Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Sprietje zei:

Omdat ze in Tsjechië en Slowakije dus met een grotere schotel werken, kunnen ze daar met een signaal toe dat iets moeilijker te ontvangen is. Vandaar dat ze daar fec 3/4 gebruiken en hier in Nederland bij Canal Digitaal fec 2/3.

 

 

Je beseft je dat andere providers ook al lang met FEC 3/4 werken, bijv. Sky Deutschland, HD+ Allente, Polska Canal+ en nog een berg. Al helemaal ingeburgerd dus. Alleen sprietje is van mening dat het niet kan.  

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Ja, allemaal in combinatie met een grotere schotel. Je noemt dus providers van de Astra 19,2 en de Hotbird 13. Wil je die beide ontvangen op een 1 schotel, dan bestaat er het 6,2 graden monoblock. Die bestaan er ook alleen maar voor 80cm-schotels, niet voor 60cm-schotels.

Codx, wat heb je toch weinig verstand van zaken.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Sprietje zei:

Lyngsat geeft aan dat transponder 12130V Dubai parameters heeft DVB-S, SR 27500, 3/4, SD-zenders dus in de BSS-beam.

Kingofsat en Flysat geeft aan DVB-S2, 8PSK, fec 3/4, SR 30.000, HD-zenders dus met deze beam: https://www.flysat-beams.com/badr8-beam.php  sinds 23-01-2024. Die kun je dus niet ontvangen.

 

12130 dubai tp is EMENA

beam! Europe dus! Kon ze tot voor kort ontvangen, maar dan wel iets van 28 oost af gedraaid omdat daar ook een transponder interferentie geeft, maar nu de Astra 3C beam is verplaatst en de 12.130 erop is gaan testen, lukt het zo goed als niet meer. Soms alleen met wat storingen.  Kon Dubai altijd ontvangen op 26 oost, dit komt door sterke 23,5 oost beam denk ik,

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Schotelspeller zei:

maar nu de Astra 3C beam is verplaatst en de 12.130 erop is gaan testen, lukt het zo goed als niet meer. Soms alleen met wat storingen.  Kon Dubai altijd ontvangen op 26 oost, dit komt door sterke 23,5 oost beam denk ik,

 

Zijn ze op de Astra 3C gaan testen op 12130V? Waar lees je dat? Dat kan helemaal niet want 12130V (12129V) is een transponder die al zeker 10 jaar gebruikt wordt door Canal Digitaal / TV Vlaanderen op de Astra 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Zijn ze op de Astra 3C gaan testen op 12130V? Waar lees je dat? Dat kan helemaal niet want 12130V (12129V) is een transponder die al zeker 10 jaar gebruikt wordt door Canal Digitaal / TV Vlaanderen op de Astra 3B.

Klopt is al langer in gebruik, het is onlangs begonnen met de storingen, geheel toevallig is onlangs die astra 3c beam naar west Europa verplaatst. Dus zeg het maar. Ben vooralsnog benieuwd of anderen hier dezelfde ervaring hebben op badr8 12130 vert,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De Astra 3C heeft er helemaal niets mee te maken want die gebruikt 12130V niet. Omdat ik onlangs nieuwe schoenen heb gekocht, ligt het dus aan mijn nieuwe schoenen.:wub:

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

De Astra 3C heeft er helemaal niets mee te maken want die gebruikt 12130V niet. Omdat ik onlangs nieuwe schoenen heb gekocht, ligt het dus aan mijn nieuwe schoenen.:wub:

Klopt, dit zou pas 22-08 gebeuren, dat zeiden ze in het aangekondigde schema. Maar als je het mij vraagt is dit nu al gewijzigd. Omdat ik zie wat voor probleem er op naast liggende sat recent is opgetreden. Zekerheid of bewijs heb ik niet! Daarom de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

12130V (12129V) wordt al op de Astra 3B gebruikt. Die kan dan niet ook nog eens een keer op de Astra 3C gebruikt worden die naast de Astra 3B hangt.

aangepast door Sprietje
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Sprietje,  Klopt niks van wat je zegt en hier is het bewijs:   Op 22 mei gaan ALLE transponders over naar FEC 3/4 dus nog voordat ze over gezet zijn naar de nieuwe satelliet. Zie hier:

 

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/meldingen-en-storingen/wijziging-parameters-satellietontvangst/

 

Dus ik citeer:  De transponders die gewijzigd worden zijn: 3.202, 3.208, 3.212, 3.214, 3.216, 3.220, 3.221, 3.222, 3.225 en 3.233

 

Dus we mogen alles opnieuw gaan inscannen over 2 dagen.  

 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat het mogelijk wel mee valt,  echter jij ging er vanuit dat de nieuwe satelliet sterker is, nu kan ik weinig zeggen over Spanje maar hier meet ik nog steeds dat het nieuwe test signaal op 12.051 Ghz  (10.7 dB) en dus zwakker is dan 11.856 Ghz   (13.1 dB) op een 60 cm schoteltje.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Codx zei:

Ik denk dat het mogelijk wel mee valt,  echter jij ging er vanuit dat de nieuwe satelliet sterker is, nu kan ik weinig zeggen over Spanje maar hier meet ik nog steeds dat het nieuwe test signaal op 12.051 Ghz  (10.7 dB) en dus zwakker is dan 11.856 Ghz   (13.1 dB) op een 60 cm schoteltje.

Dat verschil kan natuurlijk ook in de LNB zitten. Het is weldoor een aantal mensen gemeld dat er wel wat ontvangstverschil is maar niet van deze grootte.

In mijn geval een verschil van 0,5 to 1 dB

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Codx zei:

Ik denk dat het mogelijk wel mee valt,  echter jij ging er vanuit dat de nieuwe satelliet sterker is, nu kan ik weinig zeggen over Spanje maar hier meet ik nog steeds dat het nieuwe test signaal op 12.051 Ghz  (10.7 dB) en dus zwakker is dan 11.856 Ghz   (13.1 dB) op een 60 cm schoteltje.

Als je een aantal "volledig identieke lnb's" van een bepaald merk test, zul je merken dat ze toch niet allemaal 100% dezelfde meetresultaten geven. (Eigen waarneming.)  Ze zullen wss wel alle binnen een bepaalde tolerantie vallen. 

Mogelijk is een generieke constatering over een satelliet in grote lijnen wel correct (satelliet sterker of zwakker) maar zijn de individuele metingen op een specifieke transponder niet meteen indicatief. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...