop
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Met de 0,8west er op moet de schotel uitgericht worden op de Hotbird 13e. Als de 9e de meest westelijke is, moet de schotel uitgericht worden op de Astra 19,2. Die twee satellieten hebben natuurlijk een verschillende elevatie. Zie hier de gegevens van de nieuwe calculator. Je ziet dat die precies hetzelfde zijn als van de oude calculator.
RicardoBelli Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Ha dat is dan mooi om te vergelijken dat de nieuwe calculator toch hetzelfde aangeeft sprietje bedankt voor het meedenken . Maar ik krijg de waardes niet hoger .mvg Ricardo Ps wat is de zwakste transpondor op 19,2 ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen