Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


Aanbevolen berichten

Gezien mijn persoonlijke souplesse gecombineerd met de omstandigheden op dát specifieke moment heb ik dit advies wel aan de eigenaar van de schotel gegeven om de skew van de Caro te controleren en zonodig aan te passen. De kans dat deze niet goed zou zijn is minimaal omdat deze schotel vrijwel nooit in het buitenland is geweest en er geen noodzaak was om deze aan te passen. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, John van Dreumel zei:

Gezien mijn persoonlijke souplesse gecombineerd met de omstandigheden op dát specifieke moment heb ik dit advies wel aan de eigenaar van de schotel gegeven om de skew van de Caro te controleren en zonodig aan te passen. De kans dat deze niet goed zou zijn is minimaal omdat deze schotel vrijwel nooit in het buitenland is geweest en er geen noodzaak was om deze aan te passen. 

 

De skew van de Astra 23,5 is 7,5 graad groter geworden. Het zou dus best wel eens kunnen dat hij hem een stuk schuiner moet zetten. In Utrecht moet hij 14 graden schuin staan.

De Caro meet 50x50cm maar het effectieve ontvangstoppervlak is kleiner.
Wat ook zou kunnen is dat de plastic kap door de zon in de loop der jaren wat poreus is geworden en dat daar vocht in gaat zitten. Dat vocht houdt natuurlijk ook signaal tegen. Dan krijg je een groot verschil tussen ontvangst bij droog weer en nat weer. Een keer goed is de autowas zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond even ge googled en kwam tot de conclusie dat de versterking van dit soort schoteltjes misschien wel te vergelijken is met een 60-65 cm schotel, ze geven ongeveer 36 dB op.  Maar doordat het vlakschotels zijn is de openingshoek niet hetzelfde en is dus veel gevoeliger voor storingen en weer.  Ook lees ik over C/N waardes van 7.x en 8.x dB.  Dat komt niet eens in de buurt van wat je met een 60/65 cm offset schotel haalt.  Kortom je moet dat soort rommel helemaal niet kopen, Oyster heeft ook automatische offset schoteltjes, die hebben wel een normale opbrengst.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dit een goede wending, Viaplay is volgens mij meer bekeken dan Earthx tv. Je kan wel nog deze zender op de 28.2 E 11386 V in HD bekijken, is wel de UK beam, waarvoor voor sommigen die buiten deze beam liggen een grotere schotel nodig zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2024 om 19:47, Sprietje zei:

Dat is nu jammer dat 192TV van de satelliet af gaat.

er is door diverse mensen aan Kabelio gevraagd of de zender 192 Tv net als nu met BVN is gebeurt kan worden doorgegeven via kabelio.

 

de eigenaar van Kabelio vraagt nu het volgende:

 Ich kenne den Sender nicht. Jemand von 192TV kann uns vllt. kurz schreiben, b2b@kabelio.ch, ob das von Interesse wäre, ob sie uns per SRT einen ordentlich Stream anbieten können, usw. 

 

ik heb de vraag doorgegeven aan 192 TV

  • Bedankt 2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2024 om 03:13, de vrije fries zei:

er is door diverse mensen aan Kabelio gevraagd of de zender 192 Tv net als nu met BVN is gebeurt kan worden doorgegeven via kabelio.

 

de eigenaar van Kabelio vraagt nu het volgende:

 Ich kenne den Sender nicht. Jemand von 192TV kann uns vllt. kurz schreiben, b2b@kabelio.ch, ob das von Interesse wäre, ob sie uns per SRT einen ordentlich Stream anbieten können, usw. 

 

ik heb de vraag doorgegeven aan 192 TV

 

reactie van 192 TV:

"We zullen dit zeker meenemen in onze toekomstplannen."

 

de eigenaar van Kabelio meld nu het volgende:

Ze namen contact op! 
Laten we eens kijken of we bij elkaar komen.

  • Like 3

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-6-2024 om 02:30, de vrije fries zei:

 

reactie van 192 TV:

"We zullen dit zeker meenemen in onze toekomstplannen."

 

de eigenaar van Kabelio meld nu het volgende:

Ze namen contact op! 
Laten we eens kijken of we bij elkaar komen.

aanvulling van de kant van kabelio:

192TV heeft contact met ons opgenomen, maar heeft onze vragen nog niet beantwoord, het gaat om commerciële kwesties. Als 192TV beschikbaar komt dan alleen in SD.

