Ga naar inhoud


Gebroken printplaat aan connector van USB harddisk


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Op de foto is het misschien niet zo goed zichbaar, maar de printplaat achter de connecto van deze USB harddis is gebroken. Ik krijg daar niets meer uit, niets meer van contact. Hoe valt dit te herstellen? Ik weet niet meer of hier iets belangrijk op staat.  Ik heb geen idee wat ik er voor over heb dit te herstellen.

 

Wat denken jullie?

 

Een gelijkaardige usb harddisk vinden om als donor te gebruiken kan heel moeilijk worden.

 

Groeten,

 

 

 

 

image.thumb.jpeg.09451ed69c9c378cbf185936a191feee.jpegimage.thumb.jpeg.6d0b8899fe1341d6b063abfacbd296ee.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

Veelal zijn die printplaten multi layer, er lopen dan meerdere printbanen boven elkaar.

Reparatie is dan nagenoeg onmogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je bedoelde de sata aansluiting.

Nee, hij bedoelde de usb aansluiting. Die zie je hier op de foto heel duidelijk. Het is een micro usb 3.0 connector om precies te zijn.....

 

En nee, vergeet de reparatie maar. Dat is minimaal een 4 laags, maar waarschijnlijk een 6 laags pcb, welke niet te repareren zijn zonder originele tekeningen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo duidelijk vind ik die foto's niet, maar als jij het zegt, oké.

Ik zou een foto hebben getoond frontaal van die aansluiting...

 

want in menig usb casing zit wel een SATA disk met controller voor het USB gedeelte.

stond gewoon op mijn verkeerde been

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Links boven: gewoon uit een pc 2.5"

Rechts boven: uit een enclosure USB harddisk zoals ze dat noemen.

Links onder: OOK uit een enclosure USB harddisk merk TOSHIBA

Rechts onder: de defecte uit een enclosure merk seagate

 

 

 

image.jpeg.7d3ca268121cf6c32a94563028cdde62.jpeg

 

😜

 

🛎️🛎️🛎️

 

2e ronde

 

☺️

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frans B zei:

De nieuwere 2 1/2" USB disken hebben allemaal alles onboard, dus geen sata controller meer.

Hi,

 

Wil je daarmee zeggen dat ze RAPPER KAPOT gaan?

 

Als gebruike/koperr zou ik toch liever het oude systeem terug willen. Als koper weet je dat niet tot het kapot gaat.

 

De volgende keer gewoon een 2.5" kopen met een usb controlertje. Dat zou ik toch aan iedereen aanraden. Die (nieuwere) aansluitingen zijn toch zwakker, Denk je niet?

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, simp zei:

Die (nieuwere) aansluitingen zijn toch zwakker, Denk je niet?

Ze breken niet vanzelf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Ze breken niet vanzelf.

Als fabrikant kan je een extra bescherming/stevigheid aanbrengen. Je moet eens de ontwerper opzoeken https://freecom.com/  Als het er maar mooi uitziet. Ze doen ook aan data recovery.

 

Het is altijd de gebruiker zijn/haar fout. 

 

Ik kwam ooit eens met een boorhamer (in garantie) in de makro terug die defect was en ze vroegen of ik er geen te zwaar werk mee had gedaan. ???????? Waar dient een boorhamer voor?  Ik heb mijn geld terug gekregen.

 

Ik heb altijd vreemde verhalen, niet?

 

Groeten,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Per toeval heb ik een tijdje zo eentje gekocht, die is wel steviger. Ik denk ook goedkoper dan een kant en klare. Kan je ook thuis gebruiken om eens een hd te wisselen.

 

Groeten,

 

 

 

 

image.thumb.jpeg.363caabcf9bc102a4ce738ce2b9f62c1.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaan gewoon usb naar sata inbouwcases. Alle soorten USB zijn te vinden. Maar alles kan door verkeerd gebruik, zoals vallen, hard aan de kabel trekken, kapot gaan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je Tonskidutch? Dat  is een sata connector en dat lijkt me herstelbaarder dan de seagate waar de sata op de print/hd controler staat.

 

Pas nadat je gekocht hebt en de rubber ervan afsnijdt zie je wat je in handen hebt. De printplaat is gebroken omdat de usb kabel nog aan de hd vast zat, die ucb connector werkt als een hefboom waardoor de printplaat makkelijk kan breken. de andere kastjes die ik heb waren niet van rubber, maar harde plastiek en zijn minder gevoelig. Die zijn zelfs veel ouder.

 

Het is altijd MIJN fout.

 

-het verkeerde gekocht🤨

-niet zacht genoeg behandeld🤓

-Ik moet daar mijn voet niet opzetten🥴

 

Kies maar.😮

 

Je leert van je fouten. Die encloser die ik laatst gekocht heb lijkt me veel sterker tegen zulke plooi/hefboom incident. Zo'n printplaat is niet echt sterk zonder deftige kast rond. Kwatongen zouden zelfs beweren dat ze  het ervoor doen.😲

 

Groeten,

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...