Ga naar inhoud


Defecte VU+Solo 4K. Iemand een idee van oorzaak of reparatie?


greevels

Aanbevolen berichten

Goedemiddag

sinds enkele dagen werkt mijn VU+ Solo 4K niet meer.

er is hier wel hevige onweer geweest en de hoofdschakelaar is er toen uitgeschoten. Misschien dat die bij het inschakelen van d3 hoofdschakelaar een stroompiek heeft gehad? Ik kan dat niet bevestigen want ik was op dat moment niet thuis.

Het blauwe cirkeltje brand wel als ik hem inschakel en ik hoor de hdd ook draaien maar verder zit er geen leven meer in

het display doet niets meer.

Heb de voeding geprobeerd van mijn broer zijn VU+ Solo 4K maar dat gaf geen verschil.

weet iemand of deze ontvangers nog gerepareerd worden? Zoja waar? of wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@greevels,

heb je hem al eens geprobeerd te flashen met een (fat32 geformatteerde) USB stick en een vers image uit het internet?

als de aan uit knop nog oplicht is niet alles stuk... dus dan zou ik eerst eens lijken of opnieuw geflashed kan worden.

 

en gebruik dan niet het aan uit knopje achterop maar de stekker van de externe voeding, want die aan uit knop kan stuk gaan.

 

Zwarte Piste

Famke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen heb ik hem opgestuurd naar sat reparaties en weer terug gekregen. Moederbord kapot, de HDMI uitgang naar de processor was het verdicht dus einde hobby. Het heeft hier in Limburg die avond stevig geonweerd en toen was de hoofdschakelaar er ook uitgevlogen. De man van Sat reparaties gaf aan dat de HDMI uitgang dan een groot doelwit is.  .

dan houd het ook wel op wat betreft deze hobby. Niet de behoefte om nog 300€ en meer uit te geven voor een andere ontvanger. Zeker niet gezien het tijdperk waarin de satelliet schotel steeds meer tot het verleden zal behoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor iets meer dan 100 euro heb je een alternatieve goede 4K box als het enkel voor hobby is.Heb hier een SF8008 4K combo en die doet het lekker met sat en iptv

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem in België   dat je al 290€ vrijstelling of franchise hebt.

Ze trekken dan ook nog eens van de waarde af ook.

Raar dat het enkel de vu is?

Bij ons ook eens een bliksem inslag gehad en voor 1500€ schade. Das al eens de moeite om aan te geven.

Wij hadden 2 tv's stuk, warme luchtoven, isdn modem stuk enzo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Misschien iets te ijdel van me maar heb je geen huisraad en inboedel verzekering waar bliksemschade in opgenomen is?

 

Jawel, word ook wel opgegeven maar dat wordt de dagwaarde wat je dan nog uitgekeerd krijgt. Zal niet om de nieuwwaarde gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zo zijn dat bij het terug inschakelen van de hoofdschakelaar hij misschien een stroompiek heeft gehad. Is moeilijk te zeggen. Maar verder was er geen schade nee. Ook vanbinnen in de Vu zag het er nog allemaal piekfijn uit. Heb hem teruggekregen dat het display weer werkte en de instellingen ook op het scherm van de display. Ook is de hdd weer via het netwetk te bereiken maar geen beeld meer op de tv.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan kijken of je er wel mee kan streamen.

Dat zou nog wel moeten werken wanneer de HDMI uitgang defect is.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2024 om 17:12, greevels zei:

Het kan ook zo zijn dat bij het terug inschakelen van de hoofdschakelaar hij misschien een stroompiek heeft gehad. Is moeilijk te zeggen.

Dat beweerde de dame zonder ook maar enige kennis van de stroomclub hier ook toen hier veel kapot ging bij een spanningspiek. Het was mijn schuld want ik had de zaak weer aangezet, was haar verhaal. Ik heb haar gezegd dat ze niet goed bij haar hoofd is en was dus een potentiële vriendin kwijt.

Maar omdat die idioot dat in opdracht(?) aangaf wilde de verzekering niets betalen.

Gelukkig hadden de buren er een meter aanhangen en die gaf aan dat er 520 volt op de spullen had gestaan. Toen keerde de verzekering dus uit.

Helaas merk je een klein jaar later dat er nog meer kapot is gegaan aan spullen die je 1x in het jaar gebruikt...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...