FMJA Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Ik heb een schotel waarop altijd Engelse zenders ontvangen zijn en waarop ik bij Astra 2 ( 28,2 gr) 100% ontvangst heb De schotel iets gedraaid maar voor mijn Astra 1 en Astra 3 ontvangst ( 19.2 en 23.5 ) lukt het niet om meer als 60% signaal te krijgen. Volgens de service desk van Canaldigital kan het niet aan de LNB liggen, maar ik begin te twijfelen. Moet deze anders uitgericht worden of is er voor de Astra 1 en 3 een andere LNB nodig? Graag jullie hulp.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 mei Moderator Geplaatst: 6 mei Welkom. Alleen draaien is niet voldoende, je zal ook de elevatie van de schotel moeten aanpassen. Voor Astra 3 en 1 zal je de schotel steeds een klein beetje hoger moeten richten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Er zijn triple LNB's voor Astra 1, 2 en 3. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
FMJA Geplaatst: 6 mei Auteur Geplaatst: 6 mei Elevatie gewijzigd door de schotel iets hoger te richten maar het signaal wordt er niet beter op.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 mei Moderator Geplaatst: 6 mei In welke regio staat de schotel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Beste FMJA Waarom ga je je schotel verdraaien als je uitstekende ontvangst hebt? Wat ben je eigenlijk van plan? Gaat het om een enkele lnb of om meerdere lnb's? Hoe groot is de schotel en waar staat die?
FMJA Geplaatst: 6 mei Auteur Geplaatst: 6 mei De schotel staat in de regio Valencia Spanje. diameter 180 cm Er zit een universal twin LNB op de schotel van Invacom.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 mei Moderator Geplaatst: 6 mei Met een diameter van 180 cm is de openingshoek van de schotel klein. Uitrichten is milimeter werk. Ook de skew van de lnb moet je optimaal instellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Waarschijnlijk een primefocus schotel. Dat is voor een leek niet zo makkelijk af te stellen. Maak eens een foto van je schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen