Ga naar inhoud


Philips ambilight


Aanbevolen berichten

Zijn er ergens beoordelingen over Philips tv´s te vinden, die niet door Philips zelf geschreven zijn..?

Want ik kan nergens info vinden, over probleem, waar wij nu voor tweede keer in anderhalf jaar mee van doen hebben.

Dus binnen de garantie-tijd van twee jaar.

Wij hebben sinds september 2022 een Philips ambilight tv, 65pus9206/12.

Redelijk snel hadden wij te maken met zog. clouding, dat zich steeds verder over het scherm verdeelde.

TV is éénmaal voor reparatie geweest, 6 weken geduurd...

Echter, binnen kortste keren kregen wij met zelfde fenomeen te maken. En hebben we Philips daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld.

Die verwezen ons door naar reparatie-bedrijf, waar we tv weer heen gestuurd hebben.

Wij kregen het toestel vandaag terug, met de melding, dat het weer ( ?? ) vol stof zat, en niet meer onder garantie valt...??

Op zelfde plek hebben wij 30 jaar allerlei tv´s gehad, er staat een sat.-ontvanger al 6 jaar onder, maar daar hebben wij nooit dit soort problemen mee gehad...

Is deze Philips een stof-magneet, of zijn er te veel openingen voor de ambi-lichtjes in het frame...???

En is dit een reden, om ons uit garantie te gooien..???

Waardeloos, omdat we dit besluit van Philips nu moeten aanvechten, wat weer het nodige gedoe gaat opleveren....

Philips heeft echter in zijn koopvoorwaarden staan, dat clouding GEEN fabrieksfout is..???

 

Het enige enigszins zelfde voorbeeld, dat ik kan vinden, is hier ten lande juist voor de rechter geweest.

Wel met ander merk, 4 jaar oud, oled, ook met clouding.

Klant kreeg gelijk van rechter, en vergoeding van bij elkaar 1200 euro....

Ik vraag mij af, of er meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad; nl., dat zij gewoon uit garantie zijn gedonderd...?

 

De Europese wetten/ regels t.a.v. garanties worden flink aangescherpt. Maar volgens Philips dus voorlopig nog niet..!!

Prettige zomer toegewenst...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de info, dit wordt geen Philpis TV meer voor mij dan.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een welles, nietes spelletje met een leverancier als Philips?

Het beste advies wat ik je kan geven is je verlies te nemen en een ander merk tv aan te schaffen.

Het doet even pijn, maar daarna ben je eraf en kan je verder genieten van je leven.

 

Het alternatief is de strijd aangaan en een hoop ergernis te ervaren met een onzekere uitkomst.

 

Heb je het toestel in de winkel gekocht of "op afstand"?

 

In de winkel geldt het volgende:

 

Gaat het product na langer dan een half jaar stuk?

Dan moet u bewijzen dat de oorzaak al bestond toen u het product kocht.

U heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen.

 

Trouwens, je onderhandel partner is niet Philips, maar jouw leverancier of winkel, daar moet je klagen.

 

Ik wens je veel succes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@ceesv : Bedankt voor de info.

Toestel is in winkel gekocht, en ik neem aan, dat ook hier de winkel in eerste instantie verantwoordelijk is. 
( Dat was ook bij de rechterlijke uitspraak, waar winkel €350,- bij moest passen. )

Maar als winkel gewoon tegen je zegt : ” Bekijk het maar..!” , dan begint de ergernis, waar jij op wijst, daar al…

 

Ik ga er toch mijn schouders onder zetten. I.s.m. Finse consumentenbond en rechtskundige verzekering….!

 

@Mrbeam: Misschien heb ik gewoon pech..Maar idd., andere merk tv’s die wij hadden, gaven niet dit soort ellende. -Alleen bij blikseminslag heb ik eens een print moeten vervangen…..Wat ervoor zorgde, dat de verzekering niks vergoedde…Haha…! Vr,gr.

 

aangepast door window
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...