Ga naar inhoud


Militair overleden na parachutesprong op Texel


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, minplus zei:

Reden waarom ik er niet over pieker met een parachute uit een vliegtuig te duiken. Idem met bungy jumpen.

Vast leuk als ervaring maar je leven toevertrouwen aan een stukje doek of elastiek?

Heb teveel met doek en elastiek fout zien gaan.

 

Je kan beter lekker veilig op je zolderkamertje achter je PC zitten 🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Je kan beter lekker veilig op je zolderkamertje achter je PC zitten 🤣

En eens nadenken over het leven. de technology verslaat je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, OFDM zei:

Toetsenbordhelden

 

Geldt niet voor mij. Ik vlieg zelf en heb ook op Texel een tandem gesprongen.

Overigens leert een vliegschool je hoe je moet vliegen, niet hoe je uit een vliegtuig springt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Overigens leert een vliegschool je hoe je moet vliegen, niet hoe je uit een vliegtuig springt.

En landen neem ik aan😁

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Deense militair die zondag om het leven kwam door een ongeval bij een parachutesprong op Texel, raakte verstrikt in de lijnen van de parachute. De parachute klapte daardoor niet voldoende uit, waardoor de militair ten val kwam, zegt een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee.

 

De militair was met een aantal collega’s op een zelf georganiseerd uitje, meldde het Deense ministerie van Defensie eerder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Je kan beter lekker veilig op je zolderkamertje achter je PC zitten 🤣

Het is ongetwijfeld fascinerend maar ik hou dingen liever zelf in de hand. Dus windsurfen prima, motorrijden prima, zweefvliegen prima, taekwondo prima, bergen op prima en zo nog een serie. En veel leuker dan achter je PC zitten kan ik je vertellen.

Maar parachute is voor mij iets voor hooguit een keer en bungy jumpen helemaal nooit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ceesv zei:

De Deense militair die zondag om het leven kwam door een ongeval bij een parachutesprong op Texel, raakte verstrikt in de lijnen van de parachute. De parachute klapte daardoor niet voldoende uit, waardoor de militair ten val kwam, zegt een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee.

 

De militair was met een aantal collega’s op een zelf georganiseerd uitje, meldde het Deense ministerie van Defensie eerder.

Dit is een stap verder in de oorzaak. Nu nog afwachten of het alleen zijn eigen lijnen waren of dat er een andere parachute bij betrokken was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2003 is een bungee jump vanaf 170 meter hoogte van de Florian TV toren Dortmund dodelijk afgelopen. Door onbekende oorzaak scheurde het koord nabij de voeten en zag de 26 jarige vriendin het 31 jarige slachtoffer doodvallen. Er is geen eenduidige oorzaak gevonden maar de onderneming heeft wel twee behoorlijke bedragen betaald.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Risico's van het bungeejumpen

Technisch falen, bijvoorbeeld het bezwijken van het touw, komt zelden voor. Het kan veroorzaakt worden door een verkeerde opslag, een te hoog aantal sprongen, of onverwachte chemische invloeden op de kabel. Moderne elastieken hebben daarom een systeem voor overbelasting dat parallel loopt aan het touw en in tegenstelling tot de spanriem van synthetische vezels gemaakt is. Bij het breken van het touw vangt deze, weliswaar met een hardere schok, de val op. Sinds bungeejumpen een wereldwijde sport is, zijn minder dan tien touwscheuren gemeld.

Nalatigheid, bijvoorbeeld onvoldoende beveiligde riemen of een niet goed geplaatste kabel, kan in sommige gevallen ook gevaarlijk of dodelijk zijn.

Bij de eerste keer terugveren is het mogelijk dat de springer het touw raakt. Dit kan schaafwonden, blauwe plekken of striemen veroorzaken. Vooral het gezicht en de hals zijn kwetsbaar en moeten in deze fase van de sprong door de armen beschermd worden. Deze houding voorkomt ook dat het touw rond de nek raakt.

Er is ook gevaar voor verwondingen en letsels wanneer de springer bij het begin van het vertragen niet verticaal genoeg, dus met het hoofd naar beneden, hangt. Dit kan leiden tot een whiplashbeweging van het lichaam en daardoor tot schade aan de wervelkolom of de enkels.

Bij de sprong komen versnellingen voor van 2,5 tot 3,5 g. Hierdoor stijgt de bloeddruk in het hoofd scherp. Dit effect kan nog worden versterkt als de springer moeilijk ademhaalt, bijvoorbeeld door te schreeuwen tijdens de sprong. Bij hiervoor gevoelige personen kan dit problemen veroorzaken. Bungeejumpen is daarom niet geschikt voor mensen met een te hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, een hoofdwond, een psychische aandoening, epilepsie, glaucoom, een afwijkend skelet, een pacemaker of trombose, voor zwangere vrouwen, voor mensen onder invloed van alcohol en evenmin voor mensen met problemen in de cervicale wervelkolom.

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...