 

Er is een Statmux-pool van 52,5 Mbps. Of het nu gaat om één zender of 30, de totale datasnelheid wordt verdeeld over alle zenders op basis van de (bewegings)vraag. We bepalen alleen de maximale bitrate die een zender mag hebben, en welke prioriteit in geval van twijfel als er sprake is van een bewegingsoverbelasting. Daarnaast definiëren we de reso, framerate en heeft p50 de voorkeur, omdat daar een hogere GOP kan worden gebruikt zonder in te boeten aan zappen, zappen onder de 1,5 sec. Een hogere GOP betekent ook een betere beeldkwaliteit bij een lagere bitsnelheid. Uiteraard altijd binnen de grenzen van wat mogelijk is. Natuurkunde kan niet terzijde worden geschoven. We willen niet verder gaan dan bepaalde criteria als het gaat om kwaliteit.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling:

 

kabelio:

 

BVN, zo heb ik al uitgelegd, maakt deel uit van onze tweede steunpilaar van Kabelio. Zonder deze tweede pijler zou Kabelio nooit winstgevend zijn geworden, wat het sinds begin 2023 is.

 

Mooz heb ik ook uitgelegd, ook hier is het plan om op twee sporen te rijden. Bovendien maakt het momenteel deel uit van een onderhandelingstroef voor een Simulcrypt-extensie met een partner die twee betaaltelevisieplatforms op Hotbird exploiteert.

 

De laatste SD-spot op 10.853 krijgt ofwel 192TV als ze tot een commerciële overeenkomst komen, of SKY News UK. 

Met name SKY News is al meerdere keren gevraagd voor simulcrypting/exchange, en ook wij vinden SKY News een zeer interessant kanaal.

 

Wat betreft het toevoegen van een SD-kanaal aan 11,096, ja, dit zou mogelijk zijn. Maar op dit moment willen we dit liever vermijden, zodat de bitrates ten goede komen aan de bestaande zenders.

 

vraag:

 

 wat betreft 192TV:
Als 192TV 13°Oost haalt, krijgt hij de aandacht en het technische bereik dat hij meer dan verdiend heeft!
Alsjeblieft Kabelio, pak hem!


Ik kan het alleen maar eens zijn met 192TV en hopelijk misschien zelfs in HD (720p zou genoeg zijn met een lage datasnelheid, maar goede geluidskwaliteit!).

Daarnaast zou TV Vlaanderen of Canal Digitaal ingeschakeld kunnen worden en zouden abonnees hiervoor encryptie aangeboden kunnen krijgen (Simulcrypt).

 

antwoord kabelio:

We zullen zien wat er de komende dagen uitkomt.

  • Like 2
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2024 om 10:21, de vrije fries zei:

Daarnaast zou TV Vlaanderen of Canal Digitaal ingeschakeld kunnen worden en zouden abonnees hiervoor encryptie aangeboden kunnen krijgen (Simulcrypt).

 

Alles kan maar bijna alle CD/TVV kijkenrs hebben een 19/23  schotel combi en daar zit 13 oost niet bij. Dus die zijn daar niet mee geholpen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Codx zei:

 

Alles kan maar bijna alle CD/TVV kijkenrs hebben een 19/23  schotel combi en daar zit 13 oost niet bij. Dus die zijn daar niet mee geholpen.

Inderdaad. 192TV zou nog kunnen uitwijken naar 19.2 oost en daar een aanbieder vinden die nog wat bitjes over heeft

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, Codx zei:

 

Alles kan maar bijna alle CD/TVV kijkenrs hebben een 19/23  schotel combi en daar zit 13 oost niet bij. Dus die zijn daar niet mee geholpen.

192 TV is veel aangevraagd door met name duitse mensen die via satelliet naar de zender kijken.

het zou niet   bestemd zijn voor  nederlanse/belgische kijkers.

 

toen we hiervan hoorden is geopperd om deze via Simulcrypt ook beschikbaar te maken voor CDS/TVV kijkers zodat men hier na het stoppen via satelliet 23,5 oost toch nog zou kunnen blijven kijken

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2024 om 19:07, astro iris zei:

Persoonlijk vind ik dit een goede wending, Viaplay is volgens mij meer bekeken dan Earthx tv. Je kan wel nog deze zender op de 28.2 E 11386 V in HD bekijken, is wel de UK beam, waarvoor voor sommigen die buiten deze beam liggen een grotere schotel nodig zal zijn.

EarthxTV HD Currently off air, but stil carrying EPG data on 11.387 V

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...