Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


Aanbevolen berichten

Op 26-5-2024 om 10:51, Sprietje zei:

Van meerdere kanten bericht gekregen dat transponder 11739V na de fec-verhoging van 2/3 naar 3/4 het zwakste is en bij sommige niet meer te ontvangen is. Het gaat dan om de zenders NPO2, SBS6, Star Cannel, Filmbox, Canal+ Action, ESPN, ESPN 4,  Fightbox, Disney Channel, CD Info & Nieuws, TV Vlaanderen Infokanaal, Travelxp, Mezzo, 192TV, ONS, NPO Politiek en Nieuws, Vixen.

 


 

Vandaag twee camperaars teleurgesteld. Met een oude Oyster Caro met een HDTV receiver positioner een zéér slecht signaal op alle CD zenders. Tele Letzebourg (196) geeft een ongestoord plaatje maar die heeft dan ook geen last van het gedoe bij CD.

En zojuist nog een met een Alden set met een SSC controller. Vorige week nog beeld en na woensdag was het over. De lock van 23.5 heb ik kunnen oplossen maar toen kwam de teleurstelling met een beetje regen. Niet naar te kijken maar ook op Tele Letzebourg een strak plaatje.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden, Mojo zei:

Nou heeeeeeeeerlijk. Kunnen we in HD naar Mediashop, Tommy Teleshoping, Hart van Nederland en de Flying Doctors kijken.

het is ook altijd wat , eerst allemaal klagen dat de zender in SD was te bekijken en nu men aan klaagzang gehoor heeft gegeven is het weer niet goed.

men is blijkbaar niet snel tevreden in nederland

  • Like 2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, John van Dreumel zei:


 

Vandaag twee camperaars teleurgesteld. Met een oude Oyster Caro met een HDTV receiver positioner een zéér slecht signaal op alle CD zenders. Tele Letzebourg (196) geeft een ongestoord plaatje maar die heeft dan ook geen last van het gedoe bij CD.

En zojuist nog een met een Alden set met een SSC controller. Vorige week nog beeld en na woensdag was het over. De lock van 23.5 heb ik kunnen oplossen maar toen kwam de teleurstelling met een beetje regen. Niet naar te kijken maar ook op Tele Letzebourg een strak plaatje.

 

Ja wat wil je, RTL Tele Letzebuerg zit op een transponder met DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4. Die kun je al ontvangen met 5,5dB signaal. Die transponderspecificatie gaan ze ook niet veranderen want SES gebruikt die om bepaalde gegevens door te sturen. Dat is ingebakken in vele ontvangers.

Ook wordt deze transponder door alle automatische schotels gebruikt om de Astra 23,5-satelliet te zoeken omdat die zo sterk is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging er mij enkel om dat de M7 zenders gewoon in Gelderland niet meer te ontvangen zijn met twee verschillende kleinere schotels waar dat vóór de wijziging nog wel zo was. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Vandaag twee camperaars teleurgesteld. Met een oude Oyster Caro met een HDTV receiver positioner een zéér slecht signaal op alle CD zenders. Tele Letzebourg (196) geeft een ongestoord plaatje maar die heeft dan ook geen last van het gedoe bij CD.

En zojuist nog een met een Alden set met een SSC controller. Vorige week nog beeld en na woensdag was het over. De lock van 23.5 heb ik kunnen oplossen maar toen kwam de teleurstelling met een beetje regen. Niet naar te kijken maar ook op Tele Letzebourg een strak plaatje.

 

Heb je de skew van de Oyster Caro optimaal ingesteld?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, de vrije fries zei:

het is ook altijd wat , eerst allemaal klagen dat de zender in SD was te bekijken en nu men aan klaagzang gehoor heeft gegeven is het weer niet goed.

men is blijkbaar niet snel tevreden in nederland

Het gaat er om dat het een beslissing van armoede is. Bovendien lijkt mij dat Viaplay geen heel hoge kijkdichtheid heeft

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Het ging er mij enkel om dat de M7 zenders gewoon in Gelderland niet meer te ontvangen zijn met twee verschillende kleinere schotels waar dat vóór de wijziging nog wel zo was. 

 

Maar hoe groot zijn die schotels dan ? Want blijkbaar voldeden ze eigenlijk eerder ook al niet echt.  Met mijn 60 cm schotel heb ik gewoon beeld ook tijdens het regenachtige weer. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Een CARO is een vlakantenne en die maatvoering kun je niet vergelijken met een parabolische schotel omdat vlakantennes een veel hoger rendement hebben.

 

Dan moet die geen problemen hebben.  Dan ligt het aan de uitrichting.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Sprietje zei:

Ook bij kleine vlakantennes ligt een grens van wel of niet ontvangen.

 

Ja maar je zegt net die dingen hebben een hoger rendement dan een offset schotel, kortom 50 cm moet het beter doen dan die multytenne van jou van 45 cm en daar heb je wel ontvangst.  Dus of jou verhaal klopt niet of die schotel staat toch niet 100% goed uitgericht. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

 

Ja maar je zegt net die dingen hebben een hoger rendement dan een offset schotel, kortom 50 cm moet het beter doen dan die multytenne van jou van 45 cm en daar heb je wel ontvangst.  Dus of jou verhaal klopt niet of die schotel staat toch niet 100% goed uitgericht. 

Ook niet onbelangrijk: hoe is de gevoeligheid van de ontvangers?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...