Ga naar inhoud


Canal Digitaal versobert aanbod satellietkijker...


Orgeldandri

Aanbevolen berichten


Dat men TravelXP, DreamWorks en Mezzo terug zetten naar SD vind ik persoonlijk nog niet het ergste.

Maar dat zenders als ViaplayTV (was SBS9), Starchannel, RTLZ, Paramount en Comedy Central nog nooit is omgezet in HD vind ik nog veel onbegrijpelijker .

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Mojo zei:

Ik denk dat ze 192tv alleen nog via IPTV gaan doorgeven. Dan houd CD zich gewoon aan de overeenkomst

 

inderdaad dus voor mensen met een recente officiële CD doos veranderd er weinig.  

 

3 uren geleden, ceesv zei:

 

Of het sec een transponder gaat opleveren die vrijkomt, of dat de vrijgekomen ruimte gebruikt en financieel belast gaat worden aan zuster maatschappijen in het buitenland is slechts een operationele invulling van de besparingen.

 

Zo simpel is dat ook niet, ze zitten ook vast aan transponder huur contracten dus die ruimte moet dus hoe dan benut worden. Ik zou juist alles omzetten naar HD... al is het nog zulk laag bitrate, het is altijd beter dan wat SD biedt. 

 

Een Amerikaan heeft bewezen dat met lage bitrate veel haalbaar is, nee je moet geen wonderen verwachten en zijn casus gaat over ATSC  1.0 vergelijkbaar met onze DVB-T destijds maar zijn stunt bewijst dat je in een belachelijke lage bandbreedte toch de kwaliteit  per bit kunt maximaliseren. Hij bied zelfs 4K aan met bitrates van 4.5 mbps op een mux van 19.2 Mbit met in totaal 7 zenders.   En dit moet je dan niet gebruiken voor de belangrijke zenders en sport kanalen met snel bewegende content. Maar voor de minder bekeken zenders lijkt het een prima oplossing en dit kan ook icm H.264/AVC. 

 

Bovendien wat is er beter.. of de minder bekeken zenders helemaal van satelliet halen  en alleen via IP stream aanbieden, of ze naar HEVC omzetten? Ja dan kunnen die oudere boxen ze ook niet meer zien, dat klopt want die ondersteunen geen HEVC maar die ondersteunen ook geen streaming.  En juist die nieuwere CD dozen kunnen zowel streaming als HEVC.  Daar bij Canal Digitaal/Canal plus of whatever wordt gewoon niet nagedacht...

 

ik kan hier ook even een voorbeeld geven.   Nu heb je 192 TV die doet 1.4 Mbps average en heeft pieken tot 2.9 Mbps in slechte SD H.264 kwaliteit. Verder heb je dreamworks in HD kwaliteit met 3.6 Mbps average en pieken tot 9.6 Mbps.  (gemiddeld dus 6.5 Mbps samen)

 

Als je deze beide zenders nu omzet naar HEVC met een bitrate van 2 Mpbs per zender, kun je ze allebei in HD uitzenden. Je gebruikt in totaliteit minder bitrate 4  Mbps ipv 6.5 Mbps, de beeldkwaliteit is veel beter en je behoud de doorgifte op satelliet.. Ja er zullen een aantal kijkers klagen dat hun box deze zender niet kan weergeven, echter dat zijn dezelfde mensen die 'm nu ook al niet konden zien of kwijtraken...  Echter zijn er ook een hoop mensen die wel over geschikte apparatuur beschikken en rustig kunnen doorkijken in betere beeldkwaliteit. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk het zo.

Als ik moet betalen als zender voor ip en sat, dan zou ik er niet akkoord mee gaan dat ze sat wegnemen. Nog niet iedereen heeft ongelimiteerd breedband internet, en laat staan de expats op camping of zo.

