Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


Aanbevolen berichten


Nieuwe actieve transponders op positie 23.5 Oost

Op positie 23,5° Oost , waar de Astra 3B- en Astra 3C-satellieten geparkeerd staan kwamen 4 nieuwe transponders tot leven.

De nieuwe capaciteit is operationeel op de transponders 12.422; 12.441; 12,460 en 12,480 GHz. In alle gevallen bedraagt de symboolsnelheid 30 Msymb/s, FEC 3/4, DVB-S2 standaard en 8PSK modulatie. Alle vier de multiplexen kunnen per signaal worden gedetecteerd, maar bieden (nog) geen programma's of datadiensten.

Wat er op deze transponders zal verschijnen is nog niet bekend.

technische parameters:

• Astra (23,5°O), 12,422 GHz, pol H, SR 30000, FEC 3/4, DVB-S2/8PSK
• Astra (23,5°O), 12,441 GHz, pol V, SR 30000, FEC 3/4 , DVB-S2/8PSK
• Astra (23,5°O), 12,460 GHz, pol H, SR 30000, FEC 3/4, DVB-S2/8PSK
• Astra (23,5°O), 12,480 GHz, pol V, SR 30000, FEC 3/4, DVB-S2/8PSK


Twee Oekraïense Suspilne-kanalen op 23.5 Oost

via deze satelliet zijn twee Oekraïense televisiestations van de publieke omroep Suspilne begonnen met uitzenden.

De nieuwszender Suspilne News ( FTA ) en de cultuurzender Suspilne Kultura (CA BISS) verschenen op de Astra 3C-satelliet (voorheen bekend als Astra 5B ), die geparkeerd staat op positie 23,5° Oost , op de transponder 12,285 GHz. De programma's worden uitgezonden in MPEG-4 in een reguliere DVB-S2 multiplex, samen met eerder gelanceerde radioprogramma's. Andere Oekraïense tv-stations zenden uit op dezelfde frequentie in T2-MI.

technische parameters - Suspilne News HD (FTA), Suspilne Kultura SD (CA BISS):

• Astra 3C (23,5°E), frequentie 12,285 GHz, pol V, SR 30000, FEC 2/3, DVB-S2/8PSK

 

kabelio 13°Oost:

 

wat betreft 192TV:

ik denk dat de kans klein is geworden

 

vraag: En wat is de status van 192tv?

antwoord kabelio: Die is er niet. Er kwam niets naar ons antwoord op hun e-mail.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, verkeerd topic

 

 

 

 

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

192 TV en NPO Politiek zijn er nog. Dreamworks is ook terug naar SD

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg het niet zo meer sinds ik geen CDS abonnement meer heb, maar dit komt ook mij over als een krimpflatie.

 

Met mijn conclusie vraag ik mij af hoe lang CDS nog zal bestaan, ik neem aan dat dit met het flink aantal opgezegde abonnementen te maken heeft.

 

Ik ken iemand die vorig jaar nog een vakantie abonnement had, dit jaar is er geen schotel meer mee op vakantie gegaan i.v.m. de te hoge tarieven en via 4G en of 5G van Vodafone naar IPTV van Ziggo wordt gekeken, ik heb nog geen ervaring daarover vernomen i.v.m. nog niet terug van vakantie.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

192 TV en NPO Politiek zijn er nog. Dreamworks is ook terug naar SD

Dit was officieel gecommuniceerd: Per 18 juni gaan wij op de satelliet helaas afscheid nemen van de zenders 192TV en NPO Politiek.

 

Inderdaad nog steeds beeld van 192 TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mojo zei:

Gelukkig zijn er nog andere bronnen om naar 192tv te kijken🤔

Het blijkt een aardig populaire zender te zijn, ik heb hem niet. Maar een satelliet vervanging lijkt dus een gepasseerd station. Op 28.2 zitten meerdere oudere muziek themazenders, daar ga ik mij mee redden voor een paar klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

192 gaat hier gewoon nog open op sat

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...