Ga naar inhoud


Help! Simplify3d maakt van 1 kolom een zooitje.


Con

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik onshape voor het 3d ontwerp.

 

Als ik (dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt) een behuizing stuur

naar Simplify3d dat is er één kolom een drama. Dus ook de print is

gelijk aan hetgeen Simplify3d vooraf laat zien.

Iemand enig idee dit op te lossen?

Zo ziet het er uit;

image.png.692f0692ca2f050035a48c4b320eb24a.png

 

En zo hoort het;

image.png.5769dbbad0bae8cb5ac5f6439eceb802.png

 

En dit is het ontwerp in onshape;

image.png.24c7758f0baa8639447b27ecd6044446.png

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de slicer van Creality geïnstalleerd en gaf het eerder noemde probleem NIET.

Maar ik heb nog steeds problemen, warping, wel minimaal maar teveel.

Dat komt mede omdat het object groot is (260x160mm).

 

Deels verholpen om de temperatuur te verhogen naar 220gr. Maar is nog niet

helemaal perfect. Heb wél een nieuwe rol besteld van Creality zelf in de hoop

dat warping niet meer roet in het eten gooit.

 

Mijn vraag; welke PLA gebruik jij en wat zijn je resultaten? En welke slicer

gebruik je?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 'warping' zou ik persoonlijk eerder de temperatuur van het printbed wat verhogen dan de temperatuur van de nozzle.

Maar het blijft altijd een vervelend probleem waar niet zomaar dé oplossing voor te geven is.

 

Wat betreft het PLA, heb ik heel veel gebruik gemaakt van de jupiter serie van een erg bekende Nederlandse webwinkel.

Maar ik ga steeds meer over op PETG (van eSun).

Effen kleuren koop ik alleen nog maar in PETG.

Ik koop nog wel twee kleuren PLA omdat ik die nog niet in PETG gevonden heb, en dat is dan van Polymaker.

 

Als slicer heb ik erg lang Cura gebruikt, maar ik ben met volle tevredenheid overgestapt op Prusaslicer.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Had de temperatuur van het bed ook al hoger gezet, weer iets beter.

Ik had ook Jupiter, denk dat dat niet de beste is. Ik kijk niet op geld maar alleen op kwaliteit.

Waarom gebruik je petg? Wat zijn daar de voordelen van. Michel had het er eerder ook al eens over.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal ongetwijfeld wel kwaliteitsverschil zijn tussen verschillende merken filament.

Maar of een rol die de helft duurder is, nu ook zoveel beter is?

Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.

In de afgelopen jaren heb ik van meerdere merken 1 of meer rollen gebruikt, en echt slecht filament ben ik nog niet tegengekomen.

 

Ik ga zoveel mogelijk over op PETG omdat dat een wat hogere glastransitietemperatuur heeft.

Van PLA is dat +/- 60°C en van PETG +/- 85°C.

Er is grote kans dat een van PLA geprint voorwerp in de zon (of in een auto die in de zon staat) zal gaan vervormen, terwijl die kans met PETG minder is.

Van PETG wordt wel vaak beweerd dat het lastiger print dan PLA, maar daar heb ik zelf gelukkig geen last van.

Er treed wat sneller stringing op, maar met de juiste instellingen is dat weer goed te voorkomen.

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een paar dagen terug dat mijn extruder ratelde en er geen pla werd

getransporteerd. Heb de pla een stukje teruggetrokken en toe ging het weer goed.

Naar mijn mening is dan de consistentie wat betreft de pla-dikte niet in orde...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...