T'is voer voor juristen, maar volgens mij doet cd toch aan contractbreuk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig te lezen dit 😆

 

CanalDigitaal probeert gewoon zoveel mogelijk de inkomstenderving te beperken, en geef ze es ongelijk.

Deze zet is slechts het begin, er gaat hoogstwaarschijnlijk nog meer verdwijnen van de satelliet voor de NL markt de komende tijd.

Het is dat vanwege contractuele verplichtingen de satelliet voor de Benelux moet worden aangehouden maar anders was dit al afgestoten.

 

Ik geef satelliet TV voor de NL markt nog maximaal 5 jaar.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alweer 5 jaar?

😁

Ik zie die nieuwe voorstellen uit Duitsland wel zitten

linkje

 

maar hou het dan op een methode van de aanbieding

alles op dvb-s2 en/of alles op IPTV een geen mengelmoes waardoor bepaalde mensen iets niet kunnen zien en/of kunnen terugkijken.

ik denk aan die arme sloebers die geen internet abonnement kunnen betalen en zeg niet dat die er niet zijn

 

ofschoon niet alles is de moeite waard om te zien 😁

 

 

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik denk aan die arme sloebers die geen internet abonnement kunnen betalen en zeg niet dat die er niet zijn

Ik denk ook aan die arme sloebers die een camper kopen om wegenbelasting uit te sparen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
14 uren geleden, Codx zei:

 

inderdaad dus voor mensen met een recente officiële CD doos veranderd er weinig.  

 

 

Zodus met CI module bij CD ben je 192TV kwijt. Gelukkig heb ik ook  een TVV doosje waar wel IPTV aanwezig is.

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Penthe zei:

Beide zenders blijven wel beschikbaar voor satellietabonnees van Canal Digitaal, maar kunnen dan alleen nog online via de Interactieve TV-decoder of Canal Digitaal App worden gekeken.

Dat zijn dus in principe alleen nog de satellietkijkers die in Nederland wonen. Abonnees in het buitenland kunnen de nieuwe C+ app officieel niet downloaden. Er zijn zelfs satelliet abonnees die betalen vanaf een buitenlandse rekening en de app helemaal niet kunnen gebruiken, ook de CanalDigitaal app niet.

 

Die kunnen beter het abonnement opzeggen en een abonnement nemen bij NLZiet. Dat hebben ze vermoedelijk al gedaan waardoor er een leegloop plaatsvindt die door deze acties alleen  nog wordt versneld. Het niet doorzetten van het verscherpen van de codering lijkt een poging om deze leegloop tegen te gaan. Tevergeefs, uiteraard. CanalDigitaal biedt op elk medium de slechtste beeldkwaliteit voor de hoogste prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, astro iris zei:

Ik kan kijken via Canal Digitaal app, met buitenlandse rekening,  in het buitenland hoor.

Ik weet dat CanalDigitaal niet consequent is.

Ik ken zowel mensen die wel toegang hebben als mensen die geen toegang hebben. Het is maar net hoe de pet staat. Formeel mag je geen Nederlandse IPTV ontvangen als je niet in Nederland woont. Een provider mag het betalen vanaf een Nederlands rekeningnummer echter beschouwen als voldoende bewijs. Dat is de truc van NLZiet en CanalDigitaal. Maar CanalDigitaal heeft ook het echte buitenlandse adres, NLZiet niet. En als er dan ook nog betaalt wordt vanaf een buitenlandse rekening, dan is CanalDigitaal in overtreding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, zeeteefje zei:

Het niet doorzetten van het verscherpen van de codering lijkt een poging om deze leegloop tegen te gaan.

Daar nagenoeg alle "nieuwe" toegevoegde programma's aangescherpt zijn loopt de uitfasering van seca voor softcam gestaag door.

En inderdaad, dat was voor mij een reden om na 20 jaar het abonnement stop te zetten.

 

Het alternatief voor de Nederlandse tv is ook nog eens € 500,- per jaar goedkoper!